2022-10-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vems fel är detta? Hmmm…

Varför tror du Putin inte deltog vid Gorbatjovs begravning? Putins framfart har enbart en grund i Putins besvikelse över Sovjetunionens upplösning. Alltså antingen ska länderna i forna Sovjetunionen vara lydstater eller införlivas i Ryssland.
Citera
2022-10-18, 09:31
Medlem
leachs avatar
Russian SU-25 ground attack aircraft shot down on the Kherson frontline.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1582272355937624066

Härlig fullträff

The soldiers of the 66th brigade destroy the Russian camp in Lyman direction.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1582271525528702977
Citera
2022-10-18, 09:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Titta vad duktig du är, du kunde söka på Wikipedia!

Hur många civila är Ukraina ansvariga för? Det vill man inte redovisa, va?

Det var ju ändå mer än vad du förmådde.

Det verkar svårt att få fram vem som ansvarar för de döda civila. Men en sak vet man iaf. 300 döda civila 2017 ansvarade separatister för.
Citera
2022-10-18, 09:35
Medlem
X3treams avatar
Citat:
De skjuter framåt och en drönare kraschar bakifrån. Använder de specialammunition likt i filmen ”Wanted”?

Du har inte pundat, men har säkert förgiftat din hjärna med alkohol…

Tror det är du som är pundaren här, det har vi fakta på, kanske borde jobba med det istället för att sitta här och tro att du vet något, va inte helt obrukbar som människa, gör lite nytta.
Citera
2022-10-18, 09:36
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Det var ju ändå mer än vad du förmådde.

Det verkar svårt att få fram vem som ansvarar för de döda civila. Men en sak vet man iaf. 300 döda civila 2017 ansvarade separatister för.

Det är lite spännande att man som Pro Ryss kan sitta och förfära sig över en handfull döda i ockuperat område de sista åren och samtidigt helt förbi se de 100k? döda som de själva utfört i Mariupol de senaste 7 månaderna
Citera
2022-10-18, 09:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Här skjuter poliserna i Kiev ned en iransk långsam drönare med vanliga karbiner. https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1581978554136293379
Citera
2022-10-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har ju valt ståndpunkt i frågan om jorden är platt eller inte. Du tror - på riktigt - att jorden är platt och att rymden är en vätska.

Om man är så bortom förståndet skev, hur kan du tro att du skulle kunna tolka vilken information du än får om Rysslands vidriga attack på Ukraina?

Ååå vad gulligt av dig att du har intresserat dig för vad jag står i olika frågor. Men vad har det med Ukraina att göra? Menar du att jag måste ta parti för Ukraina eller Ryssland bara för det? Nej jag behöver inte välja sida i nåt som inte angår mig och bara för att big brother har lurat er via MSM så angår inte det mig. Precis som coronabluffen är det nu i Ukraina fåren lyssnar på svt och blir blåsta så det sjunger om det.
Citera
2022-10-18, 09:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Härlig fullträff
The soldiers of the 66th brigade destroy the Russian camp in Lyman direction.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1582271525528702977

Oj vilken smäll, många människor dog nog där.
Citera
2022-10-18, 09:47
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs morgonuppdatering.

Citat:
Morgonuppdatering 18.10.2022 och delandet av information som kan delges utan att bryta myndigheternas krav om informationsblockad.
Kharkiv/Luhansk fronten, vid Kyslivka har vi tagit tillbaka det som ryssarna avanserade igår. Däremot har de kommit lite längre västerut i sydvästra hörnet, söder om Kreminna. Däremot har vi stoppat deras konterattack väster om staden. Vi har fronten nu 7 km väst om Kreminna, tidigare var den 5 km.
Donbass fronten är glädjande såtillvida att vi vid Pidhorodne, Opytne, Kurdiumivka och Pivnichne har vi trängr orcerna tillbaka och på så vis fått det kontiminerade området längre österut.
Kherson Oblast är inte uppdaterad på 48 timmar pga informationsblockaden, men kl 06:00 imorse började vart artilleri sjunga (det har ju ryzzarna förstås märkt). Vidare meddelas det om explosioner och skottlossning norr och väster om Gammalsvenskby och ryssarna har infört block poster i området. Det visar att stridslinjen närmar sig.
Alla har ju hört om dron attackerna på Kyiv och det rapporteras kontinuerligt om dem, bättre än jag kan göra som inte är i Kyiv.
Så till en ny trend som uppstått de senaste dagarna. Jag har/haft bekanta både i Moskva och St.Petersburg som bröt kontakten när jag gick in i ukrainska försvaret, men nu har de börjat sända meddelanden om att jag har haft rätt och de fel. Så går det när den egna magknappen hamnar i dyngan och den egna plånboken börjar lida.
Direkt jag har tillstånd och släppa mera info så dyker den upp här på min FB sida.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-10-18, 09:51
Medlem
ReijoHervonens avatar
530 döda ryssar igår och bland annat 23 förstörda artillerisystem. Det är höga och bra siffror, en ny offensiv kan ha startat. Ukraina har startat sina offensiver emot slutet av månaden, gissar vi får se en nu under slutet av oktober också.
Citera
2022-10-18, 09:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Det var väl din dröm att vara med där i Mariupol med dina bröder i Azov
Ett sista hell seger innan domedagen

Azov dödar många ryssar varje dag, de är större än de var i februari. Det var bara en liten del i Mariupol. Ryssarna är livrädda för dem. De krossade moskoviterna i både Kiev och Kharkiv. De kommer jaga ryssfascisterna hela vägen till Moskva!
https://www.youtube.com/watch?v=iy7SNiCVuPI
Citera
2022-10-18, 09:55
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Men din hjärna verkar ju har tagit rätt svåra skador av ditt missbruk..
Ja andelen sönderknarkade och personer med psykiska störningar bland putinfansen är ju enligt forskning extremt överrepresenterade.

Det sunda förnuftet säger ju att den som hejar på en invasion av en självständig stat med erkända gränser, inte har alla hästar hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in