Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Inte säkert. Du gör som nästan alla andra samma fel. Det beror ju på vad målet för drönaren. Om det var till ex ett hus där Zelensky är eller lekplats full med barn. Var det då värt det vad piloten gjorde? Nu tror jag att piloten gjorde fel. Men säker är jag inte då jag inte vet målet.
Jag tror det går fortare att lösa för viktiga städer. Problemet är tyvärr att Ukraina är stort. Det är svårt att skydda allt.
De vet med väldigt hög sannolikhet inte vad drönaren är på väg mot. Vad ukros vet, men inte vi, är dock hur stora skador drönarna förorsakar. Vi vet ju inget om deras accuracy, vi har väl inte sett ett enda mål där det är demonstrerat vad drönarna kan/inte kan (som t ex Antonovsky-bron. Även om man kan diskutera hur smart det var att bränna en massa HIMARS-raketer på den så vet vi ju att de har tillräcklig precision).
Jag tror f ö en hel del av detta spel handlar om att slå mot industriell infrastruktur som ägs av oligarker som är tydligt mot Ryssland och skona oligarker som hjälper Ryssland.