2022-10-18, 08:22
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det kallas självdistans. Har du hört talats om det ordet? Trodde väl inte det

Är det självdistans att angripa andra länder och mörda dess folk? Du är i sanning sjuk i huvudet. Och det med orcher kände du uppenbarligen inte till då du tog det negativt i ditt inlägg, men jag antar att du kollade med husse som rättade in dig i ledet.
Citera
2022-10-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Heh ..

Ukraine loses US$5 million MiGs while confront US$25k Russian drone

https://www.weeklyblitz.net/international/ukraine-loses-us5-million-migs-while-confront-us25k-russian-drone/

"Team Biden has now given the Ukrainians aid equal to Russia’s entire military budget for 2021."
Citera
2022-10-18, 08:24
Medlem
Citat:
Såklart, hur kunde jag tro annat?! De är ju Guds änglar, dumma mig!

Sansa dig lite nu om en främmande makt startar en separatiströrelse i exempelvis vårt land
då borde väl vi rimligen reagera mot denna precis som Ukraina har gjort i Luhansk och Donetsk
Citera
2022-10-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ge det två-tre månader, sen är där inga Geran-drönare i Kiev längre. Vi vet heller ingenting om vad de egentligen träffar, för Ukraina har locket på. Antagligen är de en bra investering*, man tycker de borde kunna träffa stora "dual infrastructure"-objekt som fabriker. Som terrorvapen är det rätt ointressant.

* = Enbart den "kill" som de fick när den flygande gräsklipparen fick ner ett MIG-plan gör ju kampanjen hyfsat lyckad.

Inte säkert. Du gör som nästan alla andra samma fel. Det beror ju på vad målet för drönaren. Om det var till ex ett hus där Zelensky är eller lekplats full med barn. Var det då värt det vad piloten gjorde? Nu tror jag att piloten gjorde fel. Men säker är jag inte då jag inte vet målet.

Jag tror det går fortare att lösa för viktiga städer. Problemet är tyvärr att Ukraina är stort. Det är svårt att skydda allt.
Citera
2022-10-18, 08:25
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Såklart, hur kunde jag tro annat?! De är ju Guds änglar, dumma mig!

Bra att du erkänner att du är dum, tack för din ärlighet. Kan du fortsätta så och sluta ljuga om det ryska angreppet på Ukraina, dess orsaker och följder?
Citera
2022-10-18, 08:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Har sett filmer där man skjuter i en båge, oftast står man inte rakt under en drönare och skjuter rakt upp. En kula som går i en båge kan lätt behålla tillräckligt mycket energi för att döda efter många hundra meter.

Finns folk som dött på över en kilometer från kulor avlossade i en båge, då från gevär tex 5.56 eller 7.62 mm.
Det beror givetvis på bågens höjd. En kula kan lätt gå flera kilometer och den tappar mycket av sin energi efter bara några sekunder. Sen är den mer eller minde verkanslös.

Det var ju kpist/45 som var verkanslös efter bara 200-300m. Detta vid horisontellt skytte.
Citera
2022-10-18, 08:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte säkert. Du gör som nästan alla andra samma fel. Det beror ju på vad målet för drönaren. Om det var till ex ett hus där Zelensky är eller lekplats full med barn. Var det då värt det vad piloten gjorde? Nu tror jag att piloten gjorde fel. Men säker är jag inte då jag inte vet målet.

Jag tror det går fortare att lösa för viktiga städer. Problemet är tyvärr att Ukraina är stort. Det är svårt att skydda allt.

De vet med väldigt hög sannolikhet inte vad drönaren är på väg mot. Vad ukros vet, men inte vi, är dock hur stora skador drönarna förorsakar. Vi vet ju inget om deras accuracy, vi har väl inte sett ett enda mål där det är demonstrerat vad drönarna kan/inte kan (som t ex Antonovsky-bron. Även om man kan diskutera hur smart det var att bränna en massa HIMARS-raketer på den så vet vi ju att de har tillräcklig precision).

Jag tror f ö en hel del av detta spel handlar om att slå mot industriell infrastruktur som ägs av oligarker som är tydligt mot Ryssland och skona oligarker som hjälper Ryssland.
Citera
2022-10-18, 08:40
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu påstås att Ryssland terrorbombar Kiev med drönare. Lite grand som nazisterna gjorde med London.

Märkligt. Det förlorar bara Ryssland på. Det är en stor sak (betydligt värre än att invadera ett omstritt område) som borde göra att hela det internationella samfundet skulle gå ut och isolera Ryssland.

https://www.theguardian.com/world/2022/oct/17/fear-kyiv-deadly-kamikaze-drones-rain-down-ukraine
Ja det innebär i alla falla att leveranser av vapen inkl Luftvärn kommer att öka rejält till Ukraina.

Det spelar numer ingen roll vad ryssäcklen försöker med då hela den civiliserade världen med sina resurser står på Ukrainas sida.
Citera
2022-10-18, 08:44
Medlem
Här är en bra twitter om varför Vitryssland inte kommer anfalla Ukraina. Och inte heller de ryska trupperna som har placerats där.

https://twitter.com/TadeuszGiczan/status/1582044513274822656

Jag kan lägga till att de vitryska trupperna inte har förmågan
Citera
2022-10-18, 08:49
Medlem
Citat:
Den bästa videon var ändå de lobotomerade ukrainarna som tror att de kan skjuta ned en drönare med sina vapen, snacka om låg IQ… herre min skapare

Som här? Din lobotomerade pundare...

https://en.defence-ua.com/events/ukrainian_police_shooting_down_a_shahed_drone_duri ng_attack_on_kyiv_video-4569.html
Citera
2022-10-18, 08:57
Medlem
Äntligen har jag hittat varför Kreml tidigere påstod att Astrid Lindgren minsann var nazisympatisör. Det finns ju ett ukrainskt "Karlsson på taket förband" som framgångsrikt bevakar och rapporterar ryska trupprörelser med hjälp av drönare. Och Kremls sjuka propaganda så är ju Ukraina styrt av nazister.

Kör hårt Karlsson-på-taket i dina uppdrag för ett fritt Ukraina . Du visar att kindness is always bigger than evil.

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-18, 08:59
Medlem
donald12s avatar
Nu ökar antalet dödade orcher igen

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 18.10 were approximately:

personnel / about 65,850 (+530) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2548 (+11) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5219 (+14) units,
artillery systems – 1,622 (+23) units,
RSZV / MLRS – 372 (+6) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 188 (+1) units,
aircraft – 268 (+0) units,
helicopters – 242 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1276 (+35),
cruise missiles ‒ 318 (+2),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3985 (+16) units,
special equipment ‒ 144 (+0).

Data are being updated

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!

#stoprussia #BELIEVE inZSU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in