2022-10-18, 03:55
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Skattehöjningar är väl det minsta problemet. Hade dessa gått till sjukvård, elnät, kärnkraft. idrottsrörelsen eller för att värna om svensk kultur så hade inte folk haft problem att betala. Men att skattehöjningarna går till massinvandring, massinvandringens alla negativa följder, bistånd, menskonst, feminism, hbtq, EU och all möjlig skit känns ju förjävligt. Hade hellre eldat upp pengarna än att stödja dessa projekt.

Det är sant, men hade de inte i framtiden kunnat va gött om man kunnat sänka skatten med typ 10 % så det inte blir sossepriser av allt, fast utan sossarna. Om det nu är så att staten inte behöver betala massa onödiga utgifter. Räcker pengarna till det de ska med runt 20-23 % skatt så vill jag väldigt gärna ha det. Bört med marginalskatten också, det är ren klasskatt som sossarna hittat på.
Senast redigerad av Domas 2022-10-18 kl. 04:02.
Citera
2022-10-18, 04:07
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
De verkar ha övergått helt till tarvlig demagogi på aftonhoran nivå. Det kanske kommer funka

Man får hoppas att hela vänstersosseblocket sörjer nu i minst ett år och beter sig som de värsta idioterna i brist på annat att komma med så de tappar ännu mera väljare. Sen kan de långsamt börja hafsa ihop nåt skit, och lägga fram något skrattretande nån månad innan valet som inte ens når upp till 1 % av de förbättringar som jag nu hoppas kommer införas.

I det så måste dom ju också övertyga väljarna att gå tillbaka till en elkris och bensinskatter som ingen har råd med. Lycka till med det.
Senast redigerad av Domas 2022-10-18 kl. 04:10.
Citera
2022-10-18, 04:10
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Det är sant, men hade de inte i framtiden kunnat va gött om man kunnat sänka skatten med typ 10 % så det inte blir sossepriser av allt, fast utan sossarna. Om det nu är så att staten inte behöver betala massa onödiga utgifter. Räcker pengarna till det de ska med runt 20-23 % skatt så vill jag väldigt gärna ha det. Bört med marginalskatten också, det är ren klasskatt som sossarna hittat på.

För stora klasskillnader är bara av ondo. Men nu har ju Socialdemokraterna varit med om att importera segregation och en ny underklass. Jag har ingen lust att betala för detta idiotprojekt. Återigen. . Hade skattepengarna gått till svenskar så kan jag leva med att betala moms och skatt på arbete. . Nu betalar jag skatt för att inte kunna gå ut efter att det blivit mörkt(i dubbel bemärkelse) på kvällen. Nerpundade negrer har tagit över min stad (Göteborg) på kvällar och nätter
Citera
2022-10-18, 04:13
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
För stora klasskillnader är bara av ondo. Men nu har ju Socialdemokraterna varit med om att importera segregation och en ny underklass. Jag har ingen lust att betala för detta idiotprojekt. Återigen. . Hade skattepengarna gått till svenskar så kan jag leva med att betala moms och skatt på arbete. . Nu betalar jag skatt för att inte kunna gå ut efter att det blivit mörkt(i dubbel bemärkelse) på kvällen. Nerpundade negrer har tagit över min stad (Göteborg) på kvällar och nätter

Ja, nej det vill väl ingen. Men att sänka skatten tror jag är något som går extremt enkelt i framtiden med tanke på hur mycket kostnaderna kan tänkas gå ner för staten framöver. Men det är ju som sagt efter man ser vad man behöver ta ut i skatt och inte.
Citera
2022-10-18, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Hade varit det bästa faktiskt

Men för att svara på ts så kan dom ju börja med att komma på egna idéer. Valrörelsen gick ut ungefär på att Maggan pekade på Kristersson och sa "det han sa men utan SD som är rasister" sen veckan innan valet ändrade sig och sa att kärnkraft är bra. Lär väl dock sluta med att de fortsätter som nu och hoppas att regeringen Kristersson klantar till det eller ryker ihop och även de måste förhandla separat med diverse politiska vildar för att få ihop halvmesyrer
Blir väl mångmiljonbelopp förr eller senare när de listat ut vilka som är beredda på att ta emot dessa lite snyggt under bordet och bli politiska vildar?
Citera
2022-10-18, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Partiet behöver bli ett riktigt arbetarparti igen.
Där dom verkligen bryr sig om arbetare och inte bara medelklassväljare.

Dom ansvariga inom S borde börja kolla på Uppdrag granskning dom nya socialdemokraterna samt Miljardprogrammet som handlar om bostadssituationen i Sverige.
Sen så borde dom hålla en debatt om dom två tv programmen!

Det finns mycket man kan tycka borde förändrar inom S men frågan är bara om det inte är för sent.

Själv kan jag tycka att dom styrande som ska representera folket är så långt ifrån dom.
Både vad gäller lön och förmåner men även det faktum är att det är så svårt för gemene man att komma i kontakt med en makthavare då dom oftast inte vill prata med vanligt folk med undantag från om det är en valrörelse.
Hur ser vägen ut för att locka tillbaka väljarna som flytt till SD tror du? Skulle de fyra nu som ska samarbeta och regera Sverige lyckas trots hur den ekonomiska situationen och världsbilden ser ut så är frågan om inte samtliga i opposition nu är typ rökta. V kanske kan klara sig hyfsat. Men börjar det bli kaos i Liberalerna och de fäller sig själva i regeringen lär nyval vara enda alternativet förr eller senare. Vad sker sen? Liberalerna åker ut. Övrigt? Av denna anledningen ser jag inte hur Liberalerna skulle kunna ställa till det - de har också en enad riksdagsgrupp. Kan bli oerhört svårt för S sen och C är helt vilsna och kommer inte behövas någonstans!
Citera
2022-10-18, 04:34
Medlem
Citat:
Det ska bli kul o se vad som händer med de särskilda skatterna i Sverige? Vi kommer ju dra in något oerhört överjävligt på alla utgifter som invandringen kostar nu med annan politik. Jag är inte superinsatt i det, men skulle man inte om typ 5-6 år kunna sänka inkomstskatten med typ 10 %? Marginalskatten som folk får betala som enbart tjänar över 43 k i månaden är ju ett riktigt vidrigt sosseskämt också.

De har ju M med sig, det går dom säkert med på.

Och varför ska ett land ta ut mer skatter än dom behöver? Låter som riktigt sossesvineri enligt mig. Om det nu är så att vi sänker kostnaderna rejält, med invandring, importering av el, lägre bistånd, bättre kriminalpolitik. Mindre kostnader för rättsväsende på sikt.

Pengarna tillhör väl för fan främst den som jobbar för det?
Med 10% kan de nog sänka skatterna men aldrig med tio procentenheter som jag tror du menar.
Arbetare betalar kommunalskatt och skatt till Landstinget.

Ska vi kunna ha en fungerande välfärd (ja, den är inte så hemsk som folk tror även om det kunde varit bättre) är skatterna så pass viktiga för Sverige. Vi kan inte splittra upp landet än mer än det redan är. Det skapar bara mer oreda oavsett invandring eller inte!

Pengarna tillhör dig om du vill betala ur egen ficka när det gäller skola, när du ska ha vård, när du vill betala ännu högre pris för kollektivtrafiken. När du betalar din egen advokat i domstolen eller när du hade tänkt bli gammal. När du blir arbetslös och inte kan få a-kassa eller när du blir sjuk längre tid och FK inte har någon sjjukpenning.

Om du tycker det är stökigt nu med skjutningar vill du inte ens tänka tanken på hur det blir!
Citera
2022-10-18, 04:55
Medlem
flytandelyckas avatar
För att Socialdemokraterna ska ta tillbaka makten och locka den arbetande befolkningen så tror jag att de måste våga förlora nästa val. Det är rädslan för att förlora makten som leder till att de inte kan förändras eller ens gå tillbaka till det som tidigare fungerat. De är fast i ett icke-ideologiskt och identitetspolitiskt träsk där man inte längre bryr sig om vilken politik som förs så länge de innehar regeringsmakten. Sakpolitiken och den socialdemokratiska ideologin - som på många sätt är den sanna svenska konsveratismen - dvs socialdemokratin har förpassats till förmån för den kortsiktiga allmänna opinionen och att alltid vara emot SD.

Detta har resulterat i att Socialdemokraterna - pga att det vill behålla makten till vilket pris som helst - tvingats kompromissa sönder sitt egna program och idéer för framtiden. Om man studerar deras senaste överenskommelser och samarbeten så kan man se att de självklart haft mest och säga till om och man har inte sällan kunnat läsa att de "kört över" sina små samarbetspartners. Problemet har varit att de aldrig fått bestämma över några frågor som är akuta och som på riktigt betyder något för de väljare som gått till Sverigedemokraterna.

MP, C och V kommer aldrig tillåta S att minska invandringen, förändra straffen för grov brottslighet, modernisera och utveckla kärnkraften eller ens ta tag i segregationen. De kan snacka om det men det kommer aldrig hända för segregation är inget problem för socialliberaler. Det är en liberal frihet att få segregera sig och leva ihop med likasinnade på samma sätt som de tycker att de är en liberal frihet att fly till Sverige för att leva ett liv man inte kunde leva i sitt hemland. Assimilation/integration är inget liberaler i regel tycker om eftersom det innebär att människor ska rätta sig till kollektivet för att passa in.

Min slutsats är således att Socialdemokraterna, för att återta makten och för att kunna växa, måste utveckla röda linjer gentemot V,MP och C och gå till val på ett eget program där de lovar att de aldrig kommer kompromissa om frågor som rör trygghet, asylinvandring, segregation och energi. Detta är frågor som har blivit jätteviktiga för den "konservativa" arbetarklassen och som kör bil och många gånger på bor landet. Dessa grupper är allergiska mot MP, C och V. Detta kommer antagligen leda till att S inte vinner nästa val heller men de kommer göra att S för första gången på länge kan stå för en renodlad socialdemokratisk politik som vilar på klassisk socialdemokratisk ideologi.

Var är egentligen ideologin idag? Var finns den?
Senast redigerad av flytandelycka 2022-10-18 kl. 05:02.
Citera
2022-10-18, 05:03
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Med 10% kan de nog sänka skatterna men aldrig med tio procentenheter som jag tror du menar.
Arbetare betalar kommunalskatt och skatt till Landstinget.

Ska vi kunna ha en fungerande välfärd (ja, den är inte så hemsk som folk tror även om det kunde varit bättre) är skatterna så pass viktiga för Sverige. Vi kan inte splittra upp landet än mer än det redan är. Det skapar bara mer oreda oavsett invandring eller inte!

Pengarna tillhör dig om du vill betala ur egen ficka när det gäller skola, när du ska ha vård, när du vill betala ännu högre pris för kollektivtrafiken. När du betalar din egen advokat i domstolen eller när du hade tänkt bli gammal. När du blir arbetslös och inte kan få a-kassa eller när du blir sjuk längre tid och FK inte har någon sjjukpenning.

Om du tycker det är stökigt nu med skjutningar vill du inte ens tänka tanken på hur det blir!

Du missade nog vad jag läste tror jag. Jag skrev efteråt ju, efter allt är klart. Då kan man kolla över vad man kan sänka för skatter. Marginalskatten tycker jag rent av är ett skämt mot folk som vill komma någonstans i livet och investera antingen i sig själva eller sina barn och barnbarns framtid.
Citera
2022-10-18, 05:10
Medlem
Citat:
Du missade nog vad jag läste tror jag. Jag skrev efteråt ju, efter allt är klart. Då kan man kolla över vad man kan sänka för skatter. Marginalskatten tycker jag rent av är ett skämt mot folk som vill komma någonstans i livet och investera antingen i sig själva eller sina barn och barnbarns framtid.
Som jag skrev betalar de flesta bara skatt till sin kommun och sitt landsting. Staten behöver ju få in pengar också även om skolorna bekostas av kommunerna och vården av landstingen. Sänka skatten fungerar väl när man rustat upp Sverige till bra standard som för typ 40 år sen eller mer. Men vi är nog inte där på de närmaste 12-16 åren!

Marginalskatten har jag ingen större åsikt om. Jag är mest över att folk tittar på bruttolön istället för att räkna på nettolön.

Ingen tittar på vad vi betalar i ränta utan räknar vad vi betalar efter ränteavdraget. Men visst, liknelsen är inte så bra. Jag tror sänkta skatter och alla subventioneringar etc är uselt för ett samhälle då det kommer öka klyftor bara och det är en av de största orsakerna till att ett samhälle förfaller med kriminalitet och allt kring det - saker som vi dag ser i Sverige i stor utsträckning.
Citera
2022-10-18, 07:50
Medlem
Citat:
Det ska bli kul o se vad som händer med de särskilda skatterna i Sverige? Vi kommer ju dra in något oerhört överjävligt på alla utgifter som invandringen kostar nu med annan politik. Jag är inte superinsatt i det, men skulle man inte om typ 5-6 år kunna sänka inkomstskatten med typ 10 %? Marginalskatten som folk får betala som enbart tjänar över 43 k i månaden är ju ett riktigt vidrigt sosseskämt också.

De har ju M med sig, det går dom säkert med på.

Och varför ska ett land ta ut mer skatter än dom behöver? Låter som riktigt sossesvineri enligt mig. Om det nu är så att vi sänker kostnaderna rejält, med invandring, importering av el, lägre bistånd, bättre kriminalpolitik. Mindre kostnader för rättsväsende på sikt.

Pengarna tillhör väl för fan främst den som jobbar för det?
Ja nu har jag ju jobbat sen 1973 som snickare å nu pensionär...man blir rädd av utvecklingen, ingen vill ta i det. får intrycket av att sossarnas enda intresse är att håva in mer skatt. den offentliga sektorn har fått öka ohejdat i alla år. ingen är intreserad av att hålla ner kostnader..å jag som betalat skatt i alla år borde inte betala en krona i skatt om man skall va ärlig.
Citera
2022-10-18, 07:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det blir som sagt svårt, det bästa för sossarna är ju makten. Det är därför dom håller på med politik från första början. När sossarna startades fanns säkert där reko människor, även om jag inte gillar ideologin. Men som sagt, för att få makten igen så måste dom ju tillfredsställa galningarna i både C, V och MP. Hade dom kunnat hade dom nog vänt på en femöring gällande hela inställningen till invandringen osv. men de sitter ju nu där de sitter.

Och ja göra om göra rätt, det är deras enda val dock är det ju det här med bensinpriserna och elen också, två fundamentala saker för vårt samhälle som cphjärnorna i C och MP med vilja måste sabba.

Hur ska man locka tillbaka folk till sossarna och de röda blocket när det finns de små partierna som också måste vara nöjda "med sin insats"?
Nej, precis. De måste bryta sig fria från stödhjulen och lära sig cykla själva igen.

Men som du säger, de har sedan alltför lång tid endast varit intresserade av makten att de nog glömt bort vad de en gång var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in