Citat:
Ursprungligen postat av
Domas
Det ska bli kul o se vad som händer med de särskilda skatterna i Sverige? Vi kommer ju dra in något oerhört överjävligt på alla utgifter som invandringen kostar nu med annan politik. Jag är inte superinsatt i det, men skulle man inte om typ 5-6 år kunna sänka inkomstskatten med typ 10 %? Marginalskatten som folk får betala som enbart tjänar över 43 k i månaden är ju ett riktigt vidrigt sosseskämt också.
De har ju M med sig, det går dom säkert med på.
Och varför ska ett land ta ut mer skatter än dom behöver? Låter som riktigt sossesvineri enligt mig. Om det nu är så att vi sänker kostnaderna rejält, med invandring, importering av el, lägre bistånd, bättre kriminalpolitik. Mindre kostnader för rättsväsende på sikt.
Pengarna tillhör väl för fan främst den som jobbar för det?
Med 10% kan de nog sänka skatterna men aldrig med tio procentenheter som jag tror du menar.
Arbetare betalar kommunalskatt och skatt till Landstinget.
Ska vi kunna ha en fungerande välfärd (ja, den är inte så hemsk som folk tror även om det kunde varit bättre) är skatterna så pass viktiga för Sverige. Vi kan inte splittra upp landet än mer än det redan är. Det skapar bara mer oreda oavsett invandring eller inte!
Pengarna tillhör dig om du vill betala ur egen ficka när det gäller skola, när du ska ha vård, när du vill betala ännu högre pris för kollektivtrafiken. När du betalar din egen advokat i domstolen eller när du hade tänkt bli gammal. När du blir arbetslös och inte kan få a-kassa eller när du blir sjuk längre tid och FK inte har någon sjjukpenning.
Om du tycker det är stökigt nu med skjutningar vill du inte ens tänka tanken på hur det blir!