2022-10-17, 23:52
Medlem
Vad mannens advokat säger. Tar jag med en nypa salt. För enligt min mening finns det väl knappt en förövare som anser sig som skyldig, åtminstone utåt.
Citera
2022-10-17, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vad mannens advokat säger. Tar jag med en nypa salt. För enligt min mening finns det väl knappt en förövare som anser sig som skyldig, åtminstone utåt.

AKs diagnos kanske gör att han inte känner någon sympati eller känslor öht. Han är troligen en mycket farlig man som hugger av sina egna fingrar. Då kan man ju bara undra vad han gjorde med Liselotte.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-10-17 kl. 23:59.
Citera
2022-10-17, 23:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Eftersom A.K. inte kan tala själv just nu, så framför advokaten vad A.K. säger!

Det är ju inte advokatens egna ord.......
Citera
2022-10-17, 23:59
Avslutad
Här lite om branden av fritidshuset 3 Aug 2016.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kvarlevor-funna-efter-sommarstugebrand
Citera
2022-10-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eftersom A.K. inte kan tala själv just nu, så framför advokaten vad A.K. säger!

Det är ju inte advokatens egna ord.......

Just därför tar jag det med en nypa salt
Citera
2022-10-18, 00:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VargMajonas
Söker men hittar inget om det. Bara att som skulle söka efter kvarlevor och fann kvinnan och att dom skulle undersöka orsaken till branden.

jag har sökt på Flashback efter tråd men hittar inget, kanske media skrev något......inte kan det väl ha gått helt under radarn??
Citera
2022-10-18, 00:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Här lite om branden av fritidshuset 3 Aug 2016.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kvarlevor-funna-efter-sommarstugebrand

Tack!

Mycket märkligt att han inte tog med sig kvinnan ut när han larmade brandkår. Brandkåren kommer väl inte ut på studs där heller, borde ju ta en del tid, tycker man.
Citera
2022-10-18, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack!

Mycket märkligt att han inte tog med sig kvinnan ut när han larmade brandkår. Brandkåren kommer väl inte ut på studs där heller, borde ju ta en del tid, tycker man.

Mycket märkligt men han verkar ju nätt och jämt klarat sig själv. Frågan är då om AK var med också.
Har en känsla av att detta är början på något stort.
Citera
2022-10-18, 00:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frankerat
Det känns som polisen i princip vet att hon inte lever.

Ja, det är ju så man tolkar det. Tänker att det kan finnas en liten chans, att de fått upp diverse spår i och kring mgm ägor bara, och därför utgår ifrån att han har med försvinnandet att göra. Eftersom de verkar ha haft en nära och intim relation till nyligen, bör ju fysiska spår av alla de sorter finnas i hans olika bostäder? Optimistiskt av mig kanske, men polisen har ju inte presenterat något konkret ännu, i princip bara spekulationer och rykten i tråden... Min tanke.
Citera
2022-10-18, 00:31
Medlem
Svartpixlads avatar
Såg att det diskuterades kring vilka årtal som flygfotona kunde vara tagna och för Lantmäteriets del så bör fotona runt Kramfors vara från 2022 förutsatt att de hunnit uppdatera sin egen karttjänst från sommarens flygning. Om inte så är de tagna 2020.

För Timrå (MGMs hem) är de tagna 2021.

De flyger vartannat år över en specifik kommun (Norrlandskusten och Södra Sverige) så vissa blir udda och andra blir jämna årtal. Detta gäller foton i Lantmäteriets egen app d.v.s. inte Eniro etc som kanske anger Lantmäteriet som källa men då kan ha köpt in bilderna för många år sedan.
Senast redigerad av Svartpixlad 2022-10-18 kl. 01:00.
Citera
2022-10-18, 00:35
Medlem
Får se hur detta urartar sig men läge att börja bli lite mer klok på området där försvinnandet skett. Inte helt inläst än men vad gäller ”mobilmaster” så finns ju lite olika källor. Så här ser det ut lite grovt i området. Sen finns det en del andra master enligt Lantmäteriet också.

https://www.bildtagg.se/bild/dwvwmcto9ckcgvhkh94qgf66

Han gillar nåt om autism på Facebook. Nåt relaterat till sig själv? Verkar vara spridda skurar vad gäller intressen annars. Han gillar ju även polisen i Västernorrland på Facebook men kanske inte i irl numera…
Citera
2022-10-18, 01:58
Medlem
Hva heter MGM ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här