2022-10-17, 21:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Sverige är inte hotat av väst eller Nato, vi är en del av det.

Snyggt stolpskott där, stolpskott. Nato har inte hotat Ryssland heller och nej vi är inte en del av Nato än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är Volodymyr zigenare?

Han påstods ju vara jude. Är han både ock?

Märks att råttorna är på defensiven, hela vokabulären på en gång.

Hade luffarna slagits lika bra som dom snackar skit hade utfallet förmodligen blivit annorlunda i Ukraina.
Citera
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är Volodymyr zigenare?

Han påstods ju vara jude. Är han både ock?
Han tigger som en zigenare dock. Sen vet jag inte om han är jude eller något annat. Kan dock inte undkomma att han tigger som zigenare utanför Ica Maxi.
Citera
2022-10-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Idiotiskt att smälla upp ett bostadsområde rakt under startsträckan.

Japp! Som Bromma flygplats som den borgerliga regeringen just bestämt att behålla..🙃
Citera
2022-10-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Nja! Så värst många konflikter eller kanske snarare krig har inte Ryssland på sin meritlista om man ska vara allvarlig. I princip alla modernare fall så har Ryssland rullat in med 1000 stridsvagnar och sedan har motståndaren gett upp så någon större krigserfarenhet i någon större utsträckning har man faktiskt inte.

För övrigt så finns det inget som tyder på att det skulle vara några stridserfarna som nu kommer till fronten utan i princip alla rapporter inklusive de egna ryska tyder på att det rakt motsatta.

Om man nu begränsar mobiliseringen till endast 300 män. Och om man själv hävdar att det är de som genomgått relevant militärtjänst samt agerat i strifdsområden. Varför skulle man ljuga och ta in sämre soldater när man uppenbart har tillgång till långt fler än 300.000 män med relavant bakgrund?
Citera
2022-10-17, 21:11
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha du dillar om malajer!?

Är du galen? Varför snackar du om malajer? Ditt tjat om malajer är fullständigt galet och visar på att du inte ens gjort lumpen.
Tjatar jag om malajer då jag nämnde det en gång som svar till ditt inlägg.

De tjatar det dock. Du lyckas få i det tre gånger i ditt svar.

Grattis i upprepning. Det blir nog städning i kustjägarnas simhall som belöning.
Citera
2022-10-17, 21:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland är slut inser jag nu.

T-72 och t-90 är riktig bra men min favorit är t-80. Även t-64 som jag lärt känna under kriget är intressant

Men nu använder man även t-62. Det är för dåligt anser jag.

Välkommen till ljuset.

https://www.youtube.com/watch?v=o1hSSuc42P8
Citera
Medlem
Citat:
Det är lite gulligt naivt, men det innebär att du inte alls förstår geopolitik.

Råder ingen tvekan om att geopolitik kan verka komplicerat ibland med i slutänden så är de frågor det handlar om rätt lättbegripliga även för en 5-åring.

Remarks exempel är exakt vad det handlar om i detta fall. Allt annat är bara rökridåer till syfte att just skymma vad det egentligen handlar om.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2022-10-17 kl. 21:26.
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En försvarsallians med tillgång till kärnvapen. Hur försvara man sig med sådana? Nej, Nato är en militärallians, med tillgång till världens mest avancerade teknologi och vapen.
”Försvara sig mot ett försvar”

Det låter som en kuggfråga.

Nato är en försvarsallians. Att de försvarar sig militärt är väl nästan självklart.
Citera
Avslutad
Rekrytering är snart komplett och då kan vi förvänta stormning
Citera
2022-10-17, 21:14
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
På vilket sätt är Ryssland hotat av en försvarsallians, en försvarsallians som länder själva måste ansöka medlemskap till, förutom att Ryssland inte får invadera sina grannar godtyckligt längre? Stannar Ryssland på sin planhalva kommer ingenting att hända, men det verkar inte Ryssland förstå.
Försvarsallians? Du tror inte att jaktplan, stridsvagnar och automatkarbiner kan användas offensivt? Världens starkaste militärmakter är medlemmar i Nato, - USA, Frankrike, Storbritannien t ex.
Ryssarna är inte naiva. Vill du ha Hells Angels till grannar, om de verkligen lovar på heder och samvete att inte göra nåt..?
Citera
2022-10-17, 21:15
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ha ha du dillar om malajer!?

Är du galen? Varför snackar du om malajer? Ditt tjat om malajer är fullständigt galet och visar på att du inte ens gjort lumpen.

Citat:
Malajer har inte gått igenom relevant militärtjänst och agerat i krigsområden

Har du ens gjort militärtjänst??? Berätta vad en malaj är enligt din uppfattning för det du skriver ovan bevisar att du inte har en aning om vad malaj betyder eller vad dom gör. Eller för den delen om det överhuvudtaget finns i försvarsmakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in