2022-10-17, 20:31
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nej, nu lägger du ord i munnen på mig i brist på argument. Jag vill att Zelensky sätter sig ned och pratar med Putin, som en man. Istället gömmer han sig i en bunker med greenscreen och dyr kamerasetup sponsrad av NATO, medan hans män dör i onödan.

Du kan inte jämföra de två, även om jag förstår att det gör dig glad.

Om du inte vill att jag ska lägga argument i din mun, argumentera själv! Dessutom, nu blandar du ihop igen, det är Putin som är känd som bunkerdvärgen, Zelensky är ute bland sitt folk, även i nyligen befriade städer. När ska Putin besöka sitt nya Ryssland?
Citera
2022-10-17, 20:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men det här har ju varit Ryssland den 24 feb - o ryssarna har ju bombat sina egna länder o eget folk efter detta o när stridströtta passiviserade/pacificerade ryska soldater flyr från Luhansk Kherson
till Krim vad kallar man det för

Jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade på, men så länge ryssen flyr så är det bra.
Citera
2022-10-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektfetto
Läste precis att dom lyckats krascha ett flygplan in i ett bostadshus! Finns det några smarriga klipp på detta?

Japp!

Finns mycket "godis" om det..
Här är ett exempel. Tyvärr många civila ryzzar döda.

Stridsflygplan har kraschat in flerfamiljshus
Kan du googla.
Citera
2022-10-17, 20:37
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om man ser på geografin så är Ukraina som en tratt mot Ryssland.

Ryssland har från bötrjan alldeles galet långfa landsgränser som är nästan omöjliga att försvara. Men Ukraina som det var tidigare var en inkörsport som absolut var tvunget att vara minst neutralt.
Ukraina en tratt?

Är det din analys?

Skulle vilja höra de som kan krig och försvar utveckla Ukrainas geografiska position och dess betydelse samt höra om din ”tratt-hypotes” är relevant.
Citera
2022-10-17, 20:37
Medlem
Citat:
Jag slutar alltid att läsa om man inte kan stava till Ryssland eller Putin. Och skulle aldrig få för mig att svara på de inläggen.

Det där får du ta med Putin eller FSB som kom på att måla Z på ryzzka stridsfordon innan invasionen av Ukraina.
Citera
2022-10-17, 20:38
Medlem
Citat:
Jag slutar alltid att läsa om man inte kan stava till Ryssland eller Putin. Och skulle aldrig få för mig att svara på de inläggen.

Känns de jobbigt när folk snackar ner din flagga och driver med din nation?
Rymdkjam.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
de som mibiliserats är de som genomgått militärtjänst och har deltagit i stridsområden. Ocvh de kommer bara att avlasta proffs med kontrakt, så att de kan vara vid fronten.

Ukraina dfäremot har i princip inga av sina ursprungliga soldater kvar, Det är förskolelärare och tjänstemän som USA tvingat ut till fronten för att kriga mot proffs.

Många har inte gjort grundutbildning alls. De har fått skjuta in sitt vapen och sen skickas de till fronten. I papperen så fyller befälet i att militärtjänsten var gjort 2017 fast det har aldrig hänt. Ren kanonmat. Stridsmoral jävligt låg. Köp din utrustning själv. Hur slutar det tror du?
Citera
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Kärnan i putinistisk propaganda är att sprida flera parallella och sinsemellan motstridiga budskap för att förvirra och avpolitisera mottagaren. Svaret på frågan är alltså inte att ett av budskapen är sanna, inte ens trollen kan vara så dumma att de tror på det. Alla är falska och detta är en del av strategin att lägga ut rökridåer för att dölja den enkla sanningen.

Putin anser att Ukraina är en del av Ryssland och/eller Rysslands geopolitiska bakgård. Han kan inte förlora Ukraina till väst eftersom det innebär en oacceptabel risk för hans egna maktbas. Han vet att EAEU och CSTO inte är några realistiska alternativ till EU och NATO. Han känner sig fortfarande kränkt över det kyliga bemötandet som han mötte från nämnda unioner i början av sin presidentkarriär. Därför försöker han splittra dem, samtidigt som han skjuter fram sina egna alternativ.

Kalla det multipolar världsordning, anti-woke, kristen ortodoxi eller vad som helst. För honom verkar det inte spela någon roll vilken agenda folk väljer att klistra på hans agerande, så länge de lierar sig med honom. Han följer sina egna mål, inte kommunisternas, inte incelens, inte serbernas. Men om serberna tror att han gör allt detta för att stoppa ”globohomo” så kommer han inte att rätta dem. Det är pragmatiskt och ihåligt på samma gång.

Precis, och han blandar hela tiden friskt efter vad som passar och är nödvändigt. I ett av sina tal nyligen lät han som en tredjevärlden-vurmande FIB-Kulturfront-kommunist exempelvis. Det riktade sig nog mest till möjliga allierade/kunder i tredje världen som han vill sälja olja och vete till, kanske till och med köpa tillbaka vapen från för att köra in i den ukrainska metallkvarnen.

Jag tror också han faktiskt föreställer sig att höger- och vänsterextrema demonstranter i olika europeiska länder som Tyskland och Frankrike ska rädda honom eftersom han förknippar demonstrationer och upplopp med regimförändring, att han ska kunna använda de höga gas- och elpriserna till att åstadkomma sina egna färgrevolutioner. Det skulle förklara varför den bisarra idén är så envis bland rysstroll och nyttiga idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland och Putin är värdelösa!
Citera
2022-10-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Varför skriver du ryzzarna och inte ryssarna? Tycker du att det är häftigt att skriva så?

Ryzzarna är en förkortning för pissryss, för allmän info.
Citera
2022-10-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Varför skriver du ryzzarna och inte ryssarna? Tycker du att det är häftigt att skriva så?

De som skriver "ryzzar" har ej så hög IQ. Detta är så de för ut sin frustration när deras älskade NATO inte får som den vill. Man hade önskat högre nivå på denna tråd, ack har vi härdats med dessa dårar och troll.
Citera
2022-10-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
"Grannen" Nato. Nato närmar sig Rysslands gränser. De 12 st ursprungliga medlemmarna har idag vuxit till 30 st. Det är inte underligt att ryssarna är oroliga.

Trams. Nato har aldrig hotat om att gå in en endaste meter in i Ryssland.
Är Ryssland världens räddaste land?
Hotade och kränkta över precis allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in