2022-10-17, 17:34
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
När scenarIET visar sig vara ett scenaRIE utav ett SCENARIO. Jag förmodar att det endast är så enkelt att om man frågar sig om scenaRIET kan vara ett problematiskt innefattande utav möjliga utfall sett från den perciptiva tanken, så kan det ju vara imorgon. Men det är ju min tes det. Jag bygger den på scenarIET om att vi inte vet vilket scenarIE som egentligen är ett SCENARIO.
Vad duktig du är. Du kan till skillnad från Kiddie skriva på korrekt svenska!

Jag kan tala om för dig att dina förhoppningar om att Ukraina någonsin skulle segra/få som de vill, aldrig kommer ske. Det kommer göra mindre ont i ditt hjärta nu när jag talat om för dig vad slutresultatet blir, alltså att Ryssland tar över Donbas.

Ryssland vill helst förhandla om fred, men det tillåter inte Zelensky (eller ni NPCs) så tyvärr kommer fler ukrainska soldater dö pga Zelensky (och er), innan mitt scenario blir till verklighet
Citera
2022-10-17, 17:36
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det är inte omöjligt. Jag kan svara åt dig, de kommer aldrig segra (få som de vill, du vet vad deras villkor är). Ryssland kommer göra precis det som de kom för - ta över Donbas-regionerna och eliminera/skrämma iväg marionetten Zelensky!

Joe Biden kommer stå som ett frågetecken. Fast det gör han ju jämnt iofs

Du fick ett seriöst svar, men var en tomte. Aldrig är absolut ett alternativ, men inte säkert som du tycks tro. Det bästa vore ju om Ukraina segrade och den maktgalne fascisten Putin avsattes, och det är vad vi för världens bästa får hoppas på.
Citera
2022-10-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vad duktig du är. Du kan till skillnad från Kiddie skriva på korrekt svenska!

Jag kan tala om för dig att dina förhoppningar om att Ukraina någonsin skulle segra/få som de vill, aldrig kommer ske. Det kommer göra mindre ont i ditt hjärta nu när jag talat om för dig vad slutresultatet blir, alltså att Ryssland tar över Donbas.

Ryssland vill helst förhandla om fred, men det tillåter inte Zelensky (eller ni NPCs) så tyvärr kommer fler ukrainska soldater dö pga Zelensky (och er), innan mitt scenario blir till verklighet
Förhoppningar? Mina? Mitt hjärta värker inte utav sådant heller, pacemaker du vet....förbannat praktiskt när det kommer till sådan menlös smärta. NPC? Spelar du spel eller vad är detta konstanta tjat om detta? Men tack för att du delade med dig utav dina förutsägelser Nostradamus. Under tiden blickar vi åt Ukraina ok. Lev väl och fantisera fritt
Citera
2022-10-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Känns som att något stort är på väg att ske igen. Massor med militära material och soldater (9k förvisso) har anlänt till Belarus nyligen och för någon dag sedan gick Kina och Serbien ut med att deras medborgare omedelbart skulle lämna Ukraina, två länder som inte direkt motsätter Putins illegala anfallskrig mot Ukraina. Har de fått reda på något som vi andra inte vet?

Vad tror ni?
Kommer man verkligen försöka igen från Belarus mot Kyiv?
Svar nej. Det är ett sista desperat försök till att få just dig och många fler att undra, men nej, det kommer de inte
Citera
2022-10-17, 17:42
Medlem
Citat:
Känns som att något stort är på väg att ske igen. Massor med militära material och soldater (9k förvisso) har anlänt till Belarus nyligen och för någon dag sedan gick Kina och Serbien ut med att deras medborgare omedelbart skulle lämna Ukraina, två länder som inte direkt motsätter Putins illegala anfallskrig mot Ukraina. Har de fått reda på något som vi andra inte vet?

Vad tror ni?
Vi får hoppas på det!

Belaruserna behöver få sig en rejäl läxa så de håller sig borta från Ukraina.
Citera
2022-10-17, 17:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men både Israel och Saudi kommer nu bistå Ukraina med vapen. Putins lycka blir kortvarig.
Det har spridits ett rykte att UAF vill köpa Lora missiler av Israel. De är i ungefär samma klass som Atacms.

https://youtu.be/rHj-qUUZ2Qc
Citera
2022-10-17, 17:44
Medlem
Citat:

Vad tror ni?
Om Belarus ger sig in då är det kört för Putins valp och den risken vill varken valpen eller Putin ta.
Citera
2022-10-17, 17:45
Avslutad
Nu kommer de vitryska monstersoldaterna!

https://mobile.twitter.com/bayraktar_1love/status/1581916278025261056

Efter 50 sekunder kickar de ner en plåt! Sen bygger de en mänsklig pyramid. Riktiga proffs
Citera
2022-10-17, 17:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
37st av totalt 42 avfyrade Shaded 136 drönare sköts ner av Ukrainska luftförsvaret under måndagen!

Det är 86% av drönarna som inte når sitt mål. Mycket bra! Nu när Ukraina får bättre antiair ifrån väst så kommer den siffran att öka till 95%.

Vad än ryssarna försöker med för vapensystem så har väst mycket bättre grejer att ta ut dessa system med.

Ryssland har ingen chans att vinna mera, 0%.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3594818-ukraines-air-force-destroys-37-shahed-drones-out-of-43-launched-by-russia-monday.html
Citera
2022-10-17, 17:47
Medlem
MasterBaits avatar
Om Ukrarna är så himla överlägsna, hur låter de en drönare komma in i Kievs centrum för att bomba en elcentral?

Nä, nu ser man ju hur tafatta Ukraina är. Något försvar finns knappt.
Citera
2022-10-17, 17:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Efter 50 sekunder kickar de ner en plåt! Sen bygger de en mänsklig pyramid. Riktiga proffs
Cirkusen är i stan!
Citera
2022-10-17, 17:48
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Det ser ut mer som en cirkus arme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in