Citat:
Ursprungligen postat av
OnceUponACreek
Offensiven pågår för fullt I Cherson. Och vet du vad, där är en hiskelig massa som inte är "vita" som just nu studerar hur ryssen självsanerar sig därifrån. Tror nog du får ta och släppa det där jiddret om att detta handlar om någon ras i dess form utav överlägsenhet. Sammankopplingen och den totala avsaknaden utav rastillhörighet i Ukrainas led gör att det handlar om ett samarbete byggt på rättvisa som gemensamt arbetar emot ett förtryck från en efterbliven stat kallad Ryssland. Denna staten är också en utav de i särklass mest rasistiska stater jag någonsin verkat i, i mitt liv. Du verkar ju faktiskt beskriva jusr Ryssland i dina ord om den "vita rasens krig". Det är aldrig fel att ta in lite objektiv sanning för att förstå sina egna ord min herre, så ta nu och fundera en gång till och framför allt, ta en trip till Ryssland, eftersom att du verkar ha missat ett och annat.
Du behöver enbart kolla runt här i tråden och läsa vad dina "kollegor" skriver.
För tre dagar sedan skedde det en halvhjärtad offensiv i norra delen av Cherson-brohuvudet. Det slogs med kraft tillbaka. Visst kan det varit en slags föroffensiv/för rekognosering men någon riktig offensiv har vad jag vet inte skett om den nu inte kommit idag.
Ukraina lider ju faktiskt av tidsnöd ur två synpunkter.
Dels måste Biden och demokraterna i USA visa upp resultat av alla pengar de investerat i Ukraina i mellanvalskampanjen till valet 15 november. Du skulle bara höra hur Trump pratar nu!
Dels anländer ryska mobiliserade till fronten i en allt tätare ström och vintern och lera är i antågande.
"Ni" fattar att det är bråttom och det är väl därför ni inte vill diskutera faktiska krigshändelserna just nu utan ENBART tjabblar om vems fel det är och annat trams.
Den som vinner är bäst! Lär dig det grundläggande!
Fö: Visst finns "allt" på plats i Rest-Ukraina om nu inte Nato skulle vinna det här kriget? En korrupt regering som inte har folkets förtroende utom i krig. Alla politiska partier förbjudna och tex nästan total avsaknad av tex fackföreningsrörelse. Medier ägda av olika oligarker. En massa olika beväpnade miliser med extremistiska åsikter som inte tvekar en sekund att använda grovt våld. En stat som nästan är totalt beroende av pengar och lån utifrån. Det är verkligen upplagt för totalt kaos liknande det i Irak eller Libyen i Ukraina.