2022-10-17, 15:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag svarade på ett påstående om att Ryssland inte behövde oroa sig för Natos utvidgning. Då kan man ju undra varför Europa behöver oroa sig för Rysslands utvidgning?
Helt fantastisk liknelse. Jag antar att du brukar tänka som så att om Lisa och Peter har ett samarbete så måste du ju ha rätt att kidnappa och våldta Sara? Jag menar, det är väl samma sak?
Citera
2022-10-17, 15:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessutom har kriget DÅ och NU förändrat Ukrainas önskelista. Många har skickat "paket" till Ukraina på senaste tiden och det finns en samordning av innehållet så att alla länder skickar olika delar (utifrån lager) för att sammantaget komplettera önskelistan.

Det är endast 3 veckor sen de kom med det kravet.
Citera
2022-10-17, 15:13
Medlem
Citat:
Dessutom har kriget DÅ och NU förändrat Ukrainas önskelista. Många har skickat "paket" till Ukraina på senaste tiden och det finns en samordning av innehållet så att alla länder skickar olika delar (utifrån lager) för att sammantaget komplettera önskelistan.

Nu när Ryssland köpt in moped-drönare så skulle nog t.ex. LVKV 90 kunna vara mycket effektivt i Ukraina. Men artilleri och ammunition, då främst BONUS och Excalibur hoppas jag vi fokuserar på att skicka även om vi nog inte har så stora mängder.
Citera
2022-10-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Fast inom sjöfarten så säger du "blackout", inte strömavbrott.
Till exempel man säger inte - Fick fartyget strömavbrott utanför Stockholm
Istället säger man - Fick fartyget blackout utanför Stockholm.

Begreppet "blackout" låter mer lämplig inom sjöfarten än strömavbrott. Sen finns såklart delvis blackout och total blackout

Nej, däremot fungerar elavbrott eller strömavbrott utmärkt, men då pratar vi om ”ryska Google translate” inställt på svenska…..
Citera
2022-10-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tanken var säkert att Ukraina skulle vara ryskt vid det här laget, eller att de åtminstone hade tvingats gå med på en vapenvila med stora eftergifter i landområden. Hade inte Nato Och EU blandat sig i så hade kriget antagligen varit över nu, och kartan hade ritas om till Rysslands fördel.
Vilken tur att EU och NATO blandade sig i då. Vi kan ju inte ha en massa genetiskt söndriga microstater som Ryssland hotandes hit och dit för att de vill ha något. Om ditt barn vill ha godis i butiken, så frågar barnet dig eller så börjar det skrika och demonstrera sin oförmåga på ett sätt som varken du eller andra runt omkring ser som särskilt lämpligt. Om barnet frågar dig lite snällt, så kommer du le och säga (även om du egentligen inte har råd - Såklart, men inte för mycket, för vi behöver mjölk också, så vi måste vara REALISTISKA = kommunikation, resultat och diplomati. Om barnet hade börjat med att säga - Jag skall ha godis!!, så hade du, som de flesta normalfuntade, säkerligen reagerat med att inte ens titta dit utan bara sagt nej. Där efter börjar barnet skrika, välta hyllor och plockar åt sig en näve godis som han/hon snabbt stoppar i munnen samtidigt som barnet greppar en ny näve med andra handen. Frågan är - Hade du stirrat och blivit förbannad på alla de andra som tittar runtomkring och sedan hotat dem med stryk, eller hade du sagt - förlåt oss, men jag skall ordna detta i kassan och se till att det aldrig mer händer. Kom nu min son/dotter, så skall vi prata om skillnaden på att vilja och att taga. Det skrikande barnet med näven i godisburken liksom pappan som börjar hota de andra besökarna är RYSSAR. Pappan som redan innan sade - Inte för mycket, eller som betalade för det stulna godiset i kassan med ett litet leende och sedan hade en lång fin diskussion gällande rätt och fel med sitt barn är NATO/EU. NATO = ödmjukt, diskuterande, förstående, passivt försvarande utav RÄTTIGHETER. RYSSLAND = aggressivt, kommunikativt handikappat, korkat oförstående, AKTIVT för att hävda rätten till stöld och redo att beskylla betraktarna för sina egna misstag. Ditt misstag är att du på något sätt tror att Ryssland har någon rätt till att hävda sig. Självklart inte, då det bara har varit ett litet skrikande barn med en aggressiv förälder i ALLA sina dagar.
Citera
2022-10-17, 15:19
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Nu när Ryssland köpt in moped-drönare så skulle nog t.ex. LVKV 90 kunna vara mycket effektivt i Ukraina. Men artilleri och ammunition, då främst BONUS och Excalibur hoppas jag vi fokuserar på att skicka även om vi nog inte har så stora mängder.
En par batterier med Bofos lvakan från 1936 skulle göra skillnad
(tyvärr har vi skrotat ut alla våra)
Citera
2022-10-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag

Enligt Kenneth Gregg bygger/konstruerar ukrainarna ihop egna vapen som dom skall testa nu.
Citera
2022-10-17, 15:27
Medlem
Judgments avatar
Vad i… har Ukraina fortfarande inte segrat, trots att alla NPCs i tråden påstått det minst 528 gånger vid det här laget? Vad händer? Är ”orcherna” bättre på att kriga trots allt? Man blir ju lite besviken…

1, 2, 3… go!
Citera
2022-10-17, 15:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
En par batterier med Bofos lvakan från 1936 skulle göra skillnad
(tyvärr har vi skrotat ut alla våra)

Tror redan Ukraina har denna pjäs, de fått några från Estland? tror jag det var som Sverige en gång i tiden donerade ett gäng till. Tror dock de byggt om den till att bekämpa markmål om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2022-10-17, 15:32
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Enligt Kenneth Gregg bygger/konstruerar ukrainarna ihop egna vapen som dom skall testa nu.
Ja ukrainarna är duktiga på vapenkonstruktion så dom här iranska mopeddrönarna är snart inget problem för Ukraina.
Citera
2022-10-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Globalisterna? Antar att du menar dom som har muslimer och kristna som slåss sida vid sida då eller?

Det är väl ändå helt tydligt att det här kriget gäller den vita rasens överlägsenhet och rätt att ekonomiskt och politiskt dominera världen. Extra tydligt blir det faktiskt här på flashback där "blattar" bytts ut som hatobjekt till "ryzzar".

Nu när kriget står och vippar - håller det på att börja gå dåligt för Nato? Man står i panik och beskjuter "värdelösa u-landsdrönare" på Kievs gator trots att man fått världens bästa vapen*.

Varför går inte Ukraina till offensiv snart i Cherson - bordet är ju faktiskt dukat! Är de så demoraliserade så de tycker USA-vapen skall göra hela jobbet?**

*(Faktiskt lite likt vad som hände i Saudi-Arabien för ett par år sedan och de hade även flyg som kunde slå tillbaka)

** (Ukrainare utom i de allra västligaste delarna är mycket mycket lika ryssar genetiskt - kanske på grund av det att de är så dåliga att strida? Samma sak sades ju faktiskt om Saudi Arabiska armen när de inte kunde värja sig mot Irans luftangrepp med robotar och drönare trots de köpt hur mycket vapen som helst från USA: Blattar är för värdelösa för att kunna sköta moderna vapen..)

Flabackrunkares och USA´s rasism a la Biden börjar sakta men säkert närma sig Hitlers höjder - eller avskrädesnivå om man så vill?

Räcker det verkligen och går det att driva ut ryzzen från europa utan måste han förintas?
Citera
2022-10-17, 15:34
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vad i… har Ukraina fortfarande inte segrat, trots att alla NPCs i tråden påstått det minst 528 gånger vid det här laget? Vad händer? Är ”orcherna” bättre på att kriga trots allt? Man blir ju lite besviken…

1, 2, 3… go!
Ukraina har återtagit 10000 kvadratkilometer ockuperad mark och fortsätter att mosa och trycka bort de ryska kackelackorna.

Orcherna är mer eller mindre värdelösa på att kriga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in