2022-10-17, 12:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Märta och Bolund är väl inte kända för att respektera varken folket eller demokratin så jag kan inte tänka mig att de applåderade. Men att respekten för folkets vilja är så låg (från båda sidor) är ett stort problem.

Man applåderar en statsminister.
Tycker jag också. Men med tanke på vilka sandlådepolitiker vi har i Sverige satte jag ju morgonkaffet i halsen när jag såg Annie applådera.
Citera
2022-10-17, 12:12
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Först måste väl de få igenom sin budget innan regeringen tillträder?
Nej, de kan köra någon annans budget. Som sossarna gjorde. Men det kanske inte är kul och utlyser nyval.
Citera
2022-10-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Först måste väl de få igenom sin budget innan regeringen tillträder?
Nej, förra regeringen regerade på högerns budget, den tillträder i morgon i skifteskonseljen.
Citera
2022-10-17, 12:14
Medlem
Brutus01s avatar

Trådar sammanfogade.

//Moderator
Citera
2022-10-17, 12:14
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Var det hon som sa att hon röstar mot förbudet av tiggeri? Skulle inte direkt grina ifall det förslaget inte gick igenom. En bagatell i jämförelse mot allt som finns i överenskommelsen. Låt henne signalera..

Hon har nog gnällt om både det och migrationen och biståndet, att ge SD inflytande överhuvudtaget. Däremot såg jag gamla skatan Leisner (tror inte att hon sitter i Riksdagen ens) gnälla om tiggeriförbudet, hon grät i TV! Hon är, eller iaf har varit talesperson för Romernas Riksförbund efter att hon slutade som partiledare för FP/L.
Citera
2022-10-17, 12:15
Medlem
Aftonbladet studio är för rolig alltså. Vilken bitterhet. Pratar om att liberala väljare i Stockholms innerstad ”inte valde det här”

Får bli en öl extra i dag!😊
Citera
2022-10-17, 12:15
Medlem
Den röda sörjan beter sig som barn ju,inte konstigt att Sverige ser ut som det gör med dom flanarna vid makten.
Citera
2022-10-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terreblanche
Annie och Noshi låter som att vi kommer ha koncentrationsläger i Sverige i slutet av veckan.
Det är den pajasnivån man är så trött på inom Svensk politik.
De måste förstå att Svenskar är rädda för utvecklingen i detta landet.

Att man får sitta och oroa sig varje vecka för att ens mamma eller syster ska råka ut för något.
Det springer runt tiotusentals män från Mellanöstern och Afrika som inte ens har rätt att vara här.

Jag minns när ISIS slog igenom och hur populära de var ute i förorterna, nu är ISIS krossat men tror ni dessa människorna ändrat sina åsikter för det? Vi har tiotusentals män/kvinnor som är beredda att döda oskyldiga Svenskar om de inte får som de vill..

Sverige är ett land som blivit totalt otryggt på bara några år.
Hur fan ser framtiden ut undrar jag?
Citera
2022-10-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar

S makt blir utraderad en lång period framöver.

*Nu hoppas vi S inser att deras enda väg till makten är med SD och så säkras en majoritetsregering utan borgarsvin.
Citera
2022-10-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nån som hörde vad flanen skrek precis när Uffe blev vald. Hörde bara förrädare och Ulf Kristersson
Citat:
Ulf Kristersson (M) är vald till statsminister.

Det hördes mystiska skrik strax efter att Kristersson valdes.

En manlig röst skrek bland annat Ulf Kristersson och ordet "förintelseöverlevare", som talmannen Andreas Norlén delvis överröstade.

Klipp i sociala medier visar att en man förs ut från åhörarplats.

Låt mig gissa, någon vänstermupp som skrek något med Hédi Fried?
Citera
Medlem
Flakmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nooshi är också snygg.

Ebba är lite överklass ja, ocharmigt. Men hon är konservativ och det är bra.
Överklass? Ebbas mamma kommer från Blikstorp
Citera
Medlem
Helg-Segers avatar
Tänk att vi nu slipper ha massa odugliga dagisbarn som styr Sverige, äntligen. Tänker på Ygeman, Hultqvist, Morgan, Strandhäll, Hallengren. Skrämmande att dessa har styrt Sverige och vi ser ju resultatet av deras politik varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in