Vi borde ju kört floskel-bingo nu inför anförandena från de olika partierna. Nåja, på min bricka har jag:
- Rasism
- Ökade klyftor
- Ansvar för landet
- Vi har fått ett mandat från väljarna
- Klimathotet
Fantastiskt att Hallengren kritiserar att SD står på sidan men har inflytande som största parti, men att MP som minsta parti hade störst inflytande i en miniorietsregering verkar inte varit något problem
Så fort kameran visar alla ledamoter så är det tamigfan minst 3st som sitter och twittrar frenetiskt eller fipplar med telefonerna. Borde fan införas telefonförbud i kammaren, tycker att om man väl är riksdagsledamot så ska man lyssna på alla som står i talarstolen oavsett vad man tycker om dessa.
Trodde de skulle rösta kl 11 inte stå och snacka skit. Hur länge innan de röstar? 1 timme??
Vi får nog räkna med ett långt anförande från miljöpartiet om rasism och främlingsfientlighet. Moderaterna och sossarna har dock varit föredömligt kortfattade tycker jag.
När man hör mer kloka liberaler undrar man hur dom överhuvudtaget orkar dela parti med stollarna som finns där. I centern verkar åtminstone alla vara galna.
Så fort kameran visar alla ledamoter så är det tamigfan minst 3st som sitter och twittrar frenetiskt eller fipplar med telefonerna. Borde fan införas telefonförbud i kammaren, tycker att om man väl är riksdagsledamot så ska man lyssna på alla som står i talarstolen oavsett vad man tycker om dessa.
De kraven ställer dom på skolbarn. Tydligen inte på sig själva.