Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-16, 22:10
Medlem
Zeeeeetas avatar
Använder en nokia fulmobil sedan 5 år tillbaka och märkt att gångerna man verkligen behöver swish är ytterst ovanliga. "Anpassa sig till samhället", ja, nej tack. Återansluta sig till zombiehorden som stirrar blint ner i deras telefoner 24/7 är ju inte direkt ett liv man vill tillbaka till.
Citera
2022-10-16, 22:11
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Normala människor som inte hoppar på första bästa fluga som kommer.
Jag har inte heller swish.

Varför ansluta sig till en tjänst där mobilen är kopplad till ditt bankkonto? Verkar ju otroligt osmart. Någon får gärna bevisa motsatsen.
Citera
2022-10-16, 22:11
Medlem
grungewhores avatar
Har jag förstått det rätt att TS är kränkt att han gett nån fem spänn för ett muggbesök och dömer ut alla som inte har swish som äckliga?
Citera
2022-10-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Nej jag undrade bara om du var mentalt eftersatt på något sätt. Du verkade inte förstå vad personen menade.

Jo, nog är jag rätt stekt för tillfället, tappar tråden och fortsätter att grilla hjärnan. Söndag.

Ett tag funderade jag faktiskt på om jag hade missförstått - så insåg jag åter att det är efterblivet att vara bakåtsträvande.

Förklara då, varför personen tog upp swish, och nymodigheter i samband med mitt påstående? Du är nog bara bitter.
Citera
2022-10-16, 22:19
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det är valfritt att skaffa swisch bankkort eller annat. Det finns ingen lag på att man ska ha swisch för att behaga snorungar. Skönt att man kanske kan välja utan att bli påtvingad saker.
Du kan ju liksom inte förutsätta att alla tänker som din hjärna tack och lov,
Ett av årets klokaste inlägg
Citera
2022-10-16, 22:21
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
NPC står för non-player character så förstår inte vad "npc människa" är.... Du tar ett begrepp från datorspelsvärlden och sätter det på en människa i det fysiska livet.
Vad vill du komma med det?

NPC människa är ett smeknamn för sovnade folket som låter sig manipuleras och lever i en bubbla som makthavarna dirigerar åt dem
Citera
2022-10-16, 22:27
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/moto_e6_play__32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.

Du låter störd. Är det problem att få kontanter så sätt i annonsen att du bara tar swish så behöver du inte bry dig. Men du ska väl mikrostyra allas liv så det passar ditt lilla huvud.
Citera
2022-10-16, 22:31
Medlem
dampskalles avatar
Använder Swish med fysiska kompisar. Annars ospårbara kontanter. Om man vill få problem använd Swish att man inte ens själv gjort fel swisha med en främling som gjort drogaffärer banken fryser dej i 3 månader. Då har du inga pengar alls. Lycka till.
Citera
2022-10-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Jo, nog är jag rätt stekt för tillfället, tappar tråden och fortsätter att grilla hjärnan. Söndag.

Ett tag funderade jag faktiskt på om jag hade missförstått - så insåg jag åter att det är efterblivet att vara bakåtsträvande.

Förklara då, varför personen tog upp swish, och nymodigheter i samband
med mitt påstående? Du är nog bara bitter.
Personen menade inte normala som i mest förekommande.

Förövrigt är swish väldigt nytt jämfört med kontanter, som har funnits väääldigt länge.

Vissa hade opererat in ett chip i armen och betalat med det om det blev det nya imorgon.
Det är inget fel att använda swish, men att börja klaga på ett betalmedel som funnits hur länge som helst och funkat bra och fortfarande gör det i i stort sett hela världen.. det är ganska trångsynt.
Senast redigerad av Ava899 2022-10-16 kl. 22:36.
Citera
2022-10-16, 22:32
Medlem
Lepekas avatar
Varför är folk ”äckliga” för att de inte skaffar swish? TS, det är du nog som är mer äcklig för att du har den extrema åsikten.
Citera
2022-10-16, 22:33
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Givetvis har jag ett bankomatkort men tror du jag vill släpa runt på åbäket när jag har NFC betalkort i mobilen + swish?
Aldrig något problem att betala till moderna människor.

Försöker jag blippa mobilen i en bankomat så säger den att "Detta kort kan inte användas i bankomaten" för att Bankomat AB inte fixat stöd för samsung pay och google pay än.

De ruttna människor som inte har swish, då säger jag "Du får väl ringa upp nån vän som kan ta emot min swish och sedan får du kontanter av honom istället".

Du måste ha skitliten telefon om ditt kort är större än mobilen.
Citera
2022-10-16, 22:49
Bannlyst
Det är kanske den vidrigaste typen av människa som finns, tillsammans med ordärkare, nämligen de extremt snåla!

Vad är det bästa sättet för att slippa ta sin del av notan, bjuda på taxin eller överhuvudtaget betala, att kratta för att det aldrig kommer gå, kortet har gått ut, BankID fungerar inte, eller jag har inte swish för jag bla bla bla

Har du inte swish så är du antagligen en snål horunge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in