2022-10-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Det mest korkade inlägget på flashback efter "jorden är platt"

Usas missil som de ej fått att fungera X-51A Waveriders hypersoniska kryssningsmissil. Det är sant att dess hastighet är mycket lägre än "Avangard" - inte mer än 7500 km / h (ungefär Mach 6) mot Avangard Mach 27.

Mach6 hehe använder usa krutframdrivning
Mach 6 eller 27 ? Det viktiga är att de träffar ryska militära mål , Slava Ukraina 🇺🇦
Citera
2022-10-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
jag ser ingen teknologi som Hamas kan bidra med.

Tänkte mer på terrorister som kan destabilisera säkerheten i Europa.
Citera
2022-10-16, 21:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Jo, det hade ju varit smart av dem att tappa den lilla supporten de har.
Citera
2022-10-16, 21:53
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345

Ganska långsökt att de ska bränna sina terrorister på Rysslands krig, inte minst när ett stort antal ryska soldater just dödats av muslimska tadjiker i ett gräl om religion.
Citera
2022-10-16, 21:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hur vet man det var ryska soldater som sköt honom?
Han sköts långt in i ockuperat område.
Citera
2022-10-16, 21:56
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
14 000 protesterande fransmän låter som en helt vanlig helg i Frankrike.

Jag tvivlar på att det kommer ske några protester i Sverige men om så vore fallet kommer de få samma effekt som vaccinmotståndarnas stora anti-vaccindemonstrationer för ett tag sedan, allts ingen effekt alls.

När ska ni ryssvänner förstå att politiken avgörs genom demokratiska val i demokratier, inte demonstrationer och gatuvåld?

Ja, du får ursäkta att många har svårt att förstå det efter Euromaidan.
Citera
2022-10-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
En annan intressant fråga är varför Iran av alla länder lyckas producera något som inte Ryssland tycks klara av.

Sen är det mycket som låter bra på pappret men som inte visar sig stämma i verkligheten som i stort sett mycket av Rysslands vapen. Det verkar vara lätt att komma med påståenden om att robot x och y kan nå 30 respektive 70 mil och träffa något mål men ingen vet ju om det faktiskt stämmer förrän det blir skarpt läge. Jag sätter min femöring på att Irans vapen inte är så bra som det låter, precis som med Rysslands.

"While the program is based in Iran, the missile is believed to incorporate components from Chinese contractors. In 2006, the US Department of Treasury accused Chinese firm Great Wall Industry and its partners of playing a lead role in the development of the Fateh missile system"

https://missilethreat.csis.org/missile/fateh-110/
Citera
2022-10-16, 21:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För att det är så du överbevisar din motståndare - genom att visa honom/henne att de är inkonsekventa. Just nu tänker alla bara att du gnäller och scrollar vidare.
Jaha, uppenbarligen scrollade inte du vidare. Dessutom är du talesman för "alla" samtidigt som du tycker att jag generaliserar. Grattis!

Citat:
Tänk på att det ofta är olika personer som har påstått de olika sakerna. Jag t ex har påstått:
1) Sanktioner på Ryssland kommer inte avgöra kriget.

men jag menar också 2) att tillräckligt mycket vapen från väst kommer göra det omöjligt för Ryssland att avgöra kriget, vilket istället kan få dem att eskalera till kärnvapen. (motsatsen till den åsikt du tillskriver andra)
Fel, jag skrev ju: "Sen undrar jag hur ni ska ha det. Å ena sidan spelar sanktioner och väst vapengåvor till Ukraina ingen roll och i nästa stund lipar ni över att att väst gör just detta och såklart så säger ni att det är för Ukrainas skull."

Citat:
Däremot trodde jag inte Ukraina skulle få fram så mycket vapen till frontlinjen med så små materielförluster som de verkar ha.

Sen kan du kanske hitta någon annan som tror sanktionerna har gjort att ryssarna inte kunnat bygga något nytt det senaste halvåret, men som tror att ryssarna vinner pga energikris - dvs annan position än min.

Men bygger man ihop grupper av individers åsikter till en enda åsikt som ingen har, är chansen stor att man övertygar - ingen.

En annan anledning till att citera är att du överdriver. Vem säger att det inte spelar någon roll alls? Helt utan sanktioner hade Ryssland kunnat använda sin stora guldreserv till diverse saker bara för att ta ett exempel.
Jisses vad du överanalyserar. Du behöver inte ta åt dig, eller ännu bättre, du kanske borde följa ditt eget råd att scrolla vidare och skita i vad jag skriver då?
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-10-16 kl. 22:08.
Citera
2022-10-16, 21:59
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ja, du får ursäkta att många har svårt att förstå det efter Euromaidan.

Du tror det kommer ske ett Euromaidan i Tyskland pga höga gas- och elpriser?
Citera
2022-10-16, 22:00
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Intressant reflektion Vatnik. Det har i och för sig visat sig att Ryssland inte var någon militär stormakt, men det är kanske detaljer. Vi kan nog enas om att Iran är en av få som kan tänka sig att stötta Ryssland. Faktiskt. Men visst är det intressant om än fruktlöst, absolut. Om inte annat så har ju Israel nu sagt att de ska stötta Ukraina efter Irans inhopp i slutminuterna av matchen. En match som för övrigt Vladimir Putin startade helt ovetandes om vilka spelare som fanns på planen verkar det som. Vladimir Putin ville expandera Ryssland att bli ett nytt Sovjetunionen. Vladimir Putin spelade högt och han förlorade på sitt eget lands och folks bekostnad. Du vet att det är så. Du grämer dig över att det är så. Men faktum kvarstår att det är precis så det är.
Mänskligheten kommer få betala ett högt pris innan Putin är besegrad. Är vi beredda till detta offer för att rädda "våra vänner" - Ukraina?
Citera
2022-10-16, 22:00
Medlem
Citat:
2) att tillräckligt mycket vapen från väst kommer göra det omöjligt för Ryssland att avgöra kriget, vilket istället kan få dem att eskalera till kärnvapen. (motsatsen till den åsikt du tillskriver andra)
Varför skulle Ryssland använda kärnvapen, när nationen Ryssland inte är hotad?
Citera
2022-10-16, 22:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja usch för andra åsikter än ens egna. Det måste vara rysstroll om någon tycker något annat än du. Krig är enda vägen framåt, mer våld, mer vapen och absolut inga fredsförhandlingar. Slava Azov!

"Nu är Azov i oss alla, Azov är hela Ukraina!"
Er värsta mardröm, nu jagar de er som skadedjur i Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=iy7SNiCVuPI
Slava Azov!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in