Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
För att det är så du överbevisar din motståndare - genom att visa honom/henne att de är inkonsekventa. Just nu tänker alla bara att du gnäller och scrollar vidare.
Jaha, uppenbarligen scrollade inte du vidare. Dessutom är du talesman för "alla" samtidigt som du tycker att jag generaliserar. Grattis!
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Tänk på att det ofta är olika personer som har påstått de olika sakerna. Jag t ex har påstått:
1) Sanktioner på Ryssland kommer inte avgöra kriget.
men jag menar också 2) att tillräckligt mycket vapen från väst kommer göra det omöjligt för Ryssland att avgöra kriget, vilket istället kan få dem att eskalera till kärnvapen. (motsatsen till den åsikt du tillskriver andra)
Fel, jag skrev ju: "Sen undrar jag hur ni ska ha det. Å ena sidan spelar sanktioner och väst vapengåvor till Ukraina ingen roll och
i nästa stund lipar ni över att att väst gör just detta och såklart så säger ni att det är för Ukrainas skull."
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Däremot trodde jag inte Ukraina skulle få fram så mycket vapen till frontlinjen med så små materielförluster som de verkar ha.
Sen kan du kanske hitta någon annan som tror sanktionerna har gjort att ryssarna inte kunnat bygga något nytt det senaste halvåret, men som tror att ryssarna vinner pga energikris - dvs annan position än min.
Men bygger man ihop grupper av individers åsikter till en enda åsikt som ingen har, är chansen stor att man övertygar - ingen.
En annan anledning till att citera är att du överdriver. Vem säger att det inte spelar någon roll alls? Helt utan sanktioner hade Ryssland kunnat använda sin stora guldreserv till diverse saker bara för att ta ett exempel.
Jisses vad du överanalyserar. Du behöver inte ta åt dig, eller ännu bättre, du kanske borde följa ditt eget råd att scrolla vidare och skita i vad jag skriver då?