2022-10-16, 16:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tydligen ÄR DET olika versioner. Den första var tydligen censurerad, men efter att hennes pappa dog har de publicerat en annan variant. Det var en som förklarade det tidigare i tråden. Jag har inte läst boken, det orkar jag inte, så jag går efter de citat som finns. Så det var inte bara romantik och hångel utan tydligen t.ex. tankar om olika ställningar vid sex, fantasier om att vara prostituerad etc. Men jag har det bara här från tråden.

Personligen tycker jag man skulle behållit den första censurerade versionen då syftet med boken inte är hennes snuskiga tankar. Och det var ju en privat dagbok, det skall man inte publicera utan hennes medgivande.
Här håller jag med dig. Inte så konstigt att hennes pappa i slutet av 40-talet redigerade bort det allra intimaste i en hemlig dagbok som absolut inte var tänkt att visas upp för världen. Väldigt tveksamt om han gjorde rätt egentligen. De som nu har rättigheterna (vilka är det?) är ungefär lika värdelösa som Fallenkvist men jag hoppas att det inte var så här de tänkte att texten skulle tolkas och svartmålas.

Själv tycker jag inte att Anne Franks tankar och experimentlusta är det minsta konstiga och verkligen inte sedeslösa. Det är helt normal nyfikenhet bara på sexualitet och annat.
Citera
2022-10-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så Rebecka känd politiker får skriva vad hon vill om en död 15-åring. Men jag som anonym på FB får inte skriva något alls om dig Anonym på FB? Då vet jag.

Hört från din hjärna på sistone?

Jag vet inte om det är så värdefullt att debattera med den där. En person som i princip deklarerar att den är nazist och försvarar en person som nazist. Jag trodde debatten mer skulle handla om att slingra sig ur den här sörjan som RF själv försöker. Men här försvarar man mer att det är okej att hata judar. Vilket man får tycka. Men det är kul att det nästan enbart är nazister som rycker ut till hennes räddning.
Citera
2022-10-16, 16:23
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Jag vet inte om det är så värdefullt att debattera med den där. En person som i princip deklarerar att den är nazist och försvarar en person som nazist. Jag trodde debatten mer skulle handla om att slingra sig ur den här sörjan som RF själv försöker. Men här försvarar man mer att det är okej att hata judar. Vilket man får tycka. Men det är kul att det nästan enbart är nazister som rycker ut till hennes räddning.
Jag tror faktiskt det är en bunt av Rebeckas kompisar här i tråden. Förutsätter att SD läser här och inser att problemet är vidare än Rebeckas formulering på nätet och sparkar ut henne.
Citera
2022-10-16, 16:23
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Jag tror faktiskt det är en bunt av Rebeckas kompisar här i tråden. Förutsätter att SD läser här och inser att problemet är vidare än en formulering på nätet och sparkar ut henne.
Hon är ju redan avsatt
.
Citera
2022-10-16, 16:24
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Visst, men SD verkar vara extremt mycket mer drabbat än andra partier av pannskott =>
Åkesson har en teori om varför dessa dras till deras parti.
Citera
2022-10-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Vi fokuserar på det som rättfärdigar ens egna bild av något.
Men att sexaulisera sin egna dotter på 14år eller sin syster eller sin kompis barn är helt ok
Duktigt att du kunde rätta mig så innerligt petigt. Som att det skulle göra någon skillnad om det kallas hebefil el. efeboil. Det är ju bara för förövaren som man har dessa ord.
Men visst, sitt du och slå dig för bröstet och rättfärdiga pedofili genom att slänga med fina ord

Jag rättfärdigar inte pedofili, du borde läsa vad folk skriver en gång extra så du inte tolkar in så mycket eget påhitt.

Edit: Det är uppenbart att du inte förmår en saklig diskussion. Jag kommer inte svara på fler citeringar.
Senast redigerad av brikk 2022-10-16 kl. 16:27.
Citera
2022-10-16, 16:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Hon är ju redan avsatt
.
Inte vad jag sett? Den exakta formuleringen är "Vi (sd) ser allvarligt på Rebeckas okänsliga och olämpliga jargong på sociala medier och kommer att inleda en intern process tillsammans med vår HR-avdelning. Rebecka Fallenkvist är tagen ur tjänst under tiden detta pågår".
Citera
2022-10-16, 16:27
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är Rebeckas... slutsats, det är därför hon blev upprörd.
Det var detta jag syftade på, var inte det din slutsats? Eller är det Fallenkvists ord?
Citat:
Anne Frank var omoralisk... och borde därför aldrig framställas som offer och någon att se upp till, vi borde därför inte bry oss om hennes öde då hon var sedeslös....
Citera
2022-10-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag tror nog att om Nyans ledare skulle få för sig att göra en utläggning om hur slampiga Astrid Lindgren, Elsa Beskow och drottning Silvia var/är så skulle de flesta av er få bananer i hjärnan och apa upp er i flera veckor över det.

Öh okej? Jag bryr mig inte om någon av de du listade skiter i dom de lever eller dör, samma gäller dig.

Varför blir det sånt jävla liv om detta kan jag inte förstå, det händer mer vidriga saker dagligen med denna icke nyhet får enorm spridning och mycket reaktioner.
Senast redigerad av Miche040 2022-10-16 kl. 16:31.
Citera
2022-10-16, 16:30
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Att uttrycka sig respektfull på nätet om andra när man är politiker är inte "att rätta sig i ledet". Det är vanligt sunt förnuft.
Så du tycker att Sverige styrs med sunt förnuft?
Citera
2022-10-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Hon är ju redan avsatt
.

Hon är avstängd. Beslut kommer i veckan i detta personalärende. Men jag tror hon får det svårt att företräda SD. Så politisk vilde med ambition att ta bort förintelsen ur läroböckerna i Region Stockholm kanske.
Citera
2022-10-16, 16:32
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miche040
Öh okej? Jag bryr mig inte om någon av de du listade skiter i dom de lever eller dör, samma gäller dig.

Varför blir det sånt jävla liv om detta kan jag inte förstå, det händer mer vidriga saker dagligen med denna icke nyhet får enorm spridning och mycket reaktioner.
Men det visar ju att Stenevi hade rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in