2022-10-16, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Partiet borde för egen skull göra sig av med henne. Hon är ett blysänke som skrämmer bort potentiella väljare
Hon och alla hennes försvarare i den här tråden. Kan ju säga att jag var neutral till SD innan valet och därför röstade blankt, tog inte vänstern på allvar när dom pratade om SD som högerextrema. Har en annan bild nu kan jag säga.
Citera
2022-10-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Partiet borde för egen skull göra sig av med henne. Hon är ett blysänke som skrämmer bort potentiella väljare
Ja, tänkte så också, med mina mångordiga inlägg…
Citera
2022-10-16, 09:31
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Har nog inte tänkt så långt som att avskaffa politik/politiker och alla dess menuetter.
Men det är klädsamt om de alltför omdömeslösa hindras från att öppna käften i tid och otid, och skämma ut, inte bara sig själva, utan även partiet.
F ö har du rätt.

Fast å andra sidan. Om SD lyckas putsa bort sådana som uttrycker sig omdömeslöst, och bara bli en grupp vältränade media-viskade, då är dom ju snart likadana som de partierna många av oss är trötta på.

Alla som har mycket med människor att göra vet ju att alla grupper har ett mått av pappskallar, så det blir ju nästan lite folkligt att även dom får synas.

Sen kan vi ju bena ut vad hon egentligen har sagt. Hon kallar Anne Frank sedeslös. Ok. Men hon säger inte att hon är sedeslös för att hon är judinna. Och gör sin helt egna bedömning av en känd person, och kommenterar på det. Så vad är det som är omdömeslöst? Att tycka så? Att tycka så om en judinna? Att tycka så om en judinna och skriva så bara för att man är SD:are?

Visst, inte så smart när partiet sliter med att tvätta bort antisemitstämpeln, men att hon inte är jätteband hörs ju varje gång hon öppnar munnen. Hon har ju ändå fått fortsätta, tills hon öppnar munnen om något som etablissemanget hoppar på. Tycker det vore klädsamt om man bara ignorerade den lilla klicken som bryr sig, istället för att fortsätta låta elitklicken styra och ställa.
Citera
2022-10-16, 09:31
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
(Harrisburg och Tjernobyl eldade på rädslan för, och opinionen mot, kärnkraft. Idag är kontexten en annan. Och ingen vill ha vindkraftverken.)
Varför drar du f ö upp kärnkraften för att bemöta mitt inlägg? 😁 (vill minnas att jag argumenterade på liknande sätt, som tonåring…)
Kände inte till denna Rebecca-persona, som någon skrev, innan, är det nån sorts SD-groupie/bimbo?
Åh, jag försökte bara klargöra för dig skillnaden mellan omdömeslöshet som skapar verkliga konsekvenser för människor och omdömeslöshet som triggar svaga och ängsliga psyken.
Citera
2022-10-16, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Marilyn Monroe var väl inget barn? Men nej jag tycker inte att man bör skriva så om någon. Helt rätt. Varför känner man behovet av att göra det? Och vadå sedeslös? Du låter som en militant muslim.

Anne Frank var 15 år. Knappast ett barn. På den tiden skaffade de barn väldigt tidigt dessutom.

Sedeslös är bara en beskrivning. Det betyder inte att det måste vara negativt alla gånger. Alla ungdomar är mer eller mindre sedeslös. Bara sunt.

Självklart ska man kunna skriva så om vem som helt. Sluta moralpredika. Det är du som beter dig som en moralkärring. Cancelculture woke- och censureran är över nu. Vi har kommit längre. Yttrandefriheten och demokratin har segrat.

Återigen fundera på vilket samhälle du vill ha istället. Ett samhälle med ”militanta muslimer” så hade det förbjudits betydligt värre saker än att skriva ”sedeslös” om någon framtiden. Vad glad att det är möjligt istället.

Du får tycka det är hur korkat och omoraliskt som helst, men du hade aldrig velat leva i ett samhälle där det var förbjudet att yttra det om någon.

Se över dina principer istället för att gnälla på ett forum. Alternativt flytta till Mellanöstern eller Nordkorea.
Citera
2022-10-16, 09:32
Medlem
FetFulElaks avatar
A Franks dagbok är ju en produkt, en roman och man skall naturligtvis kunna göra en närläsning eller personlig analys av den....men när man representerar ett parti som granskas så noga när det gäller kopplingar till nazism så kanske man får sätta det egna egot åt sidan och hålla käft? Människan är troligen lesbisk med ADHD och skall naturligtvis ut ur partiet
Citera
2022-10-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du måste ju vara medveten om att du är lite eljest? Varför taggar du inte ner och försöker hänga med lite?

Jaha, du är av samma sort? Du springer till hans hjälp? Som tycker att personangrepp är melodin man ska ha när man debatterar. Ja jisses vad ni vänsterblivna är skadade. Är alla tappade i stentrappor?
Citera
2022-10-16, 09:34
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon och alla hennes försvarare i den här tråden. Kan ju säga att jag var neutral till SD innan valet och därför röstade blankt, tog inte vänstern på allvar när dom pratade om SD som högerextrema. Har en annan bild nu kan jag säga.

Bullshit.Du har aldrig varit neutral angående Sd.Du har endast skrivit 12 inlägg allt som allt och ALLA är i denna tråden.
Du bara njuter nu .
Citera
2022-10-16, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast å andra sidan. Om SD lyckas putsa bort sådana som uttrycker sig omdömeslöst, och bara bli en grupp vältränade media-viskade, då är dom ju snart likadana som de partierna många av oss är trötta på.

Alla som har mycket med människor att göra vet ju att alla grupper har ett mått av pappskallar, så det blir ju nästan lite folkligt att även dom får synas.

Sen kan vi ju bena ut vad hon egentligen har sagt. Hon kallar Anne Frank sedeslös. Ok. Men hon säger inte att hon är sedeslös för att hon är judinna. Och gör sin helt egna bedömning av en känd person, och kommenterar på det. Så vad är det som är omdömeslöst? Att tycka så? Att tycka så om en judinna? Att tycka så om en judinna och skriva så bara för att man är SD:are?

Visst, inte så smart när partiet sliter med att tvätta bort antisemitstämpeln, men att hon inte är jätteband hörs ju varje gång hon öppnar munnen. Hon har ju ändå fått fortsätta, tills hon öppnar munnen om något som etablissemanget hoppar på. Tycker det vore klädsamt om man bara ignorerade den lilla klicken som bryr sig, istället för att fortsätta låta elitklicken styra och ställa.

Verkar korkat att vara trött på politiker och då dra slutsatsen att man vill ha fler jubelidioter med en 5-årings mognad på beslutsfattande positioner som representerar Sverige. Jag är trött på politiken i Sverige men inte för att jag tycker politikerna är för mogna, snarare tvärtom. Trött på all aggressiv retorik och dumma debatter med medvetna missförstånd och slagord. Vill snarare ha mognare politiker som kan föra ett samtal, lyssna, tänka nyanserat och tänka på vad som är bäst för hela Sverige, inte kortsiktigt sin egen karriär och plånbok.
Citera
2022-10-16, 09:36
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej det är ren fakta att hon dog i förintelsen och var ett minderårigt barn när hon skrev sin dagbok. Du kör på ren 1984 retorik här. ”Föreställningsvärldar”, antar att du menar projektioner, det är vad Laila gav uttryck för när hon läste in en porrnovell. Rätt äckligt. Energipolitiken är såklart helt irrelevant i tråden och du suger på att försöka byta ämne.
Kul att SDs första tid vid makten präglas av att förintelseförnekare försvarar en av deras politikers sexualiserande av ett barn som mördades av nazister.
Du använder stora ord för att försöka blåsa upp en storm i ett vattenglas. Inget förintelseförnekande har skett, annat än i din föreställningsvärld, eftersom du är en psykiskt svag individ som triggas av vad som än riskerar att rubba rådande ideologiska narrativ en enda millimeter.
Citera
2022-10-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Åh, jag försökte bara klargöra för dig skillnaden mellan omdömeslöshet som skapar verkliga konsekvenser för människor och omdömeslöshet som triggar svaga och ängsliga psyken.
Tackar. Förstår din tankegång, men allt hör ihop…
Citera
2022-10-16, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Bullshit.Du har aldrig varit neutral angående Sd.Du har endast skrivit 12 inlägg allt som allt och ALLA är i denna tråden.
Du bara njuter nu .
Det vet inte du, du projicerar och hittar på utifrån dina fördomar. Jag röstade blankt, valde alltså ingen sida. Det är att vara neutral. Dom som var emot SD taktikröstade på vänsterblocket /C. Har känt mig neutral i flera år. Och nej, antar att du utgår från egen fallenhet för att känna skadeglädje och bitterhet men jag njuter inte av att se fanskapet skriva kränkande om förintelsen, jag tycker det är stötande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in