Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Kanske inte riktigt så, men typ.
Genom att tänja på gränserna och säga någonting som är obejktivt ganska oskyldigt (att en tonårsflicka var kåt som fan) samtidigt som man gör referenser så retar man upp judar och får de att framstå som skitnödiga. Eller det var tanken i alla fall.
Tanken blir att få reaktioner från vänstern som de flesta tycker är överdrivna och därmed avtrubba allmänheten mer och mer på sikt.
https://www.youtube.com/watch?v=wCl33v5969M
Kolla gärna denna video!
Ok. Tack för du förklarar strategin. Men bara så jag hänger med.
Först har alltså Sd levererat den här kreonistbruden som brukar gå omkring med kökshandduk runt huvudet. Som förnekar bing bang eftersom hon "inte var där". Hon heter Julia Kronlund och verkar ha flyttat in i ett tomt riksdagshus för att inte missa att rösta på Kristersson. Jag förstår inte poängen med henne men känner mig hyfsat tolerant. Jag har inga speciella fördomar mot folk som bär kökshanddukar på huvet. Även om det är ovanligt.
Men sen kommer vi till den här fyllebruden som tydligen ska vänja folk vid nazismen. Jag vägrar att betala skatt för att hon ska sitta som ledamot i Stockholms regionfullmäktige och ta beslut om skattesatser, budget och sjukvård.
Varför kan hon inte jobba som clown och dra judeskämt istället? Om hon nödvändigtvis vill vänja folk vid nazismen? Så kan de som tycker det är kul swisha en slant. Och jag slipper.
Och varför kan inte Sd leverera normala politiker som sysslar med normal politik? Många röstade på dem av det skälet.