2022-10-15, 22:47
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Folk i allmänhet tycker inte förintelsen är jätteunderhållande. Svårare än så är det inte. Det är en olämpligt ämne att skämta om. Det förstod jag när jag var 11 år gammal. Medan vissa av mina jämnåriga inte förstod det. Vissa måste få bita i gräset innan de rannsakar sig själva.
Och exemplet Dresden? Går det an?
Citera
2022-10-15, 22:48
Bannlyst
Särskilt när hon menade något illa. Att vi göra Anne Frank till någon martyr är bara det tramsig. Det mördades många Tyska solder vid stalingrad av kommunisterna och Marxisterna.

Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Synd? Folk som är medvetna om deras makt och försökt upplysa resten om detta i decennier och århundraden, vet att det inte handlar om "synd", utan snarare om farorna som hägrar med deras ställning i världen. De är världens mäktigaste människor och sitter på alla toppositioner i världen. Minsta kritik eller insinuation (som i Rebeckas fall här nu med Frank) mot deras agenda kan få ödesdigra konsekvenser. Alla ni andra sover, fattar ingenting och kommer aldrig att fatta någonting. Det är därför ni kallas "gojer" av dem.
Citera
2022-10-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte bodde väl de i Tyskland? Var det inte Nederländerna eller nån liknande nation som Belgien kanske som de höll till i tills deportation till koncentrationsläger.
Okej har lite dålig koll..men ska inte snacka om Nederländerna vad som är lagligt där Oj oj
Citera
2022-10-15, 22:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vet inte om du är full lr?

Dagboken är naturligtvis översatt och finns i tre versioner. Sen finns det delar som av någon anledningen inte publicerats, gissa vilka.

Det var pappa Frank som gick på bordell. Du vet hennes pappa som var arbetsoförmögen och intagen på sjukhuset i Auschwitz, men som inte gasades. I shit u not.
Skulle det ha nån betydelse hur mycket alko jag har intagit Jag är bara novis när det gäller Anne Frank och allt som rört henne. Jag frapperas av det du omnämner i tråden. Hade no clue!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har läst Anne Franks dagbok och nej sedeslös är inte den korrekta definitionen. Det var faktiskt inget jag ens reflekterade över. Sjukt omoget utspel av Rebecka. Hon försökte provocera lite ”fräck” men det blev bara pinsamt och skämmigt.

Oj, så hemskt det var. Hon var ju ändå jude. Åh nej, av en Sverigedemokrat… katastrof.

Du och ingen hade ens reagerat om det var en sosse som skrev likadan om en annan känd framliden.
Citera
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Bullshit de skämms erkänna de romer precis som den här bitchen!! 🤣 Precis som Hitlers mamma var judisk?? 😔
Haha, nä men det romer är faktiskt en minoritet i Rumänien, det är vedertaget. Också därför vi har så många tiggare i Sverige eftersom romer i Rumänien behandlas som skit. Rumänien var tredje största allierade till nazityskland efter Italien och Japan. Dess ledare Ion Antonescu var inbiten fascist. Det skickades många judar och romer till olika koncentrationsläger t.ex i Polen och i transnistrien. Romer och Rumäner är helt olika folkgrupper, ungefär lika besläktade som Romer och Ukrainare eller Romer och Ungrare.

Och Hitlers mamma var inte judisk Sluta myta
Citera
2022-10-15, 22:51
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ganska fascinerande med drev ändå. Vilken blodtörst som finns hos människan. Rebeckas skämt är naturligtvis harmlöst, man kan lasta henne för dålig humor och omoget beteende möjligtvis. Vad som däremot inte är lika harmlöst är hur människors uselhet så tydligt röjs när de vet att de riskfritt kan hata och trycka ner en människa som är utsatt för drev, hur mycket som helst.

Folk på twitter föreslår att hon ska avrättas, någon annan att hon ska dränkas. Det är skrämmande men också lustigt i det att ingen kommer ifrågasätta dem för vidrigheterna de skriver, när drevet går är det plötsligt helt ofarligt att skriva vilka vidrigheter som helst, och de som deltar vet om det - alla uttryck som drevet tar sig bär på något bisarrt sätt en aura av moralisk rättfärdighet - Vilket såklart utgör själva mekanismen som gör drev möjliga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Folk i allmänhet tycker inte förintelsen är jätteunderhållande. Svårare än så är det inte. Det är ett olämpligt ämne att skämta om. Det förstod jag när jag var 11 år gammal. Medan vissa av mina jämnåriga inte förstod det. Vissa måste få bita i gräset innan de rannsakar sig själva.

Det beror naturligtvis på hur och vem som gör det. Ricky Gervais, Family Guy och South Park kan tex skämta om förintelsen och få de flesta att garva åt det.

Är man medlem i ett politiskt parti som tampats med nazianklagelser i årtioenden som nu är påväg in i ett ödesdigert avtal, för landets bästa, så är det inte rätt läge.
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-10-15 kl. 22:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
I Tyskland är bordeller lagliga

Det var tydligen i Paris men det kanske räknades som Tyskland vid tiden, troligen inte. Frågan är möjligen vilken far som talar med sina barn eller fru om flickorna i Paris, eller på valfri bordell han just besökt. Pappa Otto kommer hem och samlar alla barnen i vardagsrummet för att förtälja historien ...
Citera
2022-10-15, 22:53
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Skulle det ha nån betydelse hur mycket alko jag har intagit Jag är bara novis när det gäller Anne Frank och allt som rört henne. Jag frapperas av det du omnämner i tråden. Hade no clue!
Jag kanske missförstod vad du syftade på, no offense.
Citera
2022-10-15, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vet bara islamisten Fallengren. Fråga henne.

Ingen gillar islamister, så det vore korkat att emulera deras beteenden om man skall vara svensk och heta Fallengren istället för det invandrarnamn man föddes med.

Vem är Falkengren?
Citera
2022-10-15, 22:55
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ganska fascinerande med drev ändå. Vilken blodtörst som finns hos människan. Rebeckas skämt är naturligtvis harmlöst, man kan lasta henne för dålig humor och omoget beteende möjligtvis. Vad som däremot inte är lika harmlöst är hur människors uselhet så tydligt röjs när de vet att de riskfritt kan hata och trycka ner en människa som är utsatt för drev, hur mycket som helst.

Folk på twitter föreslår att hon ska avrättas, någon annan att hon ska dränkas. Det är skrämmande men också lustigt i det att ingen kommer ifrågasätta dem för vidrigheterna de skriver, när drevet går är det plötsligt helt ofarligt att skriva vilka vidrigheter som helst, och de som deltar vet om det - alla uttryck som drevet tar sig bär på något bisarrt sätt en aura av moralisk rättfärdighet - Vilket såklart utgör själva mekanismen som gör drev möjliga.

Tack, bra skrivet! Helt sjukt är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in