Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Är det inte det som är poängen med bokrecensionen? Fallenqvist söker motargument mot SD-politik men möts av vanliga dagboksanteckningar?
Jag minns inte vad som är så "sedeslöst" i boken. Vad syftar hon på?
Har aldrig läst boken, det är väl dessutom en bok för barn/ungdomar? Men det är uppenbart att hon är uppmärksamhetskåt, Rebecka dvs, inte flickstackarn.
Det är återgången till föråldrat synsätt där utvalda ord återanvänds för att skapa normerande effekter av att se vissa som lägre stående kvinnor och sådana som hon själv som högre. Trots att hon ser ut som en prostituerad som försöker klä sig fint. Skämt åsido (dåligt sådant också jag vet) men Rebecka framstår som en typisk Flashbackare i så hög utsträckning att det känns som om man nästan känner henne. Kusligt faktiskt. Som ett nättroll på forumet som låtsas vara högerman. Sådana vibbar får man. Underförstått med alla "misstolkningar" är att hon suktar efter status hos högerextremistiska män. Hela hon skriker
se mig, titta på mig, hör mig.
Rebecka Fallenkvist är en typisk
Pickme det är vad som är problemet med henne. Hoppas SD sparkar ut henne. Åkessons vänskapliga relation till Busch känns många gånger fräschare än vad den här lilla damen framstår som. Hon hade nog gärna bytt men uppenbarligen har han lite mer klass på de kvinnor han kommer överens med.
Partiet är mer än konstigt med en hel del av de uttryck det använder. Hon drömmer sig tillbaka hindra år och skymfar som hävdar en flicka som inte gjorde mer än att hon råkade födas. Rebecka väljer istället vem hon själv är.