2022-10-15, 22:06
Moderator
OYs avatar
L bankkort uppges finnas kvar i hennes bostad.

Varför lämnar hon kortet kvar hemma och åker med i någon annans bil, vad kan det tala för?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Ser ut som om du har sträckan Storvattnet - Kramfors - Väster Hansjön, då blir det 32 km
Vi hänger inte upp oss på det. Vi säger 1,9 mil så är vi klara med det.
Citera
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatnowmylove
Ja jag var ute och åkte på skogsvägarna där och det var avspärrat för ca 2 timmars sedan.

Åkte du vägen ända till Fiskja eller till Ramsjö?
Citera
2022-10-15, 22:08
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eph
Nu har det surrats hit och dit här. Gör ett litet sammandrag av vad som är känt hittils.
1. Glöm bilen. Hon sågs kliva in i den vid 13-14 tiden och senare på kvällen var hon till Domus. Där betalade hon med sitt betalkort. Det återfanns i hennes lgh så hon bör varit hem efter Domus besöket.
2. Hon har en Intellektuell funktionsnedsättning. Den gör henne tillbakadragen. Hon har också lite svårt med talet. Impulsiv har hon aldrig varit utan mycket försiktig.
3. Innan hon lämnar lgh brukar hon ringa någon av sina föräldrar eller sin syster och berätta vart hon ska. Hon ringer inte alla 3 utan en av dem.
4. Inga droger har förekommit i hennes liv tidigare. Tror inte hon börjat med det frivilligt i lördags.
5. De har sökt med drönare i några dagar redan. Och polisen går just nu fortfarande igenom alla foton och klipp från Hallstaberget. Även bilder som privatpersoner har tagit.
Om något vet något mer med säkerhet så komplitera gärna.

Här sägs att Liselotte pratade med sin pappa dagen innan hon försvann och att mamman haft kontakt med henne samma dag hon försvann och att hon eventuellt gått in i en bil.
https://www.tv4.se/artikel/3HJm2ruSS3jMBp5lLOiXyi/25-ariga-liselotte-aer-foervunnen-en-anhallen
Videon är från denna eftermiddag och inget direkt nytt sägs i den, men man vill att allmänheten är vakna i trakten kring Kramfors.
Citera
2022-10-15, 22:08
Medlem
Verkar hänga i storvattnet iaf
Citera
2022-10-15, 22:10
Medlem
Isopääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laboss

Vad? Vem? Polisen? BO?
Citera
2022-10-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
45 åring. Ägare till tre snöskotrar, en blå merca och släp. Mercan köpte han 22:e januari och skulle besiktigats senast 31:e mars i år. Äger en rottweiler.

Med tanke på snöskoter ägandet så borde detta betyda att han åtminstone tidigare emellanåt befunnit sig i skog och mark. Vilket inte betyder att han är skyldig för det ?

En rostig grå bil kan han i och för sig vara lånat ?

Det första jag tänkte på var stackars hund. Vem tar hand om den. Alltså nu säger ja inte att ja tror de är han. Men om GM har familj eller djur el så. Stackars arma liv, vem tar hand om dom? Int nog med att han tar ett oskyldigt liv o förstör livet för en hel familj så förstör han sina egna anhörigas. Kanske är ngt fel på mig som tänker så. Men jag är typen som släpper ut spindlar, flugor,ja kryp om dom är inomhus ja slå inte ihjäl dom, jag väjar för grodor på vägen, tom sniglar.

Men ja, jag vet inte, oftast så bruka väl polis o media gå ut så här "en man anhållen i Sundsvall" men inte nu, tycker de ha varit kryptiskt när de kmr till info o uttalande ända från dag 1 gällande media o polis
Citera
2022-10-15, 22:12
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Varför lämnar hon kortet kvar hemma och åker med i någon annans bil, vad kan det tala för?

Någon hon känt sig trygg med? Annars hade hon inte gjort det eftersom hon är försiktig av sig som någon nyss skrev.
Och står i tät kontakt med båda sina föräldrar och sitt syskon.
Bilen hon sågs kliva in i måste ju ha koppling till att hon plötsligt är försvunnen och att man dessutom söker efter henne i en kommun flera mil bort.
Någon måste ju ha lurat henne i väg med sig:-(
Citera
2022-10-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laboss
Vad menar du med detta inlägg.?
Citera
2022-10-15, 22:14
Medlem
VargMajonass avatar
Citat:

Tycker också detta är lite märkligt om hon planerade att vara borta tills kvällen. Kanske var det inte tänkt att vara borta så länge och därför lämnade det hemma.
Citera
2022-10-15, 22:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Någon hon känt sig trygg med? Annars hade hon inte gjort det eftersom hon är försiktig av sig som någon nyss skrev.
Och står i tät kontakt med båda sina föräldrar och sitt syskon.
Bilen hon sågs kliva in i måste ju ha koppling till att hon plötsligt är försvunnen och att man dessutom söker efter henne i en kommun flera mil bort.
Någon måste ju ha lurat henne i väg med sig:-(

Jag tänker också att personen med bilen är någon L känner väl.

Att hon inte tog med sig sitt betalkort, kan det tala för att hon inte skulle till någon plats där man kan handla, det fanns inget behov av betalkort dit resan gick?
Citera
2022-10-15, 22:15
Medlem
Citat:

Tyvärr tror jag inte det tyder på någonting då dom flesta ungdomarna har betalning genom att blippa mobilen. Tror det är att leta efter halmstrån tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in