2022-10-15, 21:49
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Alltså sååå trött på SDare kasta skit på Vare. Ni är samma skrot och korn.

Nu röstade inte jag på SD men okej
Citera
2022-10-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Absolut inte. Jag är övertygad om att Jimme Åkesson mfl ansvariga inte vill ha företrädare som håller på med trams.
Vad är det som är trams då, i detta fallet?
Citera
2022-10-15, 21:50
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag vill minnas att det är mkt ”privata tankar kring andra könet” i boken vilket inte är konstigt då det är en tonåring som skrivit den. Sedan kan man se det som smaklöst att ta en upphittad dagbok och göra den till en storsäljande bok. Därtill väldigt korkat uttalande även om det är sant det hon säger,

Det måste till ett hopplöst svennepucko för att påstå att ett sanningsenligt uttalande ska klassas som korkat.. Är du ens medveten om vad du påstår, fittnisse?
Citera
2022-10-15, 21:51
Medlem
stone_sleepers avatar
Det blev en stor grej för att hon är kopplad till SD. Hade någon vanlig influencer skrivit samma sak hade få reagerat. Men SD har ju sina högerextrema rötter (på 1990-talet) och då blir reaktionerna som de blir, man granskas lite annorlunda och det får man acceptera.

En av mina favorit komiker var Norm MacDonald (RIP) och han var mycket duktig på att skämta om förbjudna saker (9/11, Förintelsen, seriemördare etc) och att balansera precis på gränsen. Men hade Norm varit en ex-högerextremist och nazist hade det ju inte gått.
Citera
2022-10-15, 21:51
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Ytrrandefrihet är inte samma sak som att säga vad som helst utan att förlora jobbet. Då får hon engagera sig i ett parti som tycker att en sådan jargong är okej.
"Sådan jargong"...
Hade det varit likadant om hon yttrat sig på liknande vis om någon ung kvinnas dagbok från första världskriget, eller kanske en dagbok från en etnisk tyska som dog i bombregnet över Dresden? Eller är det hela den världsåskådning inom vilken just detta verk har placerats som hotas av att överhuvudtaget placeras i en annan kontext (inte ens rakt av kritiseras), och att det är därför som sådan jargong inte är okej i detta fallet?
Citera
2022-10-15, 21:52
Medlem
Citat:
Absolut inte. Jag är övertygad om att Jimme Åkesson mfl ansvariga inte vill ha företrädare som håller på med trams.
This. Men vissa dårar här verkar inte fatta att SD vill inte ha nazipack i partiet.(nu insinuerar jag inte henne men alla olämplig omogna uttalanden som inte passar politik)..
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, om man inte gillar vad någon säger bör det vara förbjudet att undvika hen eller tex låta bli att rösta på den personen.

Allt snack om cancel är butthurt trams. Självklart får man stå för det man säger och vill man kampanja mot Anne Frank så är det nog inte förenligt med alla jobb
Kampanja mot Anne Frank? Vad snackar du om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Nu får väl media och folk lugna sig lite, Rebecka Fallenivist är ingen politiker, hon är en fjortis som gjort bort sig.
Israels ambassadör uttalar sig, haha, skämtar ni eller 😂😂😂

Hon är ledamot för SD i Region Stockholm så jo, hon är politiker!
Citera
2022-10-15, 21:53
Medlem
Citat:

Ok, då tror vi olika. Det händer ju ibland.

Jag önskar dig en fin lördagskväll. Nu ska jag se film innan det blir allt för sent.
Citera
2022-10-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Det går att skämta grovt om alla andra döda som inte tillhör de "utvalda". Jesus pissar Hollywood ständigt på. Sarah Silverman skämtade grovt om Jesus. Vad hände? Inte ett skit. En bättre karriär bara.

Man ska kunna skämta om allt. Även det aldrig går.
Men ändå. Om Jesus, judar, Muhammed, afrikaner, per bolund, SD, vita män, negermän, negertransor, kineser, bögar, galna kvinnor, pedofilcentern osv.

Öhh men jobbar man på ett politiskt partis kanal ska man ta det lite balanserat. Tycker jag.

Sen är den här trollarmén på aftonbladet och SR helt överdriven.
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Kul när Family Guy skämtar om Anne Franks "kåthet"

https://youtube.com/shorts/z4Q-G872hy8?feature=share
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det blev en stor grej för att hon är kopplad till SD. Hade någon vanlig influencer skrivit samma sak hade få reagerat. Men SD har ju sina högerextrema rötter (på 1990-talet) och då blir reaktionerna som de blir, man granskas lite annorlunda och det får man acceptera.

En av mina favorit komiker var Norm MacDonald (RIP) och han var mycket duktig på att skämta om förbjudna saker (9/11, Förintelsen, seriemördare etc) och att balansera precis på gränsen. Men hade Norm varit en ex-högerextremist och nazist hade det ju inte gått.
Omgivningens fördomar formar narrativet och avgör utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in