2022-10-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Spökplumpen? Vad är det? Kan du förklara? Är det en människa enligt dig eller nåt slags djur?
Barn ska givetvis ha bidrag.

Du skulle ha munkavle och en kvast i röven ut ur det här landet.

Muslimer hör inte hemma här, speciellt inte de som bott här i 20 år och kräver tolkar när de är o gapar på soc.

Barnbidrag skall begränsar och avskaffas helt efter 3 barn, det blir miljövänligare då.
Citera
2022-10-15, 21:36
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ni män är så känsliga och rädda av er. Det är ju inte så att ni riskerar att bli överfallna och få en främlings snopp intryckt och avrunkad nånstans i kroppen (som kvinnor...)

Jag är kvinna. Krigare i förorten. Jag slåss mot blatteri, islamism och kriminalitet.

Dessa feta afrikaner klämmer fram en ny gangster varje år alla-balla-walla med IQ fiskmås och jag ser hur de tittar på mig i tunnelbanan. De är som vargar med demonögon och dreglande käftar som bara väntar på att de kommer i majoritet. Så att de kan baxa, mörda och våldta helt obehindrat. Det kallas tydligen för "jannah" i islam.
Citera
2022-10-15, 21:37
Medlem
Mailmanss avatar
Om hon nu fortfarande kallar Somalia för hennes hem. Vad gör hon då här?
Citera
2022-10-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Om det ändå varit så att de som bär religiösa plagg verkligen gjort sina egna val. Du visar en skrämmande okunskap om hederskultur. Läs något av Faw Azzat eller någon av alla de andra kvinnor som är uppväxta med påtvingad slöja under hederskultur.

Det är du som visa din okunnighet! Läs Muslima, Läs muslimsk feminism.
Vad får dig att tro att alla muslimska kvinnor är små kuvade offer. Så är det inte!" Naturligtvis är det så att det inte heller är rätt att tvinga på något ett plagg /huvudduk men inte heller att tvinga någon att ta av den mot sin vilja. Det var liksom det som var poängen med det jag skrev.
Det finns massor med tex unga kvinnor som i boken muslima neskriver den stolthet och glädje de känner när de har hijab, många känner sig också trygga.
Citera
2022-10-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Niqabkvinna: "Kräver någon att jag tar av mig slöjan, åker jag hem till Somalia"

Citatet ovan är inte ordagrant, utan anpassat för att rymmas i rubriken. Budskapet är dock detsamma.

Expressen: De valde slöjan – efter flytten till Sverige
De beskrivs som ”vakande ögon” – självutnämnda moralpoliser med regler om hur kvinnor ska leva och klä sig.

– De samlas hos frisören och på kaféer och håller koll på sin syster, på hennes kompisar, säger Zeliha Dagli, som flyttade från Husby efter trakasserier från män som ansåg att hon borde bära slöja.

Samtidigt finns det kvinnor som vill berätta om hur de själva valde att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige. Safia Mohamed Dalmar känner stolthet över niqaben som täcker hennes ansikte.

– Om någon skulle kräva att jag tar av mig slöjan, då åker jag hem till Somalia igen.

Vad säger ni om det Expressen skriver om? Har någon läst den premiumartikeln och kan redogöra för den?

Rimligt med självutnämnda moralpoliser, som trakasserar kvinnor i Sverige?

Vad är det för typ av kvinnor som väljer att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige? Bidrar dessa till ett bättre samhälle? Bidrar de till att dra in skattepengar till välfärdssamhället?

Vad vet vi mer om Safia Mohamed Dalmar, som gissningsvis kommit till Sverige med asylskäl, och som nu kan tänka sig att åka "hem"?

Låt dem som vill ha slöja ta på sig slöja och låt dem som inte vill slippa. Vad är problemet? Hur kan något så enkelt vålla så mycket problem och upprördhet?
Citera
2022-10-15, 21:40
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Sök hjälp.

Kom ut till orten då din lilla fitta, så får du se med egna ögon.
Citera
2022-10-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Låt dem som vill ha slöja ta på sig slöja och låt dem som inte vill slippa. Vad är problemet? Hur kan något så enkelt vålla så mycket problem och upprördhet?

Mycket bra fråga.
För det handlar givetvis inte om slöjan i sig. Det handlar om rasism.
Citera
2022-10-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundestefan1
Det är du som visa din okunnighet! Läs Muslima, Läs muslimsk feminism.
Vad får dig att tro att alla muslimska kvinnor är små kuvade offer. Så är det inte!" Naturligtvis är det så att det inte heller är rätt att tvinga på något ett plagg /huvudduk men inte heller att tvinga någon att ta av den mot sin vilja. Det var liksom det som var poängen med det jag skrev.
Det finns massor med tex unga kvinnor som i boken muslima neskriver den stolthet och glädje de känner när de har hijab, många känner sig också trygga.

Jag har tidigare i tråden skrivit "Det finns uppenbart kvinnor som känner sig bekväma i kläder med stark religiös koppling även i Sverige."

Kvinnor som trivs i länder med starkt muslimska inslag bör dock rimligtvis söka sig till länder med en tradition av islam. Om de kränks av att inte bära slöja i Sverige är tråkigt för dem, men varför valde de då just Sverige?

Själv vurmar jag mer för de som tvingas bära en slöja under hedersförtryck.
Citera
2022-10-15, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Kom ut till orten då din lilla fitta, så får du se med egna ögon.

Vad får vi hårt arbetande etniska svenskar se där?
Citera
2022-10-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Vad får vi hårt arbetande etniska svenskar se där?

Enligt någon svensk obildad förortsunge här så får vi se:
vargar med demonögon och dreglande käftar
Citera
2022-10-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Låt dem som vill ha slöja ta på sig slöja och låt dem som inte vill slippa.

Du slår in öppna dörrar, det är en icke-fråga. Det som är intressant är de som lever under hedersförtryck och påtvingas slöja mot sin vilja med fysiskt och/eller psykiskt förtryck.
Citera
2022-10-15, 21:46
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
De är inte alltid tvingade, säger jag.

De är inte tvingade till könsstympning heller. De tror det är för barnets bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in