2022-10-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Hej!

Ramlade över detta inlägg, blev intresserad, läste ett par av dina inlägg bak, och såg att du har en riktigt oskön attityd. (Vilket du definitivt inte är ensam om)

Du har aldrig reflekterat över att det är ganska fånigt att försöka göra sig lustig över ett allvarligt hot? Förstår du skillnaden mellan att stödja Ryssland’s invasion och att ta hotet på allvar? Att håna och förminska Rysslands stridsvärde tyder på okunskap, visst de har brister och det går naturligtvis inte perfekt, men att underskatta dem är direkt farligt.

Jag vet inte vad du har för insyn i svenska försvarsmakten? Men det känns som du inte har erfarenhet att förstå eller kunna föreställa dig hur det känns när det smäller i närheten. (Få i Sverige har den erfarenheten såklart).

Ta och fundera på vart du får din information, och hur den eventuellt är vinklad, (finns det någon anledning att förställa något på ett särskilt sätt? Och vem tjänar på det?) fundera på om det inte är bättre att se på saker objektivt och nyanserat?

Kanske om vi i väst hade hört Rysslands sak och tagit den på allvar innan konflikten bröt ut hade den kunnat undvikas?
Nej. Att förminska rysslands stridsvärde är något som kommer sig som naturligt utfall utifrån både mitt yrke samt hur de SJÄLVA visat detta vara vad det är. Vad du tycker om min attityd, samt vad du anser om rysslands förträffliga arme eller hur man skall se den som vad den de facto INTE är, faller mitt intresse föga i smaken, likt väl som den diskussionen vore mer om min och andras naturliga tankegång än själva konflikten i fråga. Nu är det så sorgligt att det är de ryska stackarna som visar sin egen agenda och proffession aldeles på egen hand, så att du tar det personligt är ju en fråga du själv borde fundera över innan du undrar över självklara ting. Ha det fint
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Jag stödjer inte Rysslands invasion, men i det landet så sitter nog psykiskt sjuka människor som får för sig att dom är något annat än vad dom faktiskt är på dårhus, vilket dom borde göra här också.

Folk måste förstå att USA vill att det här kriget skall fortsätta så länge som möjligt, då dom vill se ett försvagat Ryssland och deras vapenindustri kan fortsätta att tjäna storkovan trots att man lämnat både Afghanistan och Irak. Även den amerikanska stålindustrin gynnas då framför allt den tyska kommer att få problem i vinter.

Vi kan bara hoppas på att det inte går såpass långt att det leder till ett kärnvapenkrig, men vi börjar fan i mig närma oss det nu. Och då är det över för mänskligheten, det kommer inte att bli som många av idioterna i den här tråden tror, att det bara är Ryssland som blir förintat.

Pro-ryssar har ju sagt att Putin förberett sig väl inför denna invasion och har räknat med allt. Sanktioner.. omvärldens reaktioner. t.ex
Varför har Ryssland då inte räknat med att USA skulle vinna så himla mycket på detta krig och att Putin med kriget själv skulle försvaga sitt land.

Nu skramlar du lika mycket med kärnvapenkortet som Putin själv gör.. oseriöst.

Såklart ett stor kärnvapensmäll (10X Hiroshima) skulle påverka fler än Ryssland. Men det man pratar om när det handlar om att förgöra Ryssland eller framförallt dess militära kapacitet, är snarare användningen av taktiska kärnvapen.
Det är det skillnad på.

De som får för sig att de är något, är nog de som försöker tänka fritt. Vanliga människor. Vilket statsmakten inte gillar.
Det finns psykiatrisk vård i Sverige, inte helt perfekt. Men jag tror nog det går runt fler många ryssar i behov av psykiatrisk vård.
Vilka andra menar du man behöver låsa in, som Ryssland gör?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ryssarna uppges ha avlossat Brahmos-kryssningsrobotar mot Kherson. Den snabbaste överljudskryssningsmissilen i världen enligt Wiki. Återstår att se vad som är sant.

Nope.

Landade i sandgropen på lekplatsen.

Som väntat.
Citera
Medlem
leachs avatar
Tyskarna levererar efter en trög start.

Germany handed over 16 Biber bridge-layers and 10 pontoon ferry-layers to Ukraine.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1581290719024541697
Citera
2022-10-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej. Att förminska rysslands stridsvärde är något som kommer sig som naturligt utfall utifrån både mitt yrke samt hur de SJÄLVA visat detta vara vad det är. Vad du tycker om min attityd, samt vad du anser om rysslands förträffliga arme eller hur man skall se den som vad den de facto INTE är, faller mitt intresse föga i smaken, likt väl som den diskussionen vore mer om min och andras naturliga tankegång än själva konflikten i fråga. Nu är det så sorgligt att det är de ryska stackarna som visar sin egen agenda och proffession aldeles på egen hand, så att du tar det personligt är ju en fråga du själv borde fundera över innan du undrar över självklara ting. Ha det fint

Jag blir väldigt nyfiken på vad ditt yrke är! Vill du berätta?
Citera
2022-10-15, 16:37
Medlem
Tillssons avatar
Några demilitariserade fordon från Australien. Så jäkla onödigt att skeppa dit dem med tanke på miljöhänseendet.

https://twitter.com/LogKa11/status/1581265461223645184
Citera
2022-10-15, 16:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ryssarna uppges ha avlossat Brahmos-kryssningsrobotar mot Kherson. Den snabbaste överljudskryssningsmissilen i världen enligt Wiki. Återstår att se vad som är sant.
Varför kan du inte ha som vana att bifoga en länk?
Citera
2022-10-15, 16:44
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Fantisera mera fitt-Ivan.
Bhakmut kommer aldrig att falla och Wagner verkar ha hamnat i onåd.
Vi får se hur motiverade de är att ta Bhakmut medans de blir skjutna framifrån av Ukraina och huggna i ryggen av Kreml.
Bakhmut ska vara på väg att bli inringad av hela Mordor just nu. Kommer mycket konflikterande uppgifter men sammantaget verkar det vara prekärt läge för Ukrainska styrkor där. Läget ska ha försämrats avsevärt de senaste dygnen. Mycket pekar på att Ukraina gör en rejäl push mot Kherson nu, situationen ser väldigt allvarlig ut för Ryssland där. Min teori är att Ryssland vill kompensera och visa upp en vinst i Bakhmut innan Ukraina eventuellt tar över staden Kherson. Detta skulle stärka moralen hos orkerna så att man tåls stå emot lite längre vilket ger hopp om förstärkning.
Citera
2022-10-15, 16:45
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Hej!

Ramlade över detta inlägg, blev intresserad, läste ett par av dina inlägg bak, och såg att du har en riktigt oskön attityd. (Vilket du definitivt inte är ensam om)

Du har aldrig reflekterat över att det är ganska fånigt att försöka göra sig lustig över ett allvarligt hot? Förstår du skillnaden mellan att stödja Ryssland’s invasion och att ta hotet på allvar? Att håna och förminska Rysslands stridsvärde tyder på okunskap, visst de har brister och det går naturligtvis inte perfekt, men att underskatta dem är direkt farligt.

Jag vet inte vad du har för insyn i svenska försvarsmakten? Men det känns som du inte har erfarenhet att förstå eller kunna föreställa dig hur det känns när det smäller i närheten. (Få i Sverige har den erfarenheten såklart).

Ta och fundera på vart du får din information, och hur den eventuellt är vinklad, (finns det någon anledning att förställa något på ett särskilt sätt? Och vem tjänar på det?) fundera på om det inte är bättre att se på saker objektivt och nyanserat?

Kanske om vi i väst hade hört Rysslands sak och tagit den på allvar innan konflikten bröt ut hade den kunnat undvikas?

Edit: tillägg, jag ser nu att detta inlägg inte bara gäller dig utan flera i tråden. (har inte läst i den tidigare för den är så massiv)

Hoppas du skämtar nu ? Vad har Ryssland för sida av saken ? Att de inte vill eller kan följa ingångna avtal och traktat . Att de använder fredsförhandlingar för att rusta upp och inleda en invasion .

Är du måhända en naiv godtrogen människa ? Kan du låna mig 30 miljoner Jag lovar att betala tillbaka dom
Citera
2022-10-15, 16:45
Medlem
Citat:
Jag blir väldigt nyfiken på vad ditt yrke är! Vill du berätta?
Jag är städare. Men vad har det med tråden att göra? Men allt från wettex till rotborstar och gummiskrapor är min glädje i vardagen. Ha det fint nu och tillbaks till trådens ämne.

Här hittade jag en länk som förklarar både Ukrainas medel likt mina egna. Håll till godo min herre

https://www.youtube.com/watch?v=sfmAeijj5cM
Citera
2022-10-15, 16:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Jag stödjer inte Rysslands invasion, men i det landet så sitter nog psykiskt sjuka människor som får för sig att dom är något annat än vad dom faktiskt är på dårhus, vilket dom borde göra här också.

Folk måste förstå att USA vill att det här kriget skall fortsätta så länge som möjligt, då dom vill se ett försvagat Ryssland och deras vapenindustri kan fortsätta att tjäna storkovan trots att man lämnat både Afghanistan och Irak. Även den amerikanska stålindustrin gynnas då framför allt den tyska kommer att få problem i vinter.

Vi kan bara hoppas på att det inte går såpass långt att det leder till ett kärnvapenkrig, men vi börjar fan i mig närma oss det nu. Och då är det över för mänskligheten, det kommer inte att bli som många av idioterna i den här tråden tror, att det bara är Ryssland som blir förintat.
Då är vi där igen i detta återkommande argument att USA vill ha kriget och är vinnarna. Det betyder en av två saker:
1) Putin går USA:s ärenden
2) Putin är en total idiot

Vilket alternativ tror du är korrekt? (bägge kan ju såklart vara korrekta samtidigt).
Citera
2022-10-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ettersom det kun er India som har BrahMos missiler så kan vi trygt si at dette IKKE er sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in