2022-10-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Tänkte precis på finnmarken. El emot finnmarken. Finns massor av vägar där oxå Men inte hört ngt. Mer än blåljus tidigare. Kan varit viltolycka kanske

Avspärrningen och antalet poliser det pratats om ger inte bilden av en viltolycka iaf. Hörde
något om avspärrning kring en fastighet där också men då jag inte sett det själv kan jag varken verifiera eller dementera mer än att det inte är en trafikolycka folk har sett efterdyningarna av.
Citera
2022-10-15, 16:25
Avslutad
En liten översikt av de platser och orter som nämnts i tråden.

https://www.bildtagg.se/bild/xsw4ul1sg7cdhdi85zmzp5a
Citera
2022-10-15, 16:28
Medlem
Inte för att det spelar någon roll men är hon utvecklingsstörd? Får det intrycket av fotot och att hon bara väger 40 kg samt hur föräldrarna pratar om henne.
Citera
2022-10-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slibzen
Avspärrningen och antalet poliser det pratats om ger inte bilden av en viltolycka iaf. Hörde
något om avspärrning kring en fastighet där också men då jag inte sett det själv kan jag varken verifiera eller dementera mer än att det inte är en trafikolycka folk har sett efterdyningarna av.

Ni kan inte ta en sväng och kolla?
Citera
2022-10-15, 16:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, det är väl faran. Kanske han säger att hon sprang iväg från honom. Svårt att få till bevis.

Sprang iväg...

Ungefär om Amela i Grästorp.

24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden.
(FB) 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden.

Ja det är han som är mördaren utan tvekan. Dummaste jag hört att hon hoppa ut ur bilen mitt i natten och sprang för att snuten åker bakom och "ska ta fast henne".
(FB) 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden.
Citera
2022-10-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Inte för att det spelar någon roll men är hon utvecklingsstörd? Får det intrycket av fotot och att hon bara väger 40 kg samt hur föräldrarna pratar om henne.

Nej
Citera
2022-10-15, 16:36
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Ja, såklart, men ofta finns det ju bevis på att något hänt. Eller ja.. Jag vet inte.. Jag är ingen expert. Jag vill på något sätt få det till att de flesta faktiskt hittas och oerhört få som lyckats sudda ut alla bevis.
Hur bevisar du ett mord, eller att något har hänt en person utan lik? En försvunnen kan ju lika gärna ha drunknat eller flyttat till Nordpolen kan man ju hävda då.

Finns det ingen ålder på mannen som frihetsberövats?
Citera
2022-10-15, 16:37
Medlem
Citat:

Ja, nä de låter inte som en viltolycka om de inte va en döds olycka MEN de är ingen nyhet om nånting så man vet ju inte.
Citera
2022-10-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Hur bevisar du ett mord, eller att något har hänt en person utan lik? En försvunnen kan ju lika gärna ha drunknat eller flyttat till Nordpolen kan man ju hävda då.

Finns det ingen ålder på mannen som frihetsberövats?
Blod i massor?
Citera
2022-10-15, 16:43
Medlem
Citat:
Hörde Finnmarken. Inte sett avspärrningarna själv men det området ligger på samma sida älven som masten hennes lur blev uppkopplad mot iaf.

Okej finns flera master där ute bla en på Näverberget och flera runt Björnlandshöjden.

Jag kanske inte var helt fel ute med vägen till Mjövattent då.. Vi får se vad som kommer fram.
Citera
2022-10-15, 16:44
Medlem
Någon i Kramfors som kan ta en promenad i sann Flashback anda och kolla läget?
Citera
2022-10-15, 16:44
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Blod i massor?
Det skulle ju kunna räcka, undrar om det finns sådana fall som gått till åtal. Om du eller någon annan i tråden vet så kan ni väl skicka ett PM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in