2022-10-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Håller med. Bara för att den inte visas i väst media så fattar NATO trollen inte att Kina och Turky är största köparen. Alla vet men det är förbjudet att säja. Sanktionerna slår bara mot EU. Liz Truss tror hon kan göra nåt. Ryssland bara skrattar. Snart börjar det på riktigt den som krattar sist vill bara kärnvapen. Jävla dom som altid ska hetsa med hot helatiden. Folk fattar inte att det är USA som bara krigar med EU

Vad fösöker du få fram med din text? Den går inte att förstå nämligen.
Citera
2022-10-15, 15:44
Medlem
Citat:
Väst propaganda. Läs lite innan du bara går personlig här. Hade du läst så hade du fattat, men du gillar ju NATO så då vet alla att du litar på aftonbladet. Här får du länk så du fattar att det inte är ukronassarna som sänkte Moskva.

https://www.youtube.com/watch?v=aNEtlMSCiCI

"What is the US military budget for 2022?
The $58.55 billion total amounts to nearly 8 percent of the Defense Department's fiscal 2022 base budget appropriation of $742.3 billion."

Ukrainian officials said that their forces damaged the ship with two R-360 Neptune anti-ship missiles, while Russia said she sank in stormy seas after a fire caused munitions to explode.

Vilket fall om det stämmer det ryssarna säger så är det katastrofalt dåligt av en "supermakt" som egentligen är en glorifierad bensinmack med nukes!
Citera
2022-10-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ryssland skrattar inte om du inte har mörkt det. De har panik och hotar världen med kärnvapen för att de har sån jävla panik.
Nej!. Det är inte sannt. Där är ett special tåg som inget vet var det är för att det är superhemligt. Du fattar väl att det inte säjs i aftonbladet eller ny times. Ryssland har alla redan vunnit. Igår sköt dom ner en drön med t-14. Ukraina bara ljuger och koppierar videos som alltid. De har inte sett någonting ännu.

https://www.youtube.com/watch?v=DtLIWkLxBoY

Bara kolla. Häftmassa!!!! Ukraina är smoked
Citera
2022-10-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Kontot har blivit kapat

Av fitt-ryzzarna.

De var väl särskilt emot de eleganta skrivningarna om piss-ryzzarnas tillkortakommanden.

Tillåt mig presentera ett nytt förslag till P@ssw0rd"

https://www.youtube.com/watch?v=JdZWlxMY6d4
Man tackar, man tackar . Nu, är jag redo för en ny dag. Så - Hur går det på fältet i Ukraina? Har ryssarna hotat ihjäl lite fler lyktstolpar och gjort klart för alla vägskyltar att de skall vända sig åt rätt håll, annars jävlar smäller det? Sist jag såg en konflikt mellan man och självdestruktiv skylt var i Vladivostok. Skylten vann
Citera
2022-10-15, 15:51
Medlem
[quote=YBB641|82036026]Det är din, högst personliga, tolkning / åsikt.[/QUOTE

Ett exempel när USA ville åt Iraks olja eller Afghanistans naturtillgångar:

President George W. Bush, in an address to a joint session of Congress on 20 September 2001 said, "Every nation, in every region, now has a decision to make. Either you are with us, or you are with the terrorists."
Citera
2022-10-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jaha.

Men nu, när tyskarna fyllt på sina gaslager så är ju inflationen nere på 0% igen.

Vad tänker du om det?
Jag tror inte att tyska inflationen är på noll men jag hoppas att deras ekonomi står starkt. Tysklands ekonomi har varit Europas ekonomiska motor.
Citera
2022-10-15, 15:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det rapporteras om hårda strider vid Kherson och att ryska ledningen har flytt till Henichesk som är typ så långt bort från fronten man kan komma i Kherson region.

https://twitter.com/kardinal691/status/1581274770020405248
Citera
2022-10-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ett citat går alltid att vinkla " an end to it" kan ju uppnås på flera sätt. Om USA verkligen sprängde gasledningen så är det väldigt osannolikt att de skulle säga det.
Det kan ju naturligtvis har varit USA som sprängt ledningarna men att ett citat från Biden skulle vara bevis är lite väl vågat påstående.
Putin kunde ju bara ha vridit på kranen om han ville.
Citera
2022-10-15, 15:54
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
https://www.svd.se/a/5BBn5X/turkiet-och-ryssland-undersoker-energisamarbete

Ja och vad säger artikeln Klura på det ett tag . Samt fundera på Turkiet utanför EU och Turkiets plats i Sitt försvarssamarbete.

Du tänkte inte hela varvet igen ? Trots att du fick det serverat .

Eller menar du på fullt allvar att Ryssland ska fortsätta sälja gas och olja till ett rabatterat pris utan att ha vare sig ekonomi för det eller möjlighet att reparera nödvändig infrastruktur samt produktionsutrustning ?

Det finns absolut ingenting Ryssland kan göra med sin energi inom den tidsram som existerar Kriget är slut och Putin är död sedan länge .
Citera
2022-10-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Man tackar, man tackar . Nu, är jag redo för en ny dag. Så - Hur går det på fältet i Ukraina? Har ryssarna hotat ihjäl lite fler lyktstolpar och gjort klart för alla vägskyltar att de skall vända sig åt rätt håll, annars jävlar smäller det? Sist jag såg en konflikt mellan man och självdestruktiv skylt var i Vladivostok. Skylten vann

Japp, Lyktstolparna i Kiev har fått utegångsförbud. Svenska fartkameror gör succe i piss-ryzzka Idol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var har hänt med dig nudå? Fått kontot hackat?

Verkar fan inte bättre med tanke på användarens posthistorik! Lite oroväckande metoder som de använder för att sprida desinformation!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var har hänt med dig nudå? Fått kontot hackat?
Faktiskt inte nej. Den dagen hade varit Rysslands värsta mardröm samt en trojansk häst de aldrig hade räkna med. Inte ännu nej. DOCK, provade jag på hur det skulle kunna vara om jag bara postade en jävla massa total goja och vad det skulle resultera i. Jag fick mitt svar....både här som annanstans. Sorglig är sanningen, men sorgligare är det att det faktiskt finns idioter som stödjer Ryss-asens invasion i Ukraina. Dock finns inte alla fiender i de handgrävda hålorna där, utan även i alla dess former här. Länge leve Ukraina....och såklart humorn som ALLTID måste få leva fritt. I de tuffaste tider är när den värmer some mest. Tummen upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in