2022-10-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
”Polisen bekräftar nu att en person sitter anhållen skäligen misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande.
Kvinnan är ännu inte påträffad och sökarbetet fortsätter med oförminskad kraft.”

Med andra ord så tiger den anhållna. Och här ska man på det har klart för sig att kidnappningsfall i princip aldrig förekommer i Sverige. Skulle han ha henne tillfångatagen? Under en veckas tid? NJA.

Tyvärr så är hon död. Nu är bara en fråga kring vad han gjort av henne.

De är sånna här ggr man önskar att polisen fick göra vad dom behövde för att få personenär att prata. Nu förespråkar jag absolut inte våld för de är det värsta o grymmaste jag vet men jag tycker inte att vissa människor är värda att andas samma luft som andra, skyldiga Gm alltså
Citera
2022-10-15, 12:48
Medlem
Skäligen misstänkt är den lägre graden.
För en häktning behöver nog polisen nå sannolika skäl.
Citera
2022-10-15, 12:53
Medlem
Eftersom många verkar undra över L:s eventuella funktionsnedsättningar tänkte jag bidra med mina iakttagelser. Jag känner inte L men har sett henne i affären några gånger. Hon har en något avvikande gångstil, hår som ser otvättat ut och hennes glasögon gör att ögonen ser stora ut. Mitt intryck av henne är att hon sannolikt faller under LSS-paraplyet.

Otäckt så det förslår att någon verkar ha exploaterat detta.
Citera
2022-10-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Skäligen misstänkt är den lägre graden.
För en häktning behöver nog polisen nå sannolika skäl.
Hur starka skäl dom har får vi nog veta om någon dag.. Om han blir häktad eller inte.
Citera
2022-10-15, 12:57
Medlem
Sannolikheten att hon inte är vid liv ligger väl runt 99,5 %!
Citera
2022-10-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är 155cm och väger 47kg och ser absolut inte jättesmal ut. Har liksom fött fem barn haha. Är man kort kan man väga rätt lite utan att det ser konstigt ut. Men jag tror inte de vet hennes exakta vikt faktiskt. Skulle tro, utifrån bilderna, att hon väger som ungefär som jag. Sen kan hon ju vara 152 cm och då är plötsligt hennes vikt helt normal i förhållande till längden.

Edit: inte för att det spelar någon som helst roll? Många med autism till exempel är väldigt restriktiva med maten och äter väldigt lite. Då blir de smala.

Klart kroppen bli annorlunda när man fött Barn. Jag ha fött 2 (bara)o min kropp förändrades radikalt.. Men de ha inte L, och man ser på bilderna hur smal hon är, el åtminstone vad ja tycker
Senast redigerad av kalabalik13 2022-10-15 kl. 13:05.
Citera
2022-10-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Sannolikheten att hon inte är vid liv ligger väl runt 99,5 %!

Vad baserar du det på?
Citera
2022-10-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad baserar du det på?

Statistiken antar jag, de är väl inte många fall dom hittat en människa vid liv efter 1v med en anhållen som verkar tiga. Hade han varit oskyldig så hade han pratat
Citera
2022-10-15, 13:08
Medlem
Och nu står det att en Man är anhållen, inte en person, iaf på SVT nyheter
Citera
2022-10-15, 13:11
Medlem
Vad är troliga frågor som polisen ställer till mannen? Antagligen varför han inte hört av sig innan. Och sen visas säkrt bilder från Hallsta som han ska förklara.
Citera
2022-10-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Statistiken antar jag, de är väl inte många fall dom hittat en människa vid liv efter 1v med en anhållen som verkar tiga. Hade han varit oskyldig så hade han pratat

Ja det kanske är sant men vi hoppas hon är utkörd i skogen och promenerar tillbaka till bygden. Hon har väl en död telefon?
Citera
2022-10-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Vad är troliga frågor som polisen ställer till mannen? Antagligen varför han inte hört av sig innan. Och sen visas säkrt bilder från Hallsta som han ska förklara.

De försöker väl få honom att lägga ut en historia som de sedan kan motbevisa med sms/samtal och kanske bilder som du säger. Då får den misstänkta svårt att backa och ändra i sin historia utan att det blir misstänksamt.
- Åkte hon i bilen med dig?
- Nej
- Har hon någonsin åkt i din bil?
- Nej
- Så vi kommer inte hitta DNA från henne i din bil?
- Näeee eller jo jag skjutsade henne snabbt en gång förra veckan
- Så varför berättade du inte det från början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in