Citat:
Mitt lösningsförslag har sedan starten av kriget varit att kräva att man splittade Ukraina av den anledningen, till ett öst-ukraina. Denna stat skulle aldrig få joina Ryssland (eller inte göra det på 100 år). Detta just för att undvika att belöna Putin. Ryssland har betalt ett högt pris i liv och materiel så det "gör" inte så mycket att de delvis får sin vilja. Men Västs hysteriska taktik omöjliggjorde den slags lösningar, och Putins annektering har också gjort det svårare.
Just nu tror jag inte det bästa är att ryska styrkor bara lämnar Ukraina. Då blir det folkmord på kvarvarande etniska. Dessa ukrainier (etniska ryssar) vill heller inte bli styrda av etnonationalisterna. Så det är en längre diskussion. Jag kan inte se vad den fantastiska uppsidan är med att de i Kiev ska bestämma över Krim som skulle motivera nackdelarna.
Just nu tror jag inte det bästa är att ryska styrkor bara lämnar Ukraina. Då blir det folkmord på kvarvarande etniska. Dessa ukrainier (etniska ryssar) vill heller inte bli styrda av etnonationalisterna. Så det är en längre diskussion. Jag kan inte se vad den fantastiska uppsidan är med att de i Kiev ska bestämma över Krim som skulle motivera nackdelarna.
Det är väl rätt så uppenbart att tex Krim är en känslig fråga. Ryska soldaters liv är noll värt för ryska ledare även när Krim är utanför ekvationen.
Förstår inte riktigt hur ryssar och serber kan med att beskylla andra för folkmord i Europa och tro att vad man än gör så har man rätt till det..ärligt talat. Mycket skit har hänt i Europa historiskt. Bara töntigt att dra upp saker som skedde innan man föddes och tro att man har fri lejd att mörda, våldta och stjäla.
Varför tror du att unga flyr ryssland? Dom antas begå krigsbrott och dö som smuts. Jag hade sprungit med om det var det jag förväntades sätta livet till för. Fy fan för er som inte ens försöker stoppa den drivande parten i konflikten.
Putin spelade högt och förlorade . FN klargjorde det ganska tydligt med omröstningen. Ja och det gjorde uppdelningen av Sovjetunionen också med klart och tydliga samt internationellt erkända gränser .