2022-10-14, 19:42
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Om Putin lovar att han får sitta i styrelsen för Gazprom så kommer globalist-Bildt lägga ned sin kritik mot Ryssland direkt. Han är den typen som säljer sina egna föräldrar för en kopek.

Posten som utrikesminister bör reserveras någon som är villig att bedriva en självständig utrikespolitik som gynnar landet och folket. Tiden då Sverige går som en ivrig och dreglande flåsjycke i USA:s koppel måste få ett slut.
Citera
2022-10-14, 19:46
Medlem
SD spelar sina kort så jävla rätt! Jimmie äger M, KD och det lilla skitpartiet L. Lättlurade hela bunten och M tror de styr o ställer 🤭
Citera
2022-10-14, 19:47
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ja man hoppas att de själva inser detta. Ls saga är verkligen slut om de röstar fram ett extraval.

Instämmer helt och jag tycker alla borde förstå detta. Betänk att L skulle sänka denna regering. L skulle förlora både förtroende och sina stödröster. De skulle vara totalt körda vid ett extraval.
Citera
2022-10-14, 19:48
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Uppseendeväckande illa skött av partiledningen i L att inte "rensat" ur i partiet innan regeringsförhandlingar ingås,mycket oansvarigt.
¨
Jag håller med, helt sjukt att de tar 30 minuter innan fullt med missnöjda L politiker skriker i media. Tyvärr har jag svårt att se denna regering hålla över 4 år.
Citera
2022-10-14, 19:50
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag tror du missförstår.

Uffe kommer slänga ut L ur samarbetet om de krånglar, dvs kräva extraval.

Enda sättet att undvika extraval är om Maggan tar stöd av L vilket hon garanterat inte kommer göra då hon vet att det bara är en tidsfråga innan de drar igen.

Maggan kommer dra samma slutsats som Uffe dvs låt oss köra ett extraval och bli av med L för gott, då varken M eller S kommer ge stödröster.

Så fort Ulf har blivit statsminister kan han utlysa extra val.

Oavsett om L är villiga att stödja Maggan och det finns majoritet kan Ulf utlysa extra val om de så han behagar.
Och som du säger. Börjar L krångla och bli förjävliga är det good bye L.
Citera
2022-10-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Instämmer helt och jag tycker alla borde förstå detta. Betänk att L skulle sänka denna regering. L skulle förlora både förtroende och sina stödröster. De skulle vara totalt körda vid ett extraval.
Problemet är att de kvinnor inom L som är beredda att rösta efter sitt "handhjärta" och afghank*k är beredda att låta partiet (L) brinna oavsett. De får förmodligen en position inom C för sitt förräderi. Därför tror jag att de spelar båda hållen. De sitter i partiet så länge tills nyval vankas och alla förstår att L åker ur varvid de hoppar över till C och fortsätter.

Om C får ny partiledare som stödjer det borgerliga blocket och accepterar SD går dessa kvinnor bara över till S istället. Jag tror att de är så pass rubbade.
Citera
2022-10-14, 19:54
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Sd har gått med på att ha M och KD som mentorer eftersom de saknar erfarenhet av att ingå i en regering.
De har säkert blivit lovade att räknas som om de tillhör regeringen men Ulf kommer kasta SD under bussen
Citera
Medlem
Drapåtrissors avatar
Blir inte förvånad om någon eller några i liberalerna röstar nej i statsministeromröstningen och alla inblandade hamnar på ruta ett igen!
Citera
Medlem
Jag fattar inte nånting av det här .
Citera
2022-10-14, 19:56
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Problemet är att de kvinnor inom L som är beredda att rösta efter sitt "handhjärta" och afghank*k är beredda att låta partiet (L) brinna oavsett. De får förmodligen en position inom C för sitt förräderi. Därför tror jag att de spelar båda hållen. De sitter i partiet så länge tills nyval vankas och alla förstår att L åker ur varvid de hoppar över till C och fortsätter.

Om C får ny partiledare som stödjer det borgerliga blocket och accepterar SD går dessa kvinnor bara över till S istället. Jag tror att de är så pass rubbade.

Jag tror de viker sig för partipiskan. Det blir alltför dyrbart att sabotera hela regeringens existens genom att rösta nej till ett nationellt tiggeriförbud. Frågan är inte så viktig i slutändan och det vet dem.

Centern kommer för övrigt att röra sig högerut jämsides med liberalerna, detta efter valfiaskot och Annie Lööfs katastrofala ledarskap. De har inte så mycket alternativ så där finns inte mycket att hämta.
Citera
2022-10-14, 19:59
Medlem
Reidjis avatar
Var det fler som fick sig ett gott skratt från Ulf Kristersson...

"-Om nån säger, ställ dig upp så blir jag arg"

När han visar överenskommelsen?

https://youtu.be/ZnrRQ6QYYtE?t=22
Citera
2022-10-14, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Jo men båda dessa kvinnor i L är ju inte emot Ulf som stadsminister utan att dom är emot tiggeri förbudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in