2022-10-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Goda nyheter för de som hejar på de onda, bron kommer att vara reparerad redan Juli 2023!
Slava Russiai!
https://twitter.com/Hromadske/status/1580931899769335808
Tja då har kanske Ukraina redan kastat ut fienden från Krim, men va fan! Man får vara glad för det lilla.

Det är väl iofs ett sundhetstecken från Putins sida att det inte bara är o tuta o köra över bron. Med tanke på hur explosionen såg ut så blev jag först förvånad över att den skulle vara funktionell på så kort tid... men vad vet jag om broar.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom har planerade stridsträningsaktiviteter som ska genomföras stod det i ryska nyheter.

Var väl övningar i januari/februari med som ledde till det ryska angreppet? Hoppas Polen och Litauen för fram trupper till gränsen så vitryssarna inte vågar göra något. Vitryssland är ju ändå gammalt polsk litauiskt land, det måste hu Putin ha förståelse flr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Sådär resonerade Hitler också, Finlands bundsförvant/kompis 1941 - 1944. Båda fick vika ner sig.
Well, för Finland var det nog mest revanschlust för det oprovocerade ryska anfallet av Finland 1939 med påföljande landförluster för Finland. Sen tittar man på förluster på tyska och ryska sidan så kan man ju inte säga att tyskarna hade fel om de tyckte ryssarna hade en skräparmé, ifall inte ryssarna fått material från västmakterna hade de antagligen fallit ihop totalt.
Citera
2022-10-14, 17:50
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
flera olika användare förvånande ofta frasen "fredligt grannland", intressant.

Har Ukraina utfört anfall/visat aggression mot Ryssland innan 2014?
Isåfall har jag missat detta
Citera
2022-10-14, 17:50
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men även du borde fatta att det inte går att acceptera att man kan hota med kärnvapen och att "utrota världen" om man inte får som man vill.
Om det funkar kommer det upprepas.
Precis, rysslands agerande är som ett barn i trotsåldern, ska ha & mitt mitt mitt...
Citera
2022-10-14, 17:52
Medlem
leachs avatar
Kanske vi måste lära oss ett nytt ord "den vita pissryssen" eller finns det bättre förslag?

An echelon of armored personnel carriers in Belarus, Pinsk.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1580948850499813376
Citera
2022-10-14, 17:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det är väl iofs ett sundhetstecken från Putins sida att det inte bara är o tuta o köra över bron. Med tanke på hur explosionen såg ut så blev jag först förvånad över att den skulle vara funktionell på så kort tid... men vad vet jag om broar.
Kan inte så mycket heller, men det brann våldsamt, de vattenbombade betongen, och vi sprängde berg en gång genom att gjuta kallt vatten på sten upphettad med eld.
Citera
2022-10-14, 18:07
Medlem
Igår så hadde Ryssland full kontroll på hur Krimbro attacken gick till, och vilka dom skylldiga är...

Idag säger Putin:
Russia will close it if it is confirmed that the explosives for the attack on the Crimean bridge were taken out of Odessa on a grain truck, but this fact has not yet been established. "If <...> it turns out that humanitarian corridors are being used to commit terrorist acts, then, of course, this will put the functioning of this corridor in question."

https://tass.ru/politika/16061415

Totalt haveri på propaganda fronten....
Citera
2022-10-14, 18:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
God verkan i målet! Fuskbygget över kertjsundet skall tydligen repareras fram t.o.m. juli nästa år.

Moscow Orders Crimea Bridge To Be Repaired By July 2023

Vi får väl se om den klarar sig fram till dess.
Ja sjukt kul med foliehattarna i tråden som hävdade att bron skulle vara i drift samma dag, järnvägen några timmar senare vid 20 tiden.

Sen länkade ju nån aluminiumskalle till en film som påstods visa ett tåg som med typ 40 vagnar rullade över bron!

Hur jävla korkade och lättlurade är våra ryssrunkare?
Citera
2022-10-14, 18:11
Medlem
Har någon info om vad som händer med wargonzo, rybar och de andra ryska "krigsreportrarna"? Putin verkar inte helt nöjd med deras rapportering.
Citera
2022-10-14, 18:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Om Putin använder kärnvapen mot Ukraina. Tror ni Nato går in och hjälper till?

Finns tråd om det. EUs topp-snubbe inom utrikespolitik hävdar att EU, NATO och USA ska krossa ryssen i så fall.
(FB) EUs Borell soyboy? EU kommer inte svara med kärnvapen vid rysk kärnvapenattack

Max Tegmark har estimerat det till 80% sannolikhet för NATO-angrepp om ryssarna nukar Ukraina: https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz8Rp4Svdpof/why-i-think-there-s-a-one-in-six-chance-of-an-imminent

Det är extremt farligt om de gör det.
Citera
2022-10-14, 18:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Om Putin använder kärnvapen mot Ukraina. Tror ni Nato går in och hjälper till?

Självklart kommer Nato agera. Man har tydligt deklarerar att rysk militär på ukrainsk mark kommer att förintas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in