2022-10-14, 17:56
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Vi får se.

Absolut, jag uppdaterade mitt inlägg med dina egna ord. Att vara överens om de stora frågorna är avgörande. Självklart finns det pengar med det skattetryck vi har i Sverige idag, problemet är bara att 8 år av vänsterregering har slösat bort dom på idioti, nu får vi ordning och reda.
Citera
2022-10-14, 17:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är väl känt inom statsrätten: det spelar ingen roll hur eller varför man fått svenskt medborgarskap, så länge man har det, så kan man inte bli fråntagen det mot sin vilja.

Även grundlagen kan ändras.

”Danmark införde år 2002 en bestämmelse om återkallelse i 8 a § i sin medborgarskapslag. Danskt medborgarskap får återkallas av dom- stol om den sökande i samband med förvärvet av medborgarskapet har förfarit svikligt. Återkallelse får i sådant fall ske om vederböran- de uppsåtligen har lämnat oriktiga eller vilseledande uppgifter eller har förtigit relevanta uppgifter som varit av betydelse för att få medborgarskap. ”

Fanns också ett förslag 2006 i en utredning;
”Förslag: Det skall införas en möjlighet att i vissa fall efter om- prövning återkalla felaktiga beslut om svenskt medborgarskap.”
https://www.regeringen.se/contentassets/097d184171ea41eb8f028d8069273dcc/omprovning-av-medborgarskap
Senast redigerad av Mindbusiness 2022-10-14 kl. 18:12.
Citera
2022-10-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Fler än jag som firar lite nu när SD får lite att säga till om??
Jaa! Tyvärr inget gott hemma ska inventera skafferiet se om det finns lite whisky
Citera
2022-10-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad menar du med "detta"???
Oj uttryckte mig lite diffust, menade problem med invandrare
Citera
2022-10-14, 17:59
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Eller att hon har börjat lägga grunden för att rösta bort detta på landsmötet som kommer.

…och då är folkpartiets saga all.

Vilket förvisso skulle vara ett passande slut på ett schizofrent parti.
Tycker dock lite synd om Johan Pehrson, som verkar vara en vettig filur, då man begriper att han tvingats till rejäla kompromisser pga partiets storlek.

Man kan således bara hoppas att Johan lyckas få ett slut på vansinnet i L, då jag tycker de har en vettig skolpolitik.
Citera
2022-10-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jaa! Tyvärr inget gott hemma ska inventera skafferiet se om det finns lite whisky
Japp..blev en virre nyss...så djävla glad nu.
Citera
2022-10-14, 18:00
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Fler än jag som firar lite nu när SD får lite att säga till om??

Japp! Hamburgare och ipa här!!!
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ulf sa idag att det behövs 3 mandatperioder, för att fixa detta.😀
Sa han och Jimmie det i valrörelse?
Hoppas denna regering faller snabbt som fan! Det tycker jag fast vissa saker gynnar mig personlige, ex sänkt skatt på ISK, skattesänkning på pension osv.

Hur ska vi få pengar till skola, omsorg och sjukvård? Är det SDs förslag som ska ge oss dessa pengar?
Att driva politik på människor som har det svårt i länder som är i krig, förstår jag inte!

Har du en aning om hur mycket vi kommer tjäna som land ekononiskt om det utbryter något nytt krig i mellanöstern (Ukraina är annorlunda, närområde) och vi inte behöver ta emot en större del, utan istället en absolut miniminivå? Bara att rusta upp Migrationsverket till samma nivåer som 2015 skulle vara katastrofalt dyrt. Nu slipper vi detta ok.

Men även utan ett nytt krig så kommer Sverige tjäna extremt mycket på denna restriktiva invandringspolitik. Bidragspolitiken stramas åt = folk som åkt glassbil på bidrag kommer att ta jobben, lågkvalificerade, som annars tillsätts av helt meningslös invandring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Japp! Hamburgare och ipa här!!!
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Hälften av männen från Afrika och Mellanöstern mer specifikt ja. Blir bara så trött när man alltid hör argumentet "ja men det är bara en liten del av invandrarna som beter sig dåligt" när det enligt statistik är en väldigt stor del.

Sett till hur många som har erhållit medborgarskap på väldigt lösa grunder under de senaste åren så borde det vara fullt möjligt att se över detta. Dessutom så är det här en väldigt unik situation, vi är ute på okänt vatten, således bör man kunna ha en plan B som alltid finns till hands.

Återigen hälften av UNGA männen från VISSA delar. Så ytterst liten del
Citera
2022-10-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Oj uttryckte mig lite diffust, menade problem med invandrare
Jaa, jag jobbade i en mellanstor stad, där såg man stora problem med invandrare.

Invandrarbarn som drog omkring när de borde vara i skolan, exempelvis.
Citera
2022-10-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Japp, det blir rättssäkert då vittnet inte är anonymt för domare och advokater.

Som vi har det nu så läggs många hundra rättegångar ned mot kriminella då vittnen saknas.
Knappast ett bra samhälle då.
Demokrati kräver att medborgarna ska känna sig trygga och inte riskera att få en bomb i sin lägenhet efter de vittnat där de sett vem som mördade en annan medborgare. Där de kriminella sätter upp spelreglerna och räddningstjänsten får stå ut med stenkastning när de ska släcka bränder efter de som försöker förstöra vårt land.

Helt ärligt trodde jag tidigare att SD:s förslag om detta var rätt så kontroversiellt men när jag sedan fick reda på att det fungerar så i våra demokratiska grannländer så blev jag snarare förbannad på de slappa skitstövlarna i regeringen som inte gjorde ett smack mot brottsligheten. Med Morgan Johansson i spetsen.
Jag är emot.
Nej jag vill inte se anonyma vittnen..du förstår inte. Den kriminella världen är full av mytomaner. De skulle lätt köpa folk som vittnar falskt osv eller själva ljuga för att få undan människor. Gör man en anmälan, ställer sig i rätten osv så ska man kunna göra det med sitt ansikte. Jag förväntar mig att andra människor ska ha lite ryggrad. Sedan gynnar ett sådant system kriminella psykopater. De kastar vem som helst och ljuger så länge de tjänar något på de. Med den här kriminaliteten skulle det bli rättshaveri. Sitter vi mest i skiten, kan vi inte jämföra med andra länder.

Nej förebyggande arbeten och utvisning av svårare återfallsförbrytare. Vi ska inte ha något skitsystem som gynnar mytomaner och människor som vi få förtjänster och fördelar och som redan manipulerar systemet bra.

Sedan är korruptionen såpass allvarlig att det ändå kan läcka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in