2022-10-14, 16:10
Medlem
Va i helvete!

Jg tyckte mig se bilder postade av er mongoler på en lastbil som användes för att spränga bögbron till Krim.

Nu börjar överstebögen Puttler prata om att det var en båt med spannmål som attackerat bron.

Hur i helvete kan man hitta överväldigande bevis på vilken lastbil som utfört dådet, röntgenbilder, vilka som varit inblandade i detta osv osv, när man plötsligt påstår att det var via vattnet attacken skett?

Jag tror att pruttin nu förstått att det är FSB, Wagner eller någon annan som faktiskt gjort det pga inre stridigheter.
Citera
2022-10-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det går visst. Det fanns ett färdigt fredsavtal i Mars som båda parter verkade villiga att ta, men EU med Boris i spetsen sa till Zelensky att inte förhandla. Tänk vad många liv som hade sparats om det hade skrivits under.

Något säger mig att du inte vill ha fred.

Det där är såklart bara rent trams. Det är bara Ukraina som kan bestämma vad dom vill förhandla om och dom kunde självklart inte godta dom krav en just då väldigt stöddig putin hade att erbjuda.
Dvs total underkastelse till ryssland.

Du ska inte tro all skit du läser, titta istället på hur Ukraina agerat och vad dom sagt sedan invasionen inleddes, det fanns inte på kartan att Ukraina skulle backa. Det borde ryssäcklen förstått.. men icke.
Citera
2022-10-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det är inte vi som bestämmer när ukrainarna och Putler är villiga att förhandla. Frågar du mig så skulle jag inte vika mig en mm.
Uppenbarligen är det ”vi” som bestämmer eftersom det fanns ett avtal i Mars som Ukraina verkade vara villigt att ta, men EU med Boris i spetsen sa till Zelensky att inte förhandla.

Alla måste kompromissa i en förhandling. Det är lätt att vara hård bakom en dator i Sverige. Åk till Ukraina och ställ dig med vapen i hand om du anser att Ukraina inte ska vika sig en millimeter.
Senast redigerad av MachDiamonds 2022-10-14 kl. 16:14.
Citera
Medlem
Citat:
Det går visst. Det fanns ett färdigt fredsavtal i Mars som båda parter verkade villiga att ta, men EU med Boris i spetsen sa till Zelensky att inte förhandla. Tänk vad många liv som hade sparats om det hade skrivits under.

Så du menar att det är Boris fel att orcherna är i Ukraina för att mörda och våldta befolkningen?
Citera
Medlem
Citat:

Kan det bli bättre?? Ett troll triggar ett annat troll, och så är de igång med samma rinse repeat, fast emot varandra istället. Ett litet bevis på att funktionen mellan öronen inte är som den skall? Antingen läser de inte, eller förstår de inte, eller är det helt enkelt så att ironi och sarkasm är saker som inte går in i en fanatisk golfboll.
Utöver detta underbara ögonblick utav idioti vi fått beskåda där, så - Ukraina har inte blivit tillsagda utav någon att låta bli förhandlingar. Under tiden som Ukraina satte sig vid förhandlingsbordet så sköt ryssarna ihjäl civilia som skulle evakuera med hjälp utav fredade zoner som ryss-asen hade gett klartecken för. Under tiden som förhandlingarna pågick så besköt ryss-asen hej villt CIVIL infrastruktur i städer som INTE ens låg vid fronten. Under tiden som förhandlingarna pågick så uttalade klart och tydligt de ryska asen till förhandlare att en förhandling ENDAST kommer till tals om Ukraina går med på ryss-asens krav och inget annat. Hindret för dessa strandade fredssamtal är det samma som just nu sitter i Kreml med en ångest som skulle kunna få ett helt land att bli depreimerat utan att veta varför. Ryssland är slut, finito, over and done och det är oförmågan blandat med retarderade gener som har skapat detta. Inget annat
Citera
2022-10-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Precis. Det är det som är så förvånande. Med den areal man har och alla naturtillgångarna så har ju Ryssland egentligen alla förutsättningar att vara ett välmående och välutvecklat land. Men landet är dysfunktionellt i de flesta avseenden. Det enda man verkligen satsar på är att vara en stark militärmakt, och inte det lyckas man särskilt bra med...

Det ironiska är förstås att om de satsat på att få bort korruption, bättre handel, bättre samhälle så hade de haft bättre ekonomi och kunnat vara en stark militärmakt på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Blir Putin ledsen när du byter ut s mot z? Eller varför gör du det?

Ingen har tvingat någon att göra något. Att det skulle ha dött 60000 ryssar är bara trams.

60000 är trams då det förmodligen är fler...
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En sak som förvånar mig är att Ryssland är ett enormt land (titta på kartan och tabellen):

med mycket naturresurser och en befolkning på minst 145 miljoner. Ryssland har också långa kustområden och flera hamnstäder mm.

Utgångsläget för att vara en stor framgångsrik stat är väldigt bra. Men ändå så misslyckas de ständigt.

Istället för att bygga upp sitt land till något fint, effektivt och respekterat, så anfaller de sina grannar som ett gäng banditer.

Ryssland behöver inte den landyta som de försöker stjäla från Ukraina. Den landytan utgör ju bara en liten försumbar bråkdel jämfört med Rysslands övriga landyta. Ryssland är dessutom väldigt glesbebyggt pga den enorma landytan, så de har väldigt stora lediga landytor internt.

Egentligen skulle de inte heller behöva de hamnstäder som de försöker stjäla från Ukraina, om de haft en bättre egen förmåga att bygga upp något eget. Men eftersom de har problem med detta så är det förstås mer lockande att stjäla detta från andra. Precis som tjuvar och kriminella resonerar.

De har riktigt bra förutsättningar, men länge har deras land plågats av korruption, inre olägenheter osv osv.

Tänk, de hade kunnat stärka sin position, använda intäkterna från gas och olja för att diversifiera sin ekonomi, använda " soft power ", locka länder till deras sfär istället för att med våld tvinga in dem, win-win

Istället har vi...detta
Citera
2022-10-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så du menar att det är Boris fel att orcherna är i Ukraina för att mörda och våldta befolkningen?
Jag har ingen aning om hur du kom fram till den slutsatsen.

Varför lajvar du sagan om ringen? Det här är ingen jävla lek.
Citera
2022-10-14, 16:15
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Tänk vad den fredsälskande vänsterglobalisten Biden har lyckats med. Så fort han fick makten blev det krig och elände överallt. Ukrainakriget hade aldrig startat med Trump som president. Den saken är klar. Men, men han var ju orange! - tänker många av er nu.

Nån som vet namnet på den "ukrainska" ministern som tillträdde efter statskuppen 2014? Hon har arbetat fram ett nationellt program där afrikanska pojkar ska interagera med ukrainska flickor.
Ni är duktiga på att försöka få det till att detta beror på någon annan än dvärgen, låt honom få fortsätta med det han nu gör. Leker fredsmäklare när han inser att hans småbögar kommer förvandlas till aska om han använder fel vapen
Citera
2022-10-14, 16:16
Medlem
Citat:
Det är kul att se att stödet för fortsatt krig är starkt? Hade det inte varit bättre att se höjda röster för fredsförhandlingar?

Det handlar om stöd till för en suverän nation som försvarar sig mot en rysk invasion.

Putler kan skapa fred när han vill genom att se till att ryska trupper lämnar Ukraina.
När höjde du rösten för det sa du?
Citera
2022-10-14, 16:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det går visst. Det fanns ett färdigt fredsavtal i Mars som båda parter verkade villiga att ta, men EU med Boris i spetsen sa till Zelensky att inte förhandla. Tänk vad många liv som hade sparats om det hade skrivits under. Något säger mig att du inte vill ha fred.
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Jag förstår inte riktigt MachDiamonds logik.

Menar MachDiamonds att ryssarna saknar en egen vilja och är viljelösa zombier som måste döda och våldta människor tills någon stoppar dem? De har inget eget ansvar? Ingen egen tankeverksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in