2022-10-14, 11:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly

Aahahahaha. Nu fattar jag varför de vill ha med Johan i regeringen. Vilken jävla go gubbe.

Gillade även hans känga till journalisterna tidigare imorse vid presskonferensen. Han sa något i stil med:

"Hör och häpna, jag respekterar demokratin och att det innebär kompromisser" - Johan Pehrsson, till journalister som undrar hur L kan finna sig i att offra sakpolitik mot ministerposter.
Citera
2022-10-14, 11:55
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
1. Inte hälften av invandrare är kriminella
2. Det går inte dra in medborgarskap enligt alla lagar och regler både nationellt och internationellt (FN och EU)

Ett land får aldrig göra en människa statslös

Hur kan Danmark som exempel ta tillbaka medborgarskap? Till och med en som är född och uppvuxen i Danmark förlorade danskt medborgarskap för några år sen. Nästan ingen är statslös.
Citera
Medlem
Citat:
Det jag menar är exakt det. SD har pratat och gett sina väljare intryck om att dom kommer se till att invandrare åker ut. Vilket nu deras väljare kommer se inte stämmer. Exakt lika många blattar i centrum och exakt lika många överallt.

Fast alla väljare med mer än 1 hjärncell vet att vi inte får utvisa blattar som har svenskt medborgarskap. SD har inte mandat att gå in och ändra i den svenska lagen.
Citera
Medlem
Tidningar mm snackar om de 4 Högerpartiernas regering ??? Är Liberalerna ett Högerparti? SD är väll mest i Invandringsfrågor Höger (om det verkligen är en Höger/Vänster fråga) och sen Kriminalpolitiken (vilket är en klassisk höger/vänsrerfråga) Övriga frågor är dom väll i (den breda mitten ) eller?
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Det är vad du tror. Kriminella kommer inte vilja vara i visitationszoner. Så dom flyttar verksamheten till vill områden. Vips så tar polischefen beslut om att villa området nu är en visitarionszon.

Tänk lite längre. Lagen gäller för alltid och kriminella är inte statiska men lagen är.

Det är ju ganska lätt för polisen att avgöra vilka de ska visitera även om det är i ett villaområde. Martin 40 år med fru, två barn och jobb på den lokala banken eller Abdi 28 år, känd sedan tidigare i narkotikasammanhang och gängkriminalitet med full guccioutfit, arabskägg och becknarväska.

Jag skulle personligen känna mig tryggare med fler poliser i mitt närområde. Jag blir hellre visiterad av polisen än rånad av förorts(b)grabbar med kniv.
Senast redigerad av aaerlig 2022-10-14 kl. 11:57.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Det här är mycket bra!

Bara de (SD) nu inte blir "bortLööfvade", d.v.s. att regeringen i praktiken kan strunta i att genomföra SD:s punkter, som t.ex. fallet var med C:s käpphäst "Fri hyressättningi nyproduktion" i JÖK:en.

SD kan ju bara rösta ner allt annat, deras åtgärder tycker jag skall prioriteras å andra sidan är ju M och KD överens med att åtgärda kriminaliteten.
Citera
2022-10-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ingen som röstar SD kan vara nöjd. 20% största parti och sitta på åskadarläktaren? Är det good enough för dig?

Inte för mig. Eftersom SD inte vill ta ansvar för landet på riktigt så vet jag och alla andra nu att grabbgänget inte har tillräckligt stora bollar!
Har du missat deras makt politiken?
Citera
Medlem
buddy99s avatar
En "ovärdig"/ svag regering som via lismande och lögner lyckades avsätta medelmåttan Löfven,låt detta gå med musik!
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Kan någon förklara "visitationszoner"? Vad betyder det? Om jag råkar passera en sån zon så kan jag visiteras? Syns dom på GPS så man kan undvika dom?

Jag kan tänka att man inför det i viss förorter, som "Runkeby". Då har polisen rätt att stoppa dig i dessa förorter och visitera dig utan att du gjort något som motiverar det hela.

Det kan vara vettigt att göra detta för att komma åt alla som går runt och bär vapen och knark åt de kriminella, men inte är de vanliga "polis-kunderna" som de alltid stoppar.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Därför bör fokus ligga på assimilationspolitik. Få dom att lära sig bli svenskar och gå upp i helheten. Fokus på annat är bara snack utan verkstad.
Absolut. Men hur ska det gå till? Vill inte vara pessimistisk men ser det som svårt att få ordning på detta.
Citera
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gillade även hans känga till journalisterna tidigare imorse vid presskonferensen. Han sa något i stil med:

"Hör och häpna, jag respekterar demokratin och att det innebär kompromisser" - Johan Pehrsson, till journalister som undrar hur L kan finna sig i att offra sakpolitik mot ministerposter.

Han blir bara bättre för varje gång! Tack för grova skratt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Hur kan Danmark som exempel ta tillbaka medborgarskap? Nästan ingen är statslös.
Och det finns dom som har dubbla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in