2022-10-14, 10:34
Medlem
picapicans avatar
Johan Pehrson ser onykter ut.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Ulf passar mycket bra i denna roll. Komr bli en bra statsminister.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Vad hände med pristak för elen? Jävlar vad tyst det är kring det!

Det är något man vill glömma bort, M skulle aldrig i hela sitt liv gå med på ett pristak, jag är förvånad över att man ens har tagit upp att eventuellt förstatliga sjukvården efter att M var de som var huvudansvariga för hur sjukvården vart extremt privatiserad.
Citera
2022-10-14, 10:35
Medlem
Ebba kommer bli sjukt populär på reddit, 9gag m.m nu .. Bara se Sanna Marin -effekten ) Går hem online kan man säga

utrikesminister ??
Citera
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De är största partiet i regeringsunderlaget och skall ha de flesta ministerposterna.

Så skall systemet fungera. Det är vad väljarna sagt. (Jag röstade imnte på SD men vi måste hålla på demokrati om man skall få landet ur kriserna.)

Det finns absolut ingenting i vårt demokratiska system som säger att ett visst parti skall ha en massa ministerposter.

Några "allianser" finns inte definierade i grundlagen. Det är knappt att partier nämns i regeringsformen förutom när det gäller mandatfördelning.

Folkpartiet fick 11% i valet 1976. Ändå satt Folkpartiet på 100% av ministerposterna 78-79.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Gillar allt jag hörde vad gäller migrationspolitiken, kriminalpolitiken och bränslepriserna, synd bara att det dröjer till 2024…

Bra av SD att ha fått igenom så mycket av sin politik, men illa att de inte tryckte på att sitta i regeringen. Som någon annan sa så vore det en otroligt viktig nästa steg i normaliseringsprocessen och bacillskräcken. Men men, jag litar på Jimmie och att han vet vad han gör. Det viktigaste är trots allt sakpolitiken som han säger.

Även journalisterna verkar tycka att det är konstigt att SD inte sitter med i regeringsposition
Citera
2022-10-14, 10:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Det pratades om att Åkesson rent av kunde bli stadsminister under valrörelsen. Sett ur det perspektivet kan ingen komma och säga att detta inte är ett misslyckande och en missräkning. Från stadsminister till att inte ingå i regeringen överhuvudtaget.

Det surrades om det möjligtvis, men regeringsmakt har aldrig varit Jimmies främsta mål. Målet har varit att ändra riktning för Sverige.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
L-gubben säger att han har hela sin riksdagsgrupp med sig. Hoppas det är sant.

Kristersson är orolig för vad Åkesson skall säga!
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Gillar allt jag hörde vad gäller migrationspolitiken, kriminalpolitiken och bränslepriserna, synd bara att det dröjer till 2024…

Bra av SD att ha fått igenom så mycket av sin politik, men illa att de inte tryckte på att sitta i regeringen. Som någon annan sa så vore det en otroligt viktig nästa steg i normaliseringsprocessen och bacillskräcken. Men men, jag litar på Jimmie och att han vet vad han gör. Det viktigaste är trots allt sakpolitiken som han säger.

Dom har tradat bort regeringsposter mot att istället få igenom sin politik. Dessutom i och med att dom inte sitter i regering så går dom mer fria ifall skit händer.

Bådar bara bättre för dem inför valet 2026.

Detta var det bästa för dem.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Inga frågor om energin/kriget/brottsligheten... Pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Herregud, vi kommer att få en statsminister utan axlar.

Haha såg det nu när du sa det! Illa haha!
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Allt.

Kan du lägga ut listan?
Vi har inte tid att lyss till radio hela dagen. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in