Gillar allt jag hörde vad gäller migrationspolitiken, kriminalpolitiken och bränslepriserna, synd bara att det dröjer till 2024…
Bra av SD att ha fått igenom så mycket av sin politik, men illa att de inte tryckte på att sitta i regeringen. Som någon annan sa så vore det en otroligt viktig nästa steg i normaliseringsprocessen och bacillskräcken. Men men, jag litar på Jimmie och att han vet vad han gör. Det viktigaste är trots allt sakpolitiken som han säger.
Jag tycker det visar på styrka och karaktär att avstå ministerposter för att få igenom sin politik. Politiken var viktigare än makten, precis som det ska vara.
Yep ! L,M och KD kommer genomföra Åkessons politik.
Det pratades om att Åkesson rent av kunde bli stadsminister under valrörelsen. Sett ur det perspektivet kan ingen komma och säga att detta inte är ett misslyckande och en missräkning. Från stadsminister till att inte ingå i regeringen överhuvudtaget.
Det vore väl ett större misslyckande att inte kunna driva igenom sin politik? De har ju lyckats blotta de övrigas maktgalenhet över att sätta sig i en regering medan SD lyckats driva igenom ganska mycket hårdare regler gällande framförallt invandring.
Hade SD valt att sätta sig i en regering hade allt detta som nu förhandlats fram bakom stängda dörrar blivit nedröstat.