2022-10-14, 09:52
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
För att reta alla vänsterfeminister tänker dom grundlagsskydda aborträtten 👏👏👏👏👏👏

Tyckte den var bra.
SD utspel om det inför förra valet var mycket otaktiskt och ologiskt.
Citera
2022-10-14, 09:52
Medlem
LeeVans avatar
Det som efter några timmars valvaka såg ut att bli ytterligare en besvikelse,, har utvecklats till en guld-sits,, för SD.

Bortsett från det tunga regeringsinflytandet,, räcker det med att SD lägger ner sin röst, i de fall socialdemokraternas förslag är mer i linje med vad SD vill genomdriva.

Alla vägar bär till Rom!
Citera
2022-10-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag håller med men jag är avvaktande.
Liberalerna tillhör samma kategori av skrot som C och MP, dvs inget att lita på över huvudtaget.

Får L platser i regeringen vilket varit klart sen länge, så kommer det blir lättare för övriga 3 partier att få igenom sina krav. L hade nöjt sig med en plats, men gissningsvis lär de få 2-3 st.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Annie Lööf har spittrat Centern rejält. Det är nog sista gången C kommer in i riksdagen. Hälften försvinner till S och andra hälften till M.

Men pedofilerna är kvar i partiet
Citera
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
En aspekt av denna regeringssituationen som jag tycker man pratar väldigt lite om är den om vilken riktning C kommer ta och vilken ny partiledare som kommer tillträda?

Många Centerpartister är arga över vänstervridningen partiet tog under Lööf och ville inte samarbeta med S, finns det en möjlighet att även C-politiker i riksdagen kan rösta till det blågula blockets fördel?

Jag skulle tro att det finns de som vill göra det men i verkligheten kommer dom rösta i partiets riktning.
Citera
Avslutad
Ni som kollar på sändningen just nu, tycker ni att reportern uppträder påverkat utav narkotika?
Citera
2022-10-14, 09:54
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
En aspekt av denna regeringssituationen som jag tycker man pratar väldigt lite om är den om vilken riktning C kommer ta och vilken ny partiledare som kommer tillträda?

Många Centerpartister är arga över vänstervridningen partiet tog under Lööf och ville inte samarbeta med S, finns det en möjlighet att även C-politiker i riksdagen kan rösta till det blågula blockets fördel?
Helt klart.
Det finns 2 olika falanger i Centern.
En falang som vill förbjuda allt samröre med SD och falang som vill närmar sig SD.
Nu när SD fobikern Annie Lööf avgått så är det enligt media kaos i partiet.
Givetvis så kommer några ur grupp 2 rösta för Ulf Kristersson eller lägga ned sina röster.
Så även om några samvetsömma veklingar i L röstar emot så blir nog Ulf Kristersson statsminister.
Det krävs ju bara en majoritet för att rösta emot en statsminister, inte för.
Senast redigerad av Lucienne.camille 2022-10-14 kl. 09:55. Anledning: Felskrivet
Citera
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Får L platser i regeringen vilket varit klart sen länge, så kommer det blir lättare för övriga 3 partier att få igenom sina krav. L hade nöjt sig med en plats, men gissningsvis lär de få 2-3 st.

Som att ge ett litet barn en klubba att suga på så kan de vuxna få ägna sig åt riktiga saker.
Citera
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Skulle det bli någon pressträff eller någon slags information från offentliga kanaler? Tycks minnas att jag läste att det skulle vara kl 10 idag, men kan inte hitta något om det. Har jag drömt?
Citera
2022-10-14, 09:55
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag tror inte att det är dåligt för SD att stå utanför en regering kommande mandatperiod med tanke på läget i och utanför Sverige. Att SD dessutom får sitta i baksätet och tala om hur invandringen och andra viktiga frågor ska tas hand om är suveränt.

Jag har inte mycket över för L men det känns ändå helt OK om det blir så att L är med i regeringen men på SDs villkor.
Citera
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Om L köpt SDs migrationspolitik rakt av kommer dom. verkligen få vad kvar i den liberala partigruppen i europaparlamentet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Som att ge ett litet barn en klubba att suga på så kan de vuxna få ägna sig åt riktiga saker.

Exakt denna mening jag var ute efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in