2022-10-14, 09:45
Medlem
awoke11s avatar
Okej, om de faktiskt håller vad de lovar och låter SD få igenom sin migrationspolitik så kan jag tycka att det är OK att liberalerna får några platser, men fan då ska de hålla käft senare. Finns en bra punkt i detta och det är att SD kan skylla ifrån sig ifall de inte tar plats om de misslyckas, då det är just stor risk för misslyckande. Hoppas regeringen gör vad som krävs så vi får ut packet!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Intervju med Gretas vän och Greta får psykos.. https://www.expressen.se/tv/politik/greta-thunbergs-fnitter-utanfor-riksdagen/

De ser lite ensamma ut där på torget. Ser inte Greta fortfarande barnslig ut för sin ålder?
Citera
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Intervju med Gretas vän och Greta får psykos..

https://www.expressen.se/tv/politik/greta-thunbergs-fnitter-utanfor-riksdagen/

Greta har troligtvis rökt något, men som den miljökämpe hon är, så har hon med all säkerhet valt ekologiskt och närodlat. .
Citera
2022-10-14, 09:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
I sin senaste ledare har han slutat kalla det Putin-priser och kallar det Kristersson-priser. 🤣

Han är vår nya Arnstad.
Citera
2022-10-14, 09:48
Medlem
OvissFramtids avatar
En aspekt av denna regeringssituationen som jag tycker man pratar väldigt lite om är den om vilken riktning C kommer ta och vilken ny partiledare som kommer tillträda?

Många Centerpartister är arga över vänstervridningen partiet tog under Lööf och ville inte samarbeta med S, finns det en möjlighet att även C-politiker i riksdagen kan rösta till det blågula blockets fördel?
Citera
2022-10-14, 09:49
Bannlyst
Johan Pehrson kommer stå på ena sidan och Jimmie Åkesson på andra, Ebba och Ulf i mitten 😆
Citera
2022-10-14, 09:50
Medlem
Citat:
Liberalerna kommer att ingå i Ulf Kristerssons regering, uppger Ekot.

Bra. Det innebär att det är svårare för några av Liberalerna i Riksdagen att hoppa över stängslet och bli frifräsare.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
M, KD, SD och L är överens om att bilda regering, enligt uppgifter.
Överenskommelsen beskrivs som mycket omfattande, ska uppgå till 50 sidor – och det uppges bli SD:s migrationspolitik, erfar Expressen.
Precis som jag trodde på förhand. Sd:s invandringspolitik och kriminalpolitik. L får några köttben i form av ministerposter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varys92
Idag är dagen boys.
Psykakuterna landet runt kommer få mycket att göra i helgen, fullt med vänstermuppar som fått total psykos.

Anders Lindberg är först i kön

Anders
Lider med denna extremt skadade individ
Citera
2022-10-14, 09:51
Medlem
Annie Lööf har spittrat Centern rejält. Det är nog sista gången C kommer in i riksdagen. Hälften försvinner till S och andra hälften till M.
Citera
Bannlyst
För att reta alla vänsterfeminister tänker dom grundlagsskydda aborträtten 👏👏👏👏👏👏
Citera
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Okej, om de faktiskt håller vad de lovar och låter SD få igenom sin migrationspolitik så kan jag tycka att det är OK att liberalerna får några platser, men fan då ska de hålla käft senare. Finns en bra punkt i detta och det är att SD kan skylla ifrån sig ifall de inte tar plats om de misslyckas, då det är just stor risk för misslyckande. Hoppas regeringen gör vad som krävs så vi får ut packet!

Jag håller med men jag är avvaktande.
Liberalerna tillhör samma kategori av skrot som C och MP, dvs inget att lita på över huvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in