2022-10-13, 22:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Läs vad jag skrev. Som vanligt vänder ni onda zzelensky stödjare på allt. Vad fan tror du händer om NATO/EU börjar bomba mot Rysslands flotta, Rysslands militär, krim, med mera? Tror du Ryssland kommer sitta och titta på? Det kommer bli kärnvapenkrig, det är vad som sagt från start.

Men visst om du är villig att dö för zzelensly go ahead, men dra förfan inte oss med dig.

Det står Ryssland fritt att lämna Ukraina när de vill ? Allt de behöver göra är att städa upp efter sig och betala notan

På dig låter det som Zelensky står och knackar på Kremls portar . Varför skulle han vilja det ? Han har bättre kompisar . Typ ingen vill invadera Ryssland och bli sittande med Ryssland i knät Kostnaden för att laga vad som är trasigt i Ryssland är för hög .
Citera
2022-10-13, 22:01
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Haha håller med dig.
Det ser ut som att striderna intensifieras runt Kreminna. Kommer väl ta ett tag men sen kommer Ukraina försöka göra en push. Svatove kommer det också rykten om.
Passerar man Svatove/Kreminna så är det 50km av oförsvarbar terräng, till Starobilsk. Logistikmässigt kommer det dock inte förändra något då ryssarna redan skickar sina tåg runt, på rysk mark, då de inte vågar passera genom ockuperad mark. Möjliggör ändå rörelse för Ukraina ovan Kreminna och Sievieredonetsk. Att gå rakt på är ryssarnas grej, Ukraina går runt och drar åt snaran.

Ryssarna fortsätter trycka mot Bakhmut, kanske 95e gången gillt?

Vitryssland är en chihuahua i Putins knä.

Ja tar Ukraina Svatove så är det ju en enorm förlust för Ryssland, även om det bara skulle vara tillfälligt. Finns det något vettigt sett att försvara Luhansk nordvästra gräns för ryssarna? Det känns som oändligt stora arealer att hålla koll på. Antar att de tidigare ockuperade områdena i Kharkiv-oblastet var en bekväm buffert för Ryssland som nu inte längre finns...
Gällande Bakhmut och Donetsk, är målet att ta hela oblastet tror du eller kommer man nöja sig snart och slå försvarslinje?

Min känsla är att snart så slår man halt, men jag tror man gärna vill ha några mil till i Donetsk innan man är nöjd.
Jag gissar att det görs någon form av operation i Kiev eller västra Ukraina som undanmanöver. Kommer vara enormt kostsamt dock för Ryssland hur de än gör. Varje meter nu kostar enormt...
Citera
2022-10-13, 22:02
Medlem
Allvarligt, hur mycket man än hatar och föraktar Putin, men att se ryssarna förödmjuka sig själva på det här viset är verkligen olidligt. Finns det ingen jävla patriotism i det landet??
Citera
2022-10-13, 22:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Läs vad jag skrev. Som vanligt vänder ni onda zzelensky stödjare på allt. Vad fan tror du händer om NATO/EU börjar bomba mot Rysslands flotta, Rysslands militär, krim, med mera? Tror du Ryssland kommer sitta och titta på? Det kommer bli kärnvapenkrig, det är vad som sagt från start.
Men visst om du är villig att dö för zzelensly go ahead, men dra förfan inte oss med dig.

Om Ryssland använder kärnvapen så är det redan kärnvapenkrig och Ryssland startade det. Du är galen som får ett svar på kärnvapen till att starta kärnvapenkrig.
Citera
2022-10-13, 22:03
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
du har fortfarande inte fattat att det tillhör ryssland nu. och ryssland kommer ta ännu mer. på det sättet som general armageddon säger.

Med Moskva i ruiner utan arme och utan tillverkningsindustri ser inte framtiden munter ut . Hoppas du övat på mandarin
Citera
2022-10-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ni.. din tomte.
Svara på frågan stolpskott. Hur går det?
Citera
2022-10-13, 22:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vadå försvara sig? Ukrainas nazistledare är själva öppna med att det inte fråga om något försvar från deras sida, utan om angrepp:

https://odysee.com/@vanessabeeley:6/yevhen-karas,-leader-of-ukraine's-neo:7

Lite mer fakta om det:

'Russia Started the War' and Other Fallacies

If ever there was a situation where the Responsibility To Protect (R2P) could be justified, it’s in east Ukraine prior to the invasion.

https://www.unz.com/mwhitney/russia-started-the-war-and-other-fallacies/

Ja herre min gud. Det är klart att det är Ukraina som attackerar! Det är så vi löser det.

Att de attackerar ryska trupper inne i Ukraina är ju en bisak.

Desperationen slår i taket
Citera
2022-10-13, 22:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
När själva frontfiguren för rysk propaganda börjar ifrågasätta den militära förmågan och ansvariga politiker, hur kan då folk här vara tvärsäkra på att mer kapacitet finns?

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1580623756934152193
Jag älskar deras bitterhet.
Citera
2022-10-13, 22:05
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Nej det är det inte.

https://www.donbass-insider.com/2022/10/02/signature-of-treaties-accepting-the-dpr-lpr-and-zaporozhye-kherson-oblasts-as-part-of-russia/
143 mot 5.
Och då var Ryssland en av dessa fem, tillsammans med Belarus, Nordkorea, Nicaragua och Syrien.
https://news.un.org/en/story/2022/10/1129492

Direkt från un(United Nations=FN).org
Jag kan knalla in hos dig och hävda att allt ditt är mitt. Ord står mot ord. Och en av våras ord kommer även att stå mot lag och ordning. Vilket trots allt bara också är former av överenskommelser.

Det går att ha olika uppfattningar i frågan. Det är den med starkast militär och som är villig att satsa mest av dessa muskler som kommer att avgöra. Ty Ryssland föredrar anarki i världsordningen.

Detta visar bara hur övriga världen ställer sig i frågan.
Senast redigerad av MrArtur 2022-10-13 kl. 22:10.
Citera
2022-10-13, 22:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
När själva frontfiguren för rysk propaganda börjar ifrågasätta den militära förmågan och ansvariga politiker, hur kan då folk här vara tvärsäkra på att mer kapacitet finns?

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1580623756934152193

Det är de inte: De bara skriver det de får order att skriva.

Vad gäller rySSk propaganda TV så är, faktiskt, samma sak! Märk väl att de aldrig låter någon skugga falla över lillefar-Putler.
Citera
2022-10-13, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
en hel minut av ödeläggelse av amerikanska artilleripjäser och ukrainare. det här är vad jag kallar vackert. fantastiskt jobb av ryssland

https://t.me/Ukr_G_M/9932

För dom allra flesta svenskar (och västerlänningar) så är det lite "skämmigt", "genant", "pinsamt" att bli beslagen med lögn.

Man håller rätt hårt på sin integritet, att det upprätthålls "tillit" och förtroende.

Som det svenska "handslaget". Pacta sunt servanda.

Vad den här dåren förespråkar är att den piss-ryzzka värdegrunden ska råda.

Ingenting av det jag säger eller avtalar om spelar nån roll.

Om jag kan tjäna ett par rubel vid sidan om.

Om jag postar länkar, som uppenbart är fejk news och blir debunkade, så är det liksom av underordnad betydelse. Nästa dag eller nästa vecka skickar dumfan samma länkjävlar igen, med en oskyldig uppsyn, dum i huvudet som han är.

En bra förklaring till varför vi (i Sverige, Old School får man väl tillägga) inte gillar Putin-runkare, patologiska lögnare. Genuint opålitliga kackerlackor som enbart ser till sitt eget välbefinnande (och hur man ska kunna sko sig på andra).
Senast redigerad av Invektiv72 2022-10-13 kl. 22:09.
Citera
2022-10-13, 22:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag älskar deras bitterhet.

Fast den är också regisserad. Människornas frustration, rädsla och oro får inte skada Putler!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in