2022-10-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Hon utnyttjade ju bara sir Christon för sex, hon ville ju ha sin farbror.
Så varför skulle hon vilja föda sir Christons barn?

Hon kunde ju föda två av Strongs ungar så man vet aldrig.

Rent tekniskt skulle väl faktiskt det förstfödda barnet kunnat vara Cristons, men tidsförloppet stämmer väl inte då antar jag eftersom det gått för lång tid sedan de knullade.
Citera
2022-10-12, 07:35
Medlem
löls avatar
Mycket Bra avsnitt denna gång.

Litet hopp fram i tiden och det gjordes på ett bra sätt.
Ungarna blev större och nu kan de jävlas på riktigt 😅

Serien växer in i sina karaktärer och dessa börjar visa vart de står i förhållande till varandra.

Ondska lurar runt hörnet. Jag kan känna lukten 😁

Långsamt blir detta bättre och bättre.
Riktigt nöjd 9/10.
Citera
2022-10-12, 17:09
Medlem
Känns bra på något sätt att slippa alla "casuals" som började se GOT från och med säsong 6.
Citera
2022-10-12, 17:13
Medlem
Från George R.R. Martins senaste blogginlägg, han verkar vara väldigt nöjd med serien.

https://georgerrmartin.com/notablog/
Citera
2022-10-12, 17:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
Från George R.R. Martins senaste blogginlägg, han verkar vara väldigt nöjd med serien.

https://georgerrmartin.com/notablog/

Enda viktiga meningen är den längst ner!
Citera
2022-10-12, 18:04
Medlem
schipperke77s avatar
Riktigt långsam startsträcka men nu börjar det ta sig. Bästa avsnittet hittills, där konceptet "klaustrofobiskt kammarspel" verkligen kom till sin rätt. Sedan är det förstås lite märkligt att vissa åldras femtio år mellan avsnitten medan andra förblir unga.
Citera
2022-10-12, 18:12
Avslutad
House of the Dragon - Episode 9: TEASER TRAILER (4K) | Game of Thrones Prequel (HBO)

https://youtu.be/Vum6Cii0Xdc
Citera
2022-10-13, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Nu gav jag upp på den här serien, har sedan episod 2 hela tiden varit uttråkad men fortfarande sett vidare.

Kollade kanske 20 min av senaste episoden, och bara dör av de trista dialogerna, avsaknaden av humor, de tysta viskande 100 minuters pratstunderna, allt går i moll och det känns som att världen är död och alla hatar att leva.

Fy fan vad trist serie.

Kan inte annat än hålla med. Tycker den är tiktigt usel.
Citera
2022-10-13, 09:09
Medlem
IncredibleHerculess avatar
Är det någon som kan förklara för mig vart budgeten tog vägen? Denna serien har dubbel budget per episod jämfört med Game of Thrones, men har en scenografi, manus och regi som luktar lågbudget rakt igenom.
Citera
2022-10-13, 09:13
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleHercules
Är det någon som kan förklara för mig vart budgeten tog vägen? Denna serien har dubbel budget per episod jämfört med Game of Thrones, men har en scenografi, manus och regi som luktar lågbudget rakt igenom.
HBTQ-certifiering och klimatsmarta kulisser är långt ifrån gratis.
Citera
2022-10-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleHercules
Dubbel budget jämfört med vilken säsong? Kanske säsong 1-4 eller liknande, men inte de sista säsongerna av GOT.
Men troligtvis har pengarna gått till CGI för drakarna och bygga upp organisationen runt serien?
Sen så filmades serien under covid restriktionerna i Storbritannien. Så de har tvingats att filma mycket i studio istället för på plats.
Sen så läste jag att HBO:s marknadsföring av serien är den dyraste de har gjort för att locka tillbaka alla som blev pissade på av Dum och Dummare. Så kanske en del av budgeten gick dit?
Senast redigerad av Jagge11 2022-10-13 kl. 12:34.
Citera
2022-10-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Enda viktiga meningen är den längst ner!
Man hoppas in i det sista att han blir klar med böckerna innan han dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in