2022-10-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du sa att vi inte ska skicka det som smäller, vet du att vi inta kan undvara sånt? Hart du gått igenom vilket materiel vi har. Vi är inte utsatta för ett direkt hot, så vi kan nog skicka en hel del som smäller för att öka produktionen och fylla på i efterhand.

Det sa jag inte!

"Vi ska skicka ner sådant vi kan undvara och de som vet bäst är den svenska militären. "

Jag sa att svensk militär är bäst att avgöra vad som ska skickas ner. Sen ska man vidga sina vyer lite. Till vintern behöver man vinterkläder mm. Till ex långkalsonger. Fryser soldater ihjäl så spelar det ingen roll.
Citera
2022-10-13, 09:21
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Och ändå lever en ukrainsk man flera år längre i snitt än en ryzk kackerlacka.

Iallafall före kriget där piss-ryzzarna redan slaktat tusentals Ukrainska män - helt i onödan.

Så är det inte spriten som förklarar skillnaden i livslängd så är det väl det utbredda bögeriet. Finns inget annat land i världen som rapporterar lika många bögvåldtäkter och HIV-fall.

Skulle kunna vara trafikolyckor också, dom ryzka männen är lika inkompetenta vad dom än sysslar med och 2022 kommer 30 000 ryzzjävlar ha dött i trafiken. Kanske ännu fler nu, när bilarna som tillverkas levereras helt utan säkerhetshöjande åtgärder.

Ryssar och ukrainier lever lika länge:
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.MA.IN?locations=UA-RU&name_desc=true

Liknande kulturer. Ryssarna super inte lika mycket som förr.
Citera
2022-10-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är bekräftat att en stor grupp mammor har klagat i militärledningen att deras gossar blir våldknullade i stjärten. Va för nån vecka sen under tvångsmobiliseringen när de behövde nya oanvända stjärtar i ryska armén.

Jaha, där ser man! Har inget emot homosexuella men våldtäktsmän har man inte mycket till övers.

Kan inte vara kul att göra sin "plikt" för sitt land och bli våldtagen i prutten! Iofs så sover jag väl inte sömnlös över en våldtagen rysk soldat.
Citera
2022-10-13, 09:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det sa jag inte!

"Vi ska skicka ner sådant vi kan undvara och de som vet bäst är den svenska militären. "

Jag sa att svensk militär är bäst att avgöra vad som ska skickas ner. Sen ska man vidga sina vyer lite. Till vintern behöver man vinterkläder mm. Till ex långkalsonger. Fryser soldater ihjäl så spelar det ingen roll.

Citat:
Sverige ska skicka sådant vi kan avvara utan att minska Sveriges försvarsförmåga. Sen är det viktigaste att man ställer om militärproduktionen till semikrigs nivå och börjar producera.

Jag skulle tro mycket av balterna skickar har kommit från början kommit från Sverige och Finland.

Dessutom är det viktigt att skicka saker som inte smäller. Allt i från Uniformer, hjälmar och mm. Till Vintern tror jag verkligen på långkalsonger och kaminer samt tält.
Vet du inte vad du själv säger?
Citera
2022-10-13, 09:25
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Det tycker jag att vi låter svenska militären besluta. De är de verkliga experterna.

Nja samma män la ner systemet Karin samt Tung kustrobot . De la ner och avvecklade en hel massa saker och förmågor . Jag säger inte att det var fel att lägga ner invasionsförsvaret som koncept . Dock påstår jag att vi la ner fel saker och på fel ställen och vissa förmågor skrotade vi för snabbt " eftersom vi ändå skulle köpa nytt " Dock dök den nya sakerna aldrig upp.
KA är och förblir en ren skandal att det lades ner . Iaf mobilt KA samt fasta spärrförband

Mekaniserad infanteri skyddat av kapell samt plast var hopplöst föråldrat och det kostade att ha det förrådsställt också och hade varit rena slakten vid en eventuell konflikt . Kolla lite på IB66 samt IB66m och deras organisation

Sen ska du veta att rätt många Viggen skrotades trots att de hade haft flygtimmar kvar långt in på 2000 talet och de var inte direkt värdelösa iaf inte de senare varianterna
Citera
2022-10-13, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jaha, där ser man! Har inget emot homosexuella men våldtäktsmän har man inte mycket till övers.

Kan inte vara kul att göra sin "plikt" för sitt land och bli våldtagen i prutten! Iofs så sover jag väl inte sömnlös över en våldtagen rysk soldat.

Tydligen är det nån rysk variant av 'nollning' att nya rekryter blir pippade på rad och de flesta gillar det och fastnar för bögandet efter det och sen bögas det loss hela tiden, klart att krigandet kommer i andra/ tredje hand när de står på alla fyra mest av tiden.
Citera
2022-10-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssar och ukrainier lever lika länge:
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.MA.IN?locations=UA-RU&name_desc=true

Liknande kulturer. Ryssarna super inte lika mycket som förr.

https://www.addictioncenter.com/news/2019/10/alcohol-consumption-russia-decline/

"Additionally, the prevalence of heavy drinking among Russian men decreased from 75% in 2004 to 48% in 2016, a significant achievement in a country where researchers once projected that one out of every two working-age men would die prematurely from alcohol abuse. For women, the prevalence of heavy drinking decreased from 52% to 24% during the same period of time. Furthermore, the prevalence of alcoholism among patients in state-operated Russian hospitals declined by 38% from 2003 to 2017."

Verkar stämma!

Dock har man fortfarande stora problem.

"Lower Alcohol Consumption Correlates To Longer Life Expectancy
Alcohol is a major source of death in Russia and throughout the world. In fact, about 1 in every 20 deaths worldwide is the result of an alcohol-related disease, injury, accident, murder, or suicide. Alcohol abuse damages a person’s brain, liver, and other organs, and increases the likelihood of cancer and heart disease. According to the WHO report, life expectancy for Russians has risen as Russians have consumed less alcohol. In fact, overall mortality fell by 39% for Russian men and 36% for Russian women from 2003 to 2018. Currently, life expectancy in Russia is 68 years for men and 78 years for women. By comparison, life expectancy for Russian men was only 57 years in the 1990s, a period in Russian history when alcohol consumption increased."

Jävligt låga siffror dock. 68 år för en man och 78 år för en kvinna. Det märks stora skillnader här och det är väl just alkoholen som är den stora boven.

Kontra Sverige då som har 80+ som medellivslängd!

Stor skillnad också när man går i pension mellan länderna med och detta är såklart i förhållande till hur länge en person beräknas leva då i Ryssland så går man i pension i 60 års åldern.
"The legal retirement age in Russia is 60 years for men and 55 for women"

Sen vet jag inte om defacto är så att alla går i pension när man når dessa åldrar eller om man måste jobba vidare.

Då medellönen är ganska låg kontra väst Russia has a median salary of 110,000 RUB per month (USD 1,472.90).

och snackar vi i de områden som är en bit bort i federationen så krymper den lönen avsevärt

Tomsk 42,666 RUB
Murmansk 40,000 RUB
Dagestan 29,000 RUB
Pskov 25,925 RUB
Citera
2022-10-13, 09:37
Medlem
Drönarfilm på lite närstrid!
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/y1hpq1/ukrainian_troops_engaging_russian_infantry_at/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
2022-10-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Tydligen är det nån rysk variant av 'nollning' att nya rekryter blir pippade på rad och de flesta gillar det och fastnar för bögandet efter det och sen bögas det loss hela tiden, klart att krigandet kommer i andra/ tredje hand när de står på alla fyra mest av tiden.

Det är synd om dom att hela homogrejen blivit s/m & passiv/aggressiv. Hela den där paraden när dom rullar ut sina fallossymboler dessutom. Man vill ju säga till dom att det är ok. Släpp ut det, låt bli att bygga upp all den där inre ilskan som bara leder till alkohol och våld ändå.
Citera
2022-10-13, 09:43
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
POV från en i UAF och det är mer eller mindre skyttegravskrig. Lite kul att man får se RGO impact grenade användas för det är nog första gången jag ser det i ett klipp iaf.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/y15x05/first_person_perspective_from_ukraine_soldier/
Länken verkar visa en annan händelse där 2 soldater skjuter på måfå och slänger 2 handgranater?
Citera
2022-10-13, 09:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina har rättat sina siffror på ryska förluster. De flesta kategorier har sänkts lite grann. Men fler artilleri har förstörts. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=5670002806383677&set=p.567000280638 3677&type=3
Citera
2022-10-13, 09:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Då får du försöka att argumentera för din sak unge man, för annars är det bara en ren och skär lögn.

Flera ledare var på besök i Moskva i januari och februari (Macron var över flera gånger) för att försöka övertyga barnamördare v.puttin om att INTE invadera Ukraina. Ryssarna hävdade med en dåres envishet att ingen invasion planerades och att det hela var en övning. Väst visste vad ryssarna planerade, men så länge incel-puttler blånekade fanns inget någon kunde göra.
Vi vet inte vilka krav våra "västledare" ställde på Putin. Förmodligen var kraven avsiktligen sådana att Putin inte kunde acceptera, och man tvingade på så sätt Ryssland att angripa Ukraina. Detta kan vi bara spekulera i, sådan information kommer vi aldrig få ta del av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in