2022-10-13, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det nära militära samarbetet mellan Vitryssland och Ryssland kommer resultera i en hel del ny militär utrustning, T 72 vagnarna är bara början.

Tchad 1982 och Prag 1968 innebar helt andra förutsättningar än operationen i Ukraina 2022, man kan inte jämföra olika konfliktområden med varandra på det viset. T 62 vagnarna har erkända fördelar och kommer komma till stor nytta inför den kommande stora vinteroffensiven.

Specialtåget existerar, så mycket kan säga, och på detta tåg transporteras topphemlig militär utrustning, mer än så kan jag tyvärr inte säga eftersom jag inte har kännedom om vad som finns i lasten eller var tåget befinner sig just nu.

Angående den kommande stora offensiven så kan jag bara säga att den kommer dra igång vid optimal tidpunkt, just nu sker planering, mobilisering och omgrupperingar och transport av militär utrustning etc.

Enligt min bedömning kommer Kiev falla senast den 1. Februari.

Jag räknar med att specialoperationen kan vara helt avslutad till våren, och att Ukraina officiellt ansluts till Ryssland under senare delen av våren, kanske precis till firandet av Segerdagen den 9 maj.

Kom på att jag behöver köpa en stor mängd med popcorn och fylla på förrådet. Det här kommer att bli en underhållande vinter!
Citera
2022-10-13, 00:16
Medlem
raskenss avatar
10000 färdigutbildade Ukrainska soldater på väg till Ukraina nu.

Top-notch utbilding i UK. Man kan ju räkna med dom får med sig absolut bästa tänkbara materiel ocks och motivation hårdare än Ukrainium.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1580244637284900864?t=BB4QP0vngKCVbJt6nWXnPA&s=19
Citera
2022-10-13, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Vill minnas att sikten i en mt-lb när siktskyddet för föraren är nere inte är mycket att hurra för, det plus stress.
Dock ser det närmast komiskt ut, minorna är ju inte dolda med någonting.

Kan det röra sig om den nya specialutbildade och specialförsedda piss-ryzzka minröjningstruppen som är ute och arbetar?
Citera
2022-10-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Värma sig i?

Så att de slipper förfrysa, som de gjorde i februari. Det var väl 10 000 soldater som fick förfrysningsskador utanför Kiev.

Nu kan dom få värma sig lite i en T-62 i stället.

Och bli upptäckta av Ukrainska drönare!

Och bli sprängda till döds.

Låter som en bra plan!

Läste att det är en strategi, de få moderna man har kvar undanvarar man till nästa års parad. Sen skickar man in 800 renoverade t62-or.

Mest verka det handla om att han har brist på nya vagnar, samt att dagens pansarskott slår igenom även moderna strv, och att skillnaden i fält därför inte kommer innebära någon förändring med de äldre. Så lika bra att bara skicka in gammalt skrot och hoppas på det bästa.
Citera
2022-10-13, 00:24
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Top-notch utbilding i UK. Man kan ju räkna med dom får med sig absolut bästa tänkbara materiel ocks och motivation hårdare än Ukrainium.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1580244637284900864?t=BB4QP0vngKCVbJt6nWXnPA&s=19
Och många fler är på väg. Dessa förband kommer krossa på fronten.

De har sannolikt tränats av Storbritanniens allra bästa, och med ett skräddarsytt program för östra Ukraina, samt mot just ryska fiender / vapen.
Senast redigerad av Jiren 2022-10-13 kl. 00:26.
Citera
2022-10-13, 00:26
Bannlyst
Citat:

Ska vi gissa på att det blir en liten vitamininjektion? 10 000 välutbildade, väl sammansvetsade soldater, som nu förstår och har fått lära sig hur de ska slakta piss-ryzzar och vit-ryzzar med minsta möjliga insats.

Jag säger inte att Ukrainska landsbygden kommer att färgas röd men vildhundarna och viltsvinen kommer att få en tuff uppgift att hålla efter alla jävla lik som piss-ryzzarna kommer att sprida.
Citera
2022-10-13, 00:27
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du verkar uppriktigt stolt över alla krigsbrotten.
Stämmer det?
Alla civila offer är en tragedi.
Jag kan försäkra dig att Kreml gör allt för att civila i Ukraina inte ska komma till skada.

Att angripa strategisk infrastruktur är dock inget krigsbrott, det är fullt legitima mål.
Citera
2022-10-13, 00:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Och många fler är på väg.

Dessa förband kommer krossa på fronten.

De har tränats av Storbritanniens allra bästa med ett skräddarsytt program för östra Ukraina, samt mot ryska fiender / vapen.

Ryssarna är verkligen i en omöjlig sits. Vältränade extremt motiverade utvilade extremt bra ledning fräsch utrustning. Ryssarna har trasigt folk som är omotiverade saknat motivation.

Den insikte måste ju sippra in bland rysstrollen. Fattar inte hur dom kan sturra rakt ner i en bottenlös avgrund och se en ljus framtid. Ofattbart.

Läste nånstans att ryssarna som är fångade i Cherson svälter nu på grund av dålig livsmedelsförsörjning. Dom plundrar civila förråd på mat. Hungriga soldater ger snabbt upp.
Citera
Medlem
Jirens avatar
"Rysk straffånge avrättad av Wagner när han inte ville kriga."

https://www.expressen.se/nyheter/straffange-stred-for-putin-skots-nar-han-deserterade/

Kul att vara rysk tvångsrekryterad småbarnspappa på fronten. Dö i Putins förlorade folkmordskrig, eller bli mördad / våldtäktsmördad av Wagner + Kadyroviterna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Alla civila offer är en tragedi.
Jag kan försäkra dig att Kreml gör allt för att civila i Ukraina inte ska komma till skada.

Att angripa strategisk infrastruktur är dock inget krigsbrott, det är fullt legitima mål.

Inte alls.

Putin-horan som sprängdes i småbitar i sin bil är ingen tragedi.

En stor fet bomb som skulle blåsa ur den piss-ryzzka Duman skulle inte vara någon tragedi - snarare en välgärning.

Spränga Putins Yachter eller "palatset" som han låtit bygga för sig - inklusive all personal - en välgärning även det.

Det finns många exempel!
Citera
2022-10-13, 00:33
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
900 lastbilar väntar på färjan vid Krim 😂

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1580230919306502151?s=20&t=tHwG6iZ1PeOewQAEP1DWpQ

RyZZk logistik i ett nötskal….. Undrar om chaufförerna är kvinnor? Männen skulle väl annars vara bra kandidater att tvinga fram som veckans kanonmat?!
Citera
2022-10-13, 00:35
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ryssarna är verkligen i en omöjlig sits. Vältränade extremt motiverade utvilade extremt bra ledning fräsch utrustning. Ryssarna har trasigt folk som är omotiverade saknat motivation.

Den insikte måste ju sippra in bland rysstrollen. Fattar inte hur dom kan sturra rakt ner i en bottenlös avgrund och se en ljus framtid. Ofattbart.

Läste nånstans att ryssarna som är fångade i Cherson svälter nu på grund av dålig livsmedelsförsörjning. Dom plundrar civila förråd på mat. Hungriga soldater ger snabbt upp.
Jag undrar hur det gått för den stackars civilbefolkningen i Kherson. Vi kommer snart att få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in