2022-10-12, 20:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Ser programmet nu, sjukt roligt och fruktansvärt pinsamt! Både Adel och VDn som betalade ut mutan vrider sig som metmaskar på en metkrok, de får brallorna fullständigt nerdragna!

De har det nog svettigt nu!
Citera
2022-10-12, 20:30
Medlem
Odagans avatar
Den abrahamitiska kulturen tar sig allt djupare in i det mångkulturella Sverige... Fy fan vilka suckers vi är.
Citera
2022-10-12, 20:31
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Detta kommer snart glömmas, och svineriet fortsätter.

Såklart, och han och hon kommer att få ha en annan tjänst på annat håll.
Citera
2022-10-12, 20:33
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!
Han kanske har satt i system att göra så ..
200 000 x okänd antal gångeär inte småpotatis
Nu kommer utredningen i vanlig ordning läggas ner ..
Som vanligt
Citera
2022-10-12, 20:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Varför tror du att det är första gången han gör det? Har han t.ex. gjort det 7-8 gånger och kommit undan varje gång så blir det ju en slant.

Vad jag snart kommer cementera som teori istället är varför just muslimer har så jävla nära till brottslighet, oavsett var de står socialt. Ingen kan direkt klaga på att mannen bor i ett "utsatt område" eller att det är pga "socio-ekonomiska orsaker". Det är något helt annat. Jag påstår att det är dels genetiskt men också en islamsk uppfostran. Två starka bidrag till det asociala och moralt förkastliga beteendet. Någon som säger emot eller har andra teorier?

Självklart har han satt det i system. Jag såg inte hans namn först utan läste bara beskrivningen men babberadarn fick fullt utslag och jodå, så var det såklart.

Såhär går det till i arabländer och andra korrumperade skitländer och liksom vi har importerat våldskaos så får vi såklart också systemhotande korruption på köpet med babbarna.
Intelligentsian här på flashback brukar ju svamla om hur integrerade de här högutbildade babbarna är men de är precis lika kriminella som sina bruschor i ghettot.

På tal om det så borde någon gräva upp mer info om hans "MD, PhD" som han påstår sig ha. Med tanke på hur många av dem som avslöjats med lögner och förfalskningar om sina examen genom åren så vet jag vad jag tror om det.
Citera
2022-10-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
200 000 är typ femtedel av hans årslön. Varför riskera? Detta kan bara betyda att han gjorde samma sak MÅÅÅÅÅÅNGA gånger innan och det funkade.

Jag tror att en del som UG missar är att 200,000kr för en föreläsningsserie inte är uppenbart orimligt. Det skulle någon (men knappast han) kunna få och har de bjudit in stora Brittiska och Amerikanska forskare kanske de fått betala det.

Jag tror summan är liten eftersom han ville ha en out. Affären var också rätt liten, det är 5% av beloppet ungefär.

Sedan gissar jag att de inte varit intresserade av hans föreläsning om han inte köpte utrustningen och då är det såklart ändå en muta.
Citera
2022-10-12, 20:40
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Varför tror du att det är första gången han gör det? Har han t.ex. gjort det 7-8 gånger och kommit undan varje gång så blir det ju en slant.

Vad jag snart kommer cementera som teori istället är varför just muslimer har så jävla nära till brottslighet, oavsett var de står socialt. Ingen kan direkt klaga på att mannen bor i ett "utsatt område" eller att det är pga "socio-ekonomiska orsaker". Det är något helt annat. Jag påstår att det är dels genetiskt men också en islamsk uppfostran. Två starka bidrag till det asociala och moralt förkastliga beteendet. Någon som säger emot eller har andra teorier?

Vågar påstå att det inte nödvändigtvis handlar om muslimer men folk som kommer från mellanöstern och tar med sig den tradition av korruption som finns där. Ta bara Södertälje som exempel. Kristna assyrier och syrianer men samma typ av fiffel har funnits och finns kvar där.
Citera
2022-10-12, 20:40
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Och högern vill lägga ned public service.

Nog för att Uppdrag Granskning är ett bra program men man kan inte upprätthålla en megainstitution som PS till en kostnad av 9 000 000 000 kr/år för det.

Sen lär sådana här mutbrott vara mer regel än undantag. Så länge vi det är människor som gör upp affärerna och som får bolla med miljoner på det här sättet så kommer alltid mutor finnas. Det är så självklart och vanligt att jag inte kan bli det minsta upprörd.

Jag skulle nog själv kunna falla för frestelsen om jag var i deras sits. Lätt att se 200 000 som en piss i Nilen och att intala sig man gör rätt för pengarna; ”Det skadar ingen och sjukhuset får en jävligt bra röntgenapparat. Win-win.”

Det gör inte det här på något sätt rätt, men jag inbillar mig inte jag eller någon annan fungerar annorlunda. Vi kan alla gå in i en verksamhet med de bästa intentioner och ett stort rättvisetänk. Men förr eller senare assimileras man.
Citera
2022-10-12, 20:41
Medlem
Imnshos avatar
Inom den privata industrin fick man göra utbildningar på Code of Conduct en gång i kvartalet. Det var stenhård front mot korruption. Minsta lunch utöver det vanliga, en drink för mycket till middagen, eller bjuda nån på loge på arena - aja baja, en prick i protokollet.

Hur kan det komma sig att offentligt finansierade alltid hamnar i sån här skit?

Min killgissning:

1. Politiskt tillsatt styrning
2. Mutkolvar av icke skidkunnig etnicitet

Svårare än så är det inte.
Citera
2022-10-12, 20:44
Medlem
Blattarna kan inte låta bli att mygla och sko sig. Det är deras DNA. Dom har nästlat sig in i nästan alla branscher, myndigheter, kommuner och företag.
Så håll i hatten för det kommer att BLÅSA BORT mycke stålars!!!
Citera
2022-10-12, 20:49
Medlem
Canon är inte oskyldiga heller, inte för att förminska Adels agerande.
Public service är viktigt. Kanske färre vågar ta risken för mutor i och med avslöjande av detta slag.
Citera
2022-10-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fruktansvärt inkompetent VD på Canon, Ann Charlotte Nylander.

Hon vet att det är konflikt på Canon, där flera motsätter sig att pengar ska betalas till muslimens privata konto. Ändå beslutar hon att mutan skall betalas.

Förstod hon inte att de missnöjda på Canon skulle gå till media/polisen? Förbannat naiv VD.

Citat:
VD hos Canon måste gå efter det här.

Citat:
Trodde bättre om det företaget. Men ack så fel man hade.

VD:n har väl viss provision/rörlig ersättning knuten till hur företaget går. Hon ville sälja till varje pris.

Canon måste sparka henne efter hennes katastrofala agerande. Makalös inkompetens.

Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Här kan Canon inte "förlora ansikte" - och det blir ingen "Röd Sol".

Den lärde vill ju veta vad konkurrenterna till Canon maskinen är - Är det en maskin från Tyskland eller USA? Och hur mycket betalade tyskarna?

Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Detta kommer snart glömmas, och svineriet fortsätter.

Alla bör bojkotta Canon tills de pudlar och lägger alla kort på bordet.

Först mutor de. Okej, det händer nog oftare än man tror.
Sedan hittar de på en jävla pisslögn
Sedan vägrar VD att svara på frågor.

Canoff!!!

Även det offentliga borde bojkotta Canon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in