2022-10-12, 20:33
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så din analys är att: Om den efterblivne puttler använder nukes i Ukraina, kommer världen att demonstrera mot att USA "tillrättavisar" ryssarna? Hur i helsike får du ihop det?

De kommer vilja ha slut på kriget, och hotet mot dem själva. Naturligtvis kommer de att skälla på Putin också.
Citera
2022-10-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Pansarbrytande ammunition som innehåller utarmat uran är naturligtvis inte kärnvapen, nej. Syftet med dem är att slå igenom tjockt pansar eftersom uranet är så tungt. Detta ger förstås bieffekter. Jag tycker inte man borde använda dem av den anledningen.

Sedan finns det även så kallat "smutsiga bomber", alltså vanliga bomber där man blandar i radioaktivt material. Här är själva syftet med bomben att sprida radioaktivt material, men de klassas fortfarande inte som kärnvapen. Mig veterligen är det bara ett teoretiskt koncept, något man föreställer sig att terrorister skulle kunna använda.

För att klassas som kärnvapen krävs att själva explosionen är nukleär.
Jag kom att tänka på de strålskadade USA soldaterna efter Irak kriget där USA använde utarmat Uran, även hos stupade på båda sidor uppmättes onaturligt höga strålningsnivåer samt att antalet cancerfall och barn som fötts med missbildning varit högre än normalt.
Senast redigerad av Jahvet 2022-10-12 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Så, du vill hellre ha krig än fredsförhandlingar?

Är inte det en väldigt feg ståndpunkt om man inte står på marken i Ukraina med vapen i hand? Är du en liten fegis?

Ursäkta att jag lägger mig i diskussionen men jag känner mig lite nödgad att ge dig lite information om vad som faktiskt har hänt och som sker. Det verkar som att du fått lite saker om bakfoten och därför resonerar lite tokigt.

I februari 2022 anföll Ryssland Ukraina. Sedan dess har man mördat civila (vuxna som barn) under förevändningen att Ukraina styrs av nazistiska judar. Det är fastställt att det begåtts hundratals krigsbrott av den ryska militärmakten, där tortyr och avrättningar av barn och civila varit förekommande.
Den ryska militärmakten har dock gravt underpresterat och börjat tryckas tillbaka i många områden i Ukraina. En ganska väl underbyggd slutsats man kan dra är att Putin gjort bort sig eftersom han lurats att tro att Ryssland är starkare än de visat sig vara. Han har fallit offer för sina egna lögner och korruption. Det är heller inte orimligt att utgå att Putin är en fullblodspsykopat i nivå med Stalin, Hitler och Saddam Hussein.
Så: kriget avslutas snabbast genom att Putin sväljer sin stolthet och beordrar en skamfylld reträtt. Alternativt så krossas Rysslands militär och ekonomi och Putin får en bajonett uppkörd i stolgången. Det värsta alternativet är att Putin i sin förödmjukelse börjar smälla av atombomber och världen riskerar att gå under. Jag tror och hoppas personligen att Putin får en bajonett i stjärten. Sedan kan ryssarna ägna de kommande 30 åren till att försöka göra nåt vettigt av sitt land…eller så kommer de bli knullade av Xi Jin Pings semihårda gubbkuk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
1-2 veckor?
muahahaha...

När man anföll Irak så tog det 3 månader. Man vill inte göra samma fel som ryssarna gjorde då deras flyg anfall slutade mindre bra på grund av kort planering. NATO-flyg behöver minst 1-2 veckor för planera en sådan operation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Han blev lurad av väst. Helt klart. Biden och Nato fick honom att tro att han skulle kunna få över Ukraina på sin sida, istället blev det en mardröm han inte kan komma ur.
Då får du försöka att argumentera för din sak unge man, för annars är det bara en ren och skär lögn.

Flera ledare var på besök i Moskva i januari och februari (Macron var över flera gånger) för att försöka övertyga barnamördare v.puttin om att INTE invadera Ukraina. Ryssarna hävdade med en dåres envishet att ingen invasion planerades och att det hela var en övning. Väst visste vad ryssarna planerade, men så länge incel-puttler blånekade fanns inget någon kunde göra.
Citera
2022-10-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ni är motsägelsefulla.
Varför vill ni inte ha normaliserande handelsrelationer med Ryssland?
Är inte målet fred och normalitet?
Där finns inget som "VI" behöver från Ryssland, så varför skulle vi önska detta efter att vi har GIVIT Ryssland detta alldeles gratis och utav välvilja de senaste 30 åren???? Där finns ingenting, INGENTING i Ryssland som någon vill ha eller behöver till den grad att det inte kan finnas annanstans, så, vadan din fråga?
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Absolut inte. Det är för det första inte alls säkert USA och NATO skulle anfalla Svarta havsflottan. Sedan så tar det 1-2 veckor minimum att planera ett sådant anfall.

Ja det beror på hur det ser ut. Kanske där är en build-up för att USA märker att kärnvapenattacken närmar sig. I så fall är det kortare tid.

USA anfaller troligen inte från hangarfartyg i detta fall. De blir sänkta.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag resonerar som så att folk inte vill bombas. Det spelar inte någon roll vems fel ett krig i ett annat land är, om ditt hus helt plötsligt blir utraderat.
Men alltså inga problem med att ryssarna gör det, bara det inte är amerikanerna?
Citera
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Okej.
Men gnäll inte sen om Ryssland blir tvingade till att använda kärnvapen.
Ryssland kan ta emot mycket skit från väst, men till slut är gränsen nådd!
”blir tvingade till att använda kärnvapen.”

Ingen tvingar Ryssland. Vem skulle kunna tvinga Ryssland till nåt?

Ryssland väljer själv om de vill använda kärnvaown.

(Du är saftigare nyttig idiot än vad jag kunde förställa mig Babsan)
Citera
2022-10-12, 20:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast om man inte bara VILL att "den starkes rätt" ska gälla så finns det ju ett tydligt rätt och fel här.
Det är ju odiskutabelt.

Ja från vår sida” väst” är det odiskutabelt men det finns ju tyvärr fler parter. Därav finns inget universellt rätt eller fel. Smärta kan dock vara en universell måttstock på vad som är fel att utsätta någon för. För det struntar i politik/religon etc och då är alla krig fel.
Citera
2022-10-12, 20:40
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Absolut inte. Det är för det första inte alls säkert USA och NATO skulle anfalla Svarta havsflottan. Sedan så tar det 1-2 veckor minimum att planera ett sådant anfall.

Du tror inte USA/NATO är proaktiv och redan planerat hur det ska gå till? Låter konstigt att man skulle vänta tills det inträffat.
Citera
2022-10-12, 20:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Okej.
Men gnäll inte sen om Ryssland blir tvingade till att använda kärnvapen.
Ryssland kan ta emot mycket skit från väst, men till slut är gränsen nådd!

Du har fått saker i fel ordning

Tillåt mig hjälpa dig . Sovjetunionen föll och bekom något som kallas en " failed state " efter detta träffades ledare för de olika republikerna och genomförde en någorlunda civiliserad skilsmässa .

Jag kan ge dig en lista och be dig reflektera över den en stund .
Tjetjenien 1999
Georgien 2008
Krim 2014
Donbass 2014
Ukraina 2022

Fundera lite på vad listan säger och betyder och använd hjärncellerna som inte är påverkade av din störning .
Du har en bevisad empstistörning / du har bevisat det ett flertal gånger redan i tråden . Du har svårt för förändringar eftersom du inte verkar förstå att världen förändrats sedan kalla krigets dagar . Du upprepar dig vilket också bevisats om det där evinnerliga tjatet om kärnvapen . Har du en diagnosticerad autismspektrum störning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in