Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Så, du vill hellre ha krig än fredsförhandlingar?
Är inte det en väldigt feg ståndpunkt om man inte står på marken i Ukraina med vapen i hand? Är du en liten fegis?
Ursäkta att jag lägger mig i diskussionen men jag känner mig lite nödgad att ge dig lite information om vad som faktiskt har hänt och som sker. Det verkar som att du fått lite saker om bakfoten och därför resonerar lite tokigt.
I februari 2022 anföll Ryssland Ukraina. Sedan dess har man mördat civila (vuxna som barn) under förevändningen att Ukraina styrs av nazistiska judar. Det är fastställt att det begåtts hundratals krigsbrott av den ryska militärmakten, där tortyr och avrättningar av barn och civila varit förekommande.
Den ryska militärmakten har dock gravt underpresterat och börjat tryckas tillbaka i många områden i Ukraina. En ganska väl underbyggd slutsats man kan dra är att Putin gjort bort sig eftersom han lurats att tro att Ryssland är starkare än de visat sig vara. Han har fallit offer för sina egna lögner och korruption. Det är heller inte orimligt att utgå att Putin är en fullblodspsykopat i nivå med Stalin, Hitler och Saddam Hussein.
Så: kriget avslutas snabbast genom att Putin sväljer sin stolthet och beordrar en skamfylld reträtt. Alternativt så krossas Rysslands militär och ekonomi och Putin får en bajonett uppkörd i stolgången. Det värsta alternativet är att Putin i sin förödmjukelse börjar smälla av atombomber och världen riskerar att gå under. Jag tror och hoppas personligen att Putin får en bajonett i stjärten. Sedan kan ryssarna ägna de kommande 30 åren till att försöka göra nåt vettigt av sitt land…eller så kommer de bli knullade av Xi Jin Pings semihårda gubbkuk.