2022-10-12, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu när valet i stort sett är klart, kommer den stora frågan som är viktigare än själva valutgången. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.

Jag tror att globalister kommer att ta L i örat så att de stödjer en S-regering (S+Mp+C+V).

I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.

Vad tror ni?

Oavsett vad som händer kommer SD ha en rejäl inflytande. Räcker ju bara att denna regering säger något annat och sedan säger SD nej. Det går inte blunda för SD.
Citera
2022-10-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
Utestänga ett parti som sitter i regeringen? Då har vi verkligen nått nya nivåer.

Ulf Kristersson säger att han tvekar om Liberalerna ska släppas in i den regering han vill leda.

https://www.svd.se/a/a7mP37/ulf-kristerssons-beslut-liberalerna-utanfor-regeringen
Citera
2022-10-12, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Slår vad om att Lööf hoppar över till Uffe igen. Centern är falskast av dom alla

Det skulle inte räcka men bästa vore ju om C+M+L+SD+KD styr, då har det en rejäl majoritet för all framtid. Klimatfrågor får vänta under denna inflation.
Citera
2022-10-12, 13:21
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ulf Kristersson säger att han tvekar om Liberalerna ska släppas in i den regering han vill leda.

https://www.svd.se/a/a7mP37/ulf-kristerssons-beslut-liberalerna-utanfor-regeringen

Där ser man. Spännande minst sagt
Citera
2022-10-12, 13:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Oavsett vad som händer kommer SD ha en rejäl inflytande. Räcker ju bara att denna regering säger något annat och sedan säger SD nej. Det går inte blunda för SD.
Inte att förglömma den enorma makt SD haft senaste 10 åren och att många stora beslut som tagits har SD-bakgrund även om alla låtsas som annat. Jag har faktiskt svårt att räkna upp aktuella SD-frågor som är stora och unika för SD, M och KD har kopierat det mesta. Egentligen borde man ha en FB-tråd som listar SD-frågorna som är viktigast för de som röstat SD. Jag har själv ingen just nu, fast jag röstade SD förra gången. Kärnkraft är det första jag tänker på lustigt nog. Alla frågor som "skicka hem fler brottslingar och illegala" är ju pyttesmå i sammanhanget och jag bryr mig inte särskilt om dem. Brottsligheten är en jättefråga men jag vet faktiskt inte vad SD tänker driva där som skiljer dem från M+KD. Jag är helnöjd att Morrgan Johansson är utsparkad och det kan bara bli bättre.

Jimmie som justitie/polisminister 2024? Helt OK för mig. Fram tills dess kan Ebba Busch vara det.
Senast redigerad av Barents 2022-10-12 kl. 13:25.
Citera
2022-10-12, 13:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Där ser man. Spännande minst sagt
Gammal artikel, då visste man inte om valresultatet.
Citera
2022-10-12, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag röstade SD 2014 och 2018 och SD är det parti som sedan Reinfeldt slutat 2014 haft mest rätt om framtiden för Sverige. Otroligt nog har alla andra partier haft fel och jag har stor vördnad för SD och Jimmie. Jag tror SD kan bli ett utmärkt regeringsparti och Jimmie blir en perfekt minister, om ett litet tag. Och om 4 år kanske statsminister. Jag håller honom högre än Kristersson i många sakfrågor och som personlighet, men Kristersson är mer erfaren och har fler lekkamrater och det behövs nu i 4 år.

Jag har svarat på det här flera ggr. Vi kommer inte längre. Tack för mig.
Citera
2022-10-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Det där är i från somras. Efter valet verkar det som att L förväntas ingå i regeringen. Det var inget som Ulf var tydlig med i valrörelsen. Jag förstår att SD rasar på den punkten.
Citera
2022-10-12, 13:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Kom inte på det där själv utan såg det i morgonTV. Konstigare saker har hänt än att
en f d statsminister blir ny utrikesminister. Och vem tog en gång i tiden in Kristersson
i en regering ? Freddan.
Nej, inget är omöjligt, det har du rätt i. Den som lever får se. Men jag tycker nog ändå att kombinationen Reinfeldt och SD är lite "omöjlig"...
Citera
2022-10-12, 13:26
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Göran Persson var en gammal betong-sosse och mycket riktigt gick Sverige bra ekonomiskt under honom. Men han var inte utan fel och genomförde t.ex kommunaliseringen av skolan som är ett fiasko och gjorde usla Högskolor som Malmö till Universitet bara för att göra sina (s)-kompisar i Malmö glada. Inga stora kostnader, men något ideal är han inte och jag rankar Reinfeldt mycket högre, trots hans usla uttåg 2014 som förstörde hans eftermäle en del.
Det har du rätt i, förmodligen ledde kommunaliseringen av skolorna lättare fram till att genomföra friskolereformen.
Även att Sverige har så usla pensioner kan man kritisera Göran Persson för.
Han skapade Pensionsgruppen med Bo Könberg som ingenjör.
Pensionsgruppen förbättrar aldrig något för pensionärerna, dom försämrar enbart.
Men i stort sett så var han bra för Sverige, han var inte heller någon flyktingkramare heller.
Han myntade t ex uttrycket ”Social Turism” inför EU inträdet, givetvis fick han rätt.
Reinfeldt däremot har störst skull till Sveriges enorma problem idag med integrationen.
Reinfeldts vansinniga uppgörelse med MP om världens generösaste asyl/arbetskraftsinvandringpolitik har sänkt Sverige för oöverskådlig tid framåt.
Fler och fler samhällsresurser dräneras nu när kostnaderna skenar för att bekosta bidrag, bostäder åt enorma mängder utlandsfödda som inte kan eller ibland vill försörja sig själva.
Reinfeldt gjorde detta medvetet, allt står att läsa i hans bok ”Det sovande folket”
Citera
2022-10-12, 13:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Oj då! Sprängs hela stadsdelar sönder och samman?
Ni Sverigehatare är ju lite överdrivna, har du tänkt på det?

Sverige är trots eventuella problem fortfarande ett av världens bästa länder att leva i. Det är därför så många människor söker sig hit också. Det är stabilt, det är tryggt, det är fungerande.
Grattis till dig för att ha vunnit i livslotteriet som bor i Sverige (om du nu gör det vill säga).

Mvh
Du behöver nog uppdatera dig lite på nyhetsflödet och verkligheten. Säg mig, vad har blivit bättre de senaste åtta åren? För det håller inte hur länge som helst att leva på gamla meriter...
Citera
2022-10-12, 13:32
Medlem
Trodde faktiskt att Uffe skulle säga idag att nu är vi klara vi kör. Men två dagar till är inte hela världen som många vänster lirare gör sken av, dom har helt plötsligt glömt av Löfvéns trolleri 2018. Nu skyller man de på att L och C tvekade. Nu blir de statsministeromröstning på Måndag. Och både SD, M och KD har varit väldigt tydliga om att dom förhandlar inte bara om dom kommande 4 åren utan minst 8 år framöver då tar de tid. De kommer bli bra detta om dom inte ger L för mkt inflytande för då har vi migrationsströmningar inom kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in