Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
På dig låter det som om det bara handlar om någon fri vilja som existerar oberoende av annat. Många av dessa kvinnor kommer från akut fattigdom, i vissa fall kanske de har en gammal mamma som behöver mediciner och i stora delar av Thailand råder hög arbetslöshet.
Och du vill tydligen att de ska stanna i den fattigdomen istället för att byta upp sig? De har full frihet och vilja att skaffa en lokal pojkvän, men för dem är det mer rationellt att välja någon med högre social status och möjlighet till ett rikare liv än en odräglig tillvaro med en misogyn 23-årig fiskrensare. Vad har du med det valet att göra? Vem i helvete har satt dig till dessa kvinnors överförmyndare?
Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Sen kan jag ju tycka att sex med någon som man inte är attraherad av är ganska motbjudande. Jag förstår dem som gör det för att de är fattiga, men det betyder inte att det är acceptabelt av de som rika att göra det.
DIn sexualitet är din, och andras sexualitet ska du skita i. Du kan inte göra dig till tolk för andra och i deras ställe ta beslut. Det är en vidrig form av paternalism som omyndigförklarar människor och tar ifrån dem deras självständigighet. Apropos fri vilja.
Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
I fall det är feminism att man ska ha sex med någon som är lika attraherad av en som man själv är attraherad av, då tycker jag att feminism låter som någonting oerhört sunt och vettigt som alla borde slåss för.
Men det handlar inte om det, utan om sexeulla hierarkier, om vad som är godtagbart för ANDRA än dem det berör.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sex_hierarchy,_charmed_circle_(sv).svg
Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Att sjuksköterskor blir ihop med läkare tror jag mest har att göra med att de jobbar på samma ställe och lätt träffar varandra.
Men du fattar ju inte. En kvinnlig läkare RATAR en manlig sjuksköterska, för att den senare står lägre i status än en manlig läkare. För kvinnor är STATUS en inherent egenskap i valet av både fasta och tillfälliga relationer, och av det skälet väger en äldre europé många gånger tyngre för thaikvinnor än en jämnårig fiskrensare.
Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Sen kan jag ju säga att jag inte avundas de kvinnor som ska ligga under en fet och hårig äckelgubbe som stånker på deras lilla späda kropp, bara för att de ska kunna skicka pengar till sin gamla mamma på thailändska landsbygden.
Din fobi mot hår och andra egenskaper delas inte nödvändigtvis av dem det berör.