2022-10-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Notdvietnam är ett undantag, då all krigföring skedde i sydvietnam. När USA faktiskt bombade Hanoi i december -72 så kom nordviatnameserna snabbt till förhandlingsbordet och gick med på ett fredsavtal.

I nordvietnam tänkte jag nog mest på allmän terror mot civilbefolkningen, inte nödvändigtvis via terrorbombning, så visst som du säger så körde ju inte USA "Rolling Thunder II" under hela tiden i Vietnam
Citera
2022-10-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Problemet med narrativet kring "rysk desperation" är att Ryssland har behövt mobilisera i ett halvår, men ändå väntat.
Jag förstår inte heller varför de väntat, men för mig är det motsatsen till desperation.

För att dvärgen är livrädd för vad det alkoholiserade folket skall säga när kreti och pleti mobiliseras..

Du tror att man bara smidigt kan skicka hundratusentals snubbar i krig utan att det märks där de håller till i vanliga fall.
Nu är väl det parkbänken för de flesta, men några hade nog vanliga jobb..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
ny front på väg att öppnas. som putin sa, "det har inte ens börjat"

Problemet är att det har sagts förr.
Det sades för en månad sen när man förlorade Izium, det sades efter mobiliseringen, det sades sen att mobiliseringen bara va början och det sägs nu igen.

Vi har tröttnat på allt snack.
Det enda som man börjat med(sen länge) är att utsätta civila för terror. Är det enda som firas av den ryska sidan, civila offer?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Alltid så trevliga människor här på FB..
Du pratar inte med din familj nu så öknamnen kan du behålla tills ni pratar med varandra!
Du är ju mentalt sjuk det ser man på sättet du diskuterar,får du ha kniv i Sverige eller är det ett brott?
Det ska finnas poliser så att inte Lisa ska kunna bli våldtagen men det är en annan historia men du kan dra den parallellen till diplomater.
Men med en som dig vid makten så skulle väl du redan skjutit av atombomben nu?

Är det för att du avsiktligt vill missförstå, eller menar du att ingen människa i Sverige behöver kunna utöva nödvärn, pga vi har poliser som hindrar alla våldtäkter och andra övergrepp, misshandlingar, rån osv?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Då ger jag henne kniven. Kanske ett baseballträ också. För jag är ju svensk och inte en invandrad blatteserb som dig. Och förstår hypotetiska resonemang.

STÖDJER JAG VÅLDTÄKTEN GENOM ATT GE FLICKAN EN KNIV!?

Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Att DU har mage att påstå att andra är klappmongon är helt otroligt.
Hur tycker du att jag stödjer Putins krig när jag säger att man ska bekämpa honom från två håll,diplomatiskt och via vapen.
Övriga väst öser in vapen så Sveriges andel är inte avgörande för kriget,däremot om Sverige agerat diplomatiskt så finns fler lösningar.
Att du ens tar upp en så sjuk parallell,,herrejävlar du kan inte vara frisk!

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför svarar du inte på frågan?

Det är ju en bra parallell och vi kan se var du står rent principiellt. Eller om detta bara gäller för Ukraina, så att Ryssland kan besegra Ukraina effektivare.

Ja, varför svarar du inte på frågan? Den är inte särskilt svår.

Du har redan besvarat den utifrån scenariot att du inte har någon kniv, för att det är "förbjudet". Men det är förbjudet att begå överfallsvåldäkter också, även om man är en ryzk nazist.

Iallafall om överfallsvåldtäkten sker i Sverige.

I piss-ryzzland är det ju fortfarande tillåtet.

Säg nu att du råkar ha en kniv på dig. Som du inte ska använda för att försvara dig själv, som du inte behöver precis för stunden i ditt jobb som snickare, som du inte behöver för att filea fisken som du precis fångat.

En enkel fråga med enbart två svarsalternativ:

STÖDJER DU VÅLDTÄKTEN GENOM ATT GE FLICKAN EN KNIV!?
Citera
2022-10-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Stämmer det så hoppas jag att USA svarar. Dock inte med sin fulla kapacitet på området. Det får bli en överraskning för RySSland när det blir aktuellt!🙂

Cyberattacker på deras ICBMs? Självsprängning av Sarmats vore nåt Tyvärr, ganska omöjligt...
Citera
2022-10-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Riktiga svenskar tillåter åsiktspluralism, inte att alla ska tycka lika och måste hata alla ryssar. Det är kanske bara du som bor i någon inavlad liten håla där alla har koll på alla? Det är åsiktspluralism som är en viktig del av vårt existensberättigande.

Blir det inte motsägelsefullt att värna åsiktspluralism och samtidigt önska rysk seger i kriget?
Citera
2022-10-11, 12:46
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
USA vill bygga ut sin militära infrastruktur och öka aktiviteten i Arktis, men främst i de längsta utkanterna av Alaska. Det skulle vara ett av USAs svar på Putins agerande. Det rapporterar USAs regering

USA kommer även bjuda in andra länder till samarbetet. Finland och Sverige kan vara de länder att bjudas in också, i samband med sina ansökan till NATO.

Kan det handla om att USA vill ha mer övervakning runt Murmansk?

Även USA kan känna oro för att en allt mer meglomanisk rysk regim vill ta tillbaka områden som vid något tillfälle tillhört Ryssland. T.ex. Alaska så det är bättre att befästa, det enda språk ryssen förstår.

Vad gäller Arktis så pågår det inmutning där. Samma taktik måste användas, man gör anspråk och befäster.
Citera
2022-10-11, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Problemet med narrativet kring "rysk desperation" är att Ryssland har behövt mobilisera i ett halvår, men ändå väntat.
Jag förstår inte heller varför de väntat, men för mig är det motsatsen till desperation.

Dom visste väl på förhand att mobiliseringen skulle bli den fars den blivit.

Nu har man tvingats till den, efter att alla löften om nya soldater från Nordkorea, Syrien och Eritrea inte infriats, efter att man tömt alla fängelser och mentalsjukhus.

Jag menar, vem vill stå där som en bränd svarte petter med 1 miljon unga män som flytt landet, knappt en sjättedel av dem som inkallats är i stridsdugligt skicka - och hälften kommer inte, resten är aspackade när de dyker upp.
Citera
2022-10-11, 12:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Lekplatsen som Ryssland besköt.
FN: Måndagens attacker kan utgöra krigsbrott
De omfattande ryska robotattackerna i Ukraina på måndagsmorgonen kan utgöra krigsbrott om de avsiktligt riktades mot civila, uppger FN:s människorättsorgan OHCHR.

– Platsen och tidpunkten för attackerna, när folk pendlade till jobbet och lämnade sina barn på skolan, är särskilt chockerande, säger talespersonen Ravina Shamdasani.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
J*vla mördarpack 🤬
Citera
2022-10-11, 12:50
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs själv istället för att sitta och gissa, och kolla upp vem han är: https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz8Rp4Svdpof/why-i-think-there-s-a-one-in-six-chance-of-an-imminent

Naturligtvis finns det en felmarginal i såna här kalkyler, som är stor. Du kan räkna ut den också. Dela gärna här sen.

Vad det här indikerar är att Tegmark vid ett eller flera tillfällen knullat (för) unga brudar och att någon har det på band.
Citera
2022-10-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
För att dvärgen är livrädd för vad det alkoholiserade folket skall säga när kreti och pleti mobiliseras..

Du tror att man bara smidigt kan skicka hundratusentals snubbar i krig utan att det märks där de håller till i vanliga fall.
Nu är väl det parkbänken för de flesta, men några hade nog vanliga jobb..

Ända in i Maj var vågen av krigspropaganda fortfarande i full rullning, det fanns Z:an i varje gathörn.
Motreaktionerna nu har varit ljumma, i Maj hade jag tvärtom förväntat mig att vågen av krigspropaganda stärkts.

I övrigt så är ryssens befolkningsmaterial precis lika uselt som Ukrainas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in