2022-10-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ni jublade när Krimbron bombades och tyckte det var ok men nu grinar ni som snöflingor för att Ryssland svarar med samma mynt.

17 stycken är rätt få med tanke på att det var 50 missiler och drönare som slog ner i Kiev.

Krimbron: militärt mål

Bostadshus: krigsbrott

Vad är det du inte begriper?
Citera
2022-10-11, 09:00
Medlem
donald12s avatar
46 netskjutna kryssningsmissiler i senaste uppdateringen

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 11.10 were approximately:

personnel / about 63110 (+240) persons were liquidated / persons were liquidated,

tanks ‒ 2504 (+9) units,

armored fighting vehicles / APV ‒ 5162 (+13) units,

artillery systems – 1496 (+10) units,

RSZV / MLRS – 353 (+0) units,

anti-aircraft warfare systems ‒ 181 (+0) units,

aircraft – 268 (+1) units,

helicopters – 235 (+0) units,

UAV operational-tactical level – 1114 (+17),

cruise missiles ‒ 295 (+46),

ships / boats / warships / boats ‒ 15 (+0) units,

vehicles and fuel tanks – 3916 (+8) units,

special equipment ‒ 136 (+0).

The enemy suffered the greatest losses in the Bakhmut, Avdiiv and Kramatorsk directions.

#stoprussia #BELIEVE inZSU
Citera
2022-10-11, 09:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ni jublade när Krimbron bombades och tyckte det var ok men nu grinar ni som snöflingor för att Ryssland svarar med samma mynt.

17 stycken är rätt få med tanke på att det var 50 missiler och drönare som slog ner i Kiev.

Du tycker det är glädjande att Ryssland beskjuter en lekplats i Kyiv?

Kertjbron är ju ändå ett helt legitimt mål.
Citera
2022-10-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Helt rätt. Utvisa alla ryssar som inte aktivt motsätter sig kriget. Stäng alla gränser och möjligheter för ryssar att ta sig till väst. Då kan det bli revolutionen i Ryssland. Jag ser alla ryssar som håller tyst som ansvariga.
Jag hatar ryssar.
Jag hatar absolut inte ryssar. De få jag har träffat - då menar jag personer jag samtalat med, inte asberusade hjon i rännstenen på någon egyptisk turistort - har varit eftertänksamma, vänliga, generösa och lite filosofiska.

Men i dagsläget är det helt andra egenskaper som krävs. Jag har en känsla av att ryska kvinnor är av ett helt annat virke än deras ofta patetiskt ynkliga män - kanske är det därför som all världens dejtingsidor svämmar över av ryska damer? - och att det är därifrån som en revolution eller åtminstone evolution måste starta.

Liudmila >>>>>> Ivan.
Senast redigerad av Krillolero 2022-10-11 kl. 09:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Men det är ju syftet med de brutala bombningarna. Att de ska bli krigströtta.
Men rapporter visar att det är helt tvärtom. De blir mer eniga och vreden om att fortsätta kampen mot Ryssland ökar.

Som i varje krig i princip...
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Är det någon som vet varför Putin är så feg? Zelensky besökte de befriade delarna några dagar efter befrielsen. Västledare besöker regelbundet Kiev trots riskerna. Putin vågar sig inte i närheten av kriget utan sitter i Moskva eller i någon bunker i Sibirien. Han borde väl besöka sitt nya Ryssland?
Citera
2022-10-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det finns ingen rimlighet i ditt svar på SiamGnomes inlägg.

Varför besköts Tysklands ambassad med ryska precisionsmissiler?

”Precisionsmissiler” är lite att ta i. Det jävla pajaslandet kan fan inte bygga något som fungerar.
Jag undrar verkligen hur någon kan vara stolt över ett sådant jävla bajsland som RyZZland.
Man måste vara riktigt ordentligt försupen.

”En bensinmack med kärnvapen” som någon klok person beskrev RyZZland är ju väldigt träffsäkert
Citera
2022-10-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Kan tänka mig att det självklart diskuterades men att dörren stängdes då USA pressade EU till sanktionerna,det kändes som Bushs berömda ”antingen är ni med oss eller så är ni emot oss” taktiken.
När förhandlingarna initialt vägrades av Ryssen så skulle man infört bestraffningar där sanktionerna som är idag skulle vara det yttersta och bestraffning som sker gradvis,dvs dra av plåstret långsamt.

Ja men man började ju också med begränsade sanktioner för att få Ryssen till förhandlings bordet
men dom blundade då med öronen och svarade att förhandlingar kunde inledas om deras egna
krav först tillgodosågs.
Citera
2022-10-11, 09:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Alltså blev den inte beskjuten utan fönstren gick sönder pga tryckvågen.

Det motsägs av folk som faktiskt befann sig på platsen. Var var du?

Tryckvågen kanske kom från när missilen Ryssland besköt ambassaden med, exploderade? Verkar rimligt
Citera
2022-10-11, 09:05
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
USAs och NATOs övertagande av Ukraina är roten till det här kriget.

Nej, orsaken till Ryssland angrep på Ukraina är Putins och rysk makthunger. Allt annat är ryska påhitt du och dina gelikar står för, eller blivit lurade av med en snällare tolkning.
Citera
2022-10-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Watch us! Vi kommer klara oss igenom den här vintern, och nästkommande. Ryssland, not so much. Fattigryssland har förlorat 10 år ekonomiskt på incel-puttlers invasion av Ukraina, dessutom har Ryssland varit ekonomiskt på dekis sedan 2013.
Nöden är ju uppfinnarnas moder och då har vi ju inte ens nöd utan bara lite tuffa dyrtider i väst att förhålla oss till när vi nu snabbt ställer om vår energipolitik. Ryska önskedrömmar om en kollaps i Europa är just drömmar långt från verkligheten som råder, ungefär som varelsen Putin drömde om att besegra Ukraina mellan frukost och lunch men nu i stället skriker om hjälp från alla möjliga och omöjliga håll.
Citera
2022-10-11, 09:06
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Du tror att ryssarna offrade en missil på en att förstöra en lekplats. Det där tror du inte själv på ens va?

Så vem sköt missilen på lekplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in