2022-10-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt med generalförsamlingen kan alltså inte göra något. Sätta in trupper. Det var hela min poäng. Det blir något tandlöst som bara Putin struntar i.
Om vi säger såhär då:
Generalförsamlingen är säkerhetsrådet i detta läget. Förstår du?
Det är som säkerhetsrådet skulle rösta och ingen använder sin veto-rätt.
Citera
2022-10-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
200? Säkert 😁

Jag vet inte men det är vad man påstår iaf. Jag litar mer på experter än random Zelensky fan boys på FB.

https://youtu.be/xIKT1hkhbDM
Citera
2022-10-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt med generalförsamlingen kan alltså inte göra något. Sätta in trupper. Det var hela min poäng. Det blir något tandlöst som bara Putin struntar i.

Det visar iaf ryssar och rysstroll var världen står i frågan. Att annekteringarna fördöms och att områdena aldrig kommer ses som ryska.
Citera
2022-10-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ta till dig neutrala nyheter om den pågående militära specialoperationen istället för västpropaganda, så ser du att det ser mörkt ut för Ukraina.
Det är inte frågan om Ukraina faller, utan när.
Därav min uppskattning att Kiev faller innan februari och att Ukraina i sin helhet är befriat till våren.
Jag skulle rekommendera civila att lämna Kiev och andra stora städer fortast möjligt.
Ännu en plattjordare som kommer med slutledningen att det är i februari allt sker? Då lägger vi den stackaren till arkivet ja. Fyll på, fyll på så att vi får mer att skratta åt när de första dagarna I maj bryter igenom.
Citera
2022-10-11, 00:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Om vi säger såhär då:
Generalförsamlingen är säkerhetsrådet i detta läget. Förstår du?
Det är som säkerhetsrådet skulle rösta och ingen använder sin veto-rätt.

Men det blir inte detsamma som säkerhetsrådet? Eller hur. De kan inte ge en resolution att nu är alla emot Ryssland upp till vapen! Det blir bara ett litet råd som ryssen kan strunta i.
Citera
2022-10-11, 00:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ta till dig neutrala nyheter om den pågående militära specialoperationen istället för västpropaganda, så ser du att det ser mörkt ut för Ukraina.
Det är inte frågan om Ukraina faller, utan när.
Därav min uppskattning att Kiev faller innan februari och att Ukraina i sin helhet är befriat till våren.
Jag skulle rekommendera civila att lämna Kiev och andra stora städer fortast möjligt.

Moskva (staden alltså, skorven med samma namn sjönk) faller innan jul. Federationen är ett minne blott samma dag och då kan Kina klampa in och ta en bit i öst. Alla fattiga delrepubliker som slutar på -stan återfår sin frihet.
Citera
2022-10-11, 00:08
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det cirkulerar rykten att ryssarna skickar soldater i boskapsvagnar till Vitryssland nu. Dom försöker väl öka trycket norrifrån så att Ukraina tvingas fördela resurser mot Vitryssland. Efter 8 månader lär den gränsen vara tungt minerad. Ryssarna kanske gör stormningsförsök med "boskaps"soldaterna men det lär bli en formidabel slakt. Fy fan det kommer sluta i blodbad för ryssarna där.

Ja det lär inte bli vackert . Jag har en væg aning om att Ryska förband lär låta vitryssar gå längst fram Vilket lär gå käpprätt för Lukasjenko och faller han från makten så förlorar Ryssland den vänskapen också

Så han är duktig på att hitta nya getingbon Putin det måste jag ge honom .
Citera
2022-10-11, 00:08
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vad vet du om Rysslands missilkapacitet?

Utslagen el i Lviv, Poltava och Kharkov plus en massa annat och du snackar om en gångbro. Eran förmåga att bortse från alla fakta som inte passar era egna önskningar om hur kriget går är patetiskt.
Det viktiga är ju att du är nöjd! Om du känner att det här är en sjukt imponerande operation ska du givetvis få tycka det *handhjärta*
Citera
2022-10-11, 00:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kallas inte för demokrati när en diktator och några av hans närmaste män har en intern omröstning om en olaglig annektering av ett annat lands territorium.

Men ryssen tror det. Det är jävligt tragiskt och jag tror och hoppas att demokratin överlever en MAD-doktrin och då utrotar ryssen, så slipper vi det orosmomentet i framtiden. Nej det är inte demokratiskt men kanske det som behövs för att få lite stabilitet. Ryss = bad.
Citera
2022-10-11, 00:12
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Cope. Rysslands desperation lyser igenom, deras svar på bombningen av Krim-bron är att bomba lekplatser och bostadshus. Skäms du inte för dina verklighetsfrånvända lögner?
Om lekplatser och dyligt har bombats så har det skett av misstag, det kan tyvärr hända även om det är ovanligt.

Vi får hoppas föräldrarna till barnen tar sitt ansvar och har förstånd nog att inte släppa ut sina barn vind för våg när de trots allt vet att det pågår en militär operation.

Självklart vill Kreml till varje pris undvika civila offer under den pågående operationen, riktade angrepp sker därför enbart mot militära mål och mot taktisk infrastruktur.
Citera
2022-10-11, 00:12
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
ukrainare får fullt med bomber i huvudet. https://t.me/RVvoenkor/28610?single
Fast det är ryssar som får bomberna på sig. Som vanligt tar ryssar andras videor och gör de till sina.
Vi minns Byraktar filmen från Ormön som ryssarna hävdade var deras.
Citera
2022-10-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är ganska komiskt att en professor i Fysik kan komma till så exakta och tvärsäkra siffror utifrån kalkyler som består av att fukta fingret och hålla upp i luften.

Han vet förmodligen inte ens skillnaden på vad ett taktiskt och ett strategiskt kärnvapen är?

Jo det vet han. Han är ganska bildad på området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in