2022-10-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Otroligt vad svenskar är så knäppa i skallen. Tror ni på att som media säger
OOOO ukraina skjuter ner rysslands miisiler och robotar

Out of 75 missiles fired, 200 were shot down by the brave defenders. Slava Cocaina

Vi tror definitivt på det faktum att orcherna terrorbombar civila mål, så ja...
Citera
2022-10-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
För att beskona befolkningen i Donbass mer lidande? Clown-Zelensky får inse att han gjort bort sig och aldrig kommer vinna dessa människors hjärtan.

De senaste åren dog ca 15 totalt. I Donbass. Dom slö sköt
Citera
2022-10-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Förvisso har man många i reserv, därav elitstyrkor som man inte vill använda ännu. Lägg därtill
intakta flyg- och sjöstridskrafter. Då ser man riskerna för Sverige och Finland innan vi hinner in i Nato.
Väst ska därför sätta hårt mot hårt.
Angrip fartygen i Svarta havet och Murmansk. Spräng allt och låt resterna av ubåtarna fara all världens väg.
Angrip också det misslyckade hangarfartyget Admiral Kuznetsov, som lider av samma fel som allt annat ryskt.
Tvinga Ryssland till en förnedrande fred och låt dem gå igenom samma reningsbad som Tyskland efter kriget.

Finns en betydande risk att Pruttler skiter iväg kärnvapen då, parterna måste snarast till förhandlingsbordet och låta Trump medla.
Citera
2022-10-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ryssarna hade nog gärna släppt Kherson och Zaporizjzja. På samma sätt som dom inte är intresserade av Kharkiv egentligen. Det har ju dom bara tagit för att jävlas med Ukrainarna. Men nu kanske dom behåller det.

Dom har ju sagt vad dom vill, det är det som kriget handlar om.

Ryssland: Sluta döda folk i DNR/LPR, uppfyll fredsavtalet från 2014 och gå inte med i Nato.
Zelensky : Nä! vi ska döda alla landsförrädarna i DNR/LPR med vapen från USA/UK och sen gå med i Nato om vi gör det ,för det har dom lovat oss, haha.

= Krig.

EU= vad håller ni på med US/UK/Ukraina/Ryssland

Ja kriget har startats av Ryssland och det finns ingen anledning för Ukraina att gå med på att Ryssland snor deras mark. Inget av det som ryssarna har snott har erkänts av världssamfundet, inte ens
Krim. Allt har stulits. Då blir det krig.
Hade något land gjort likadant mot Ryssland så kan jag garantera dig att Ryssland inte hade släppt en kvadratmillimeter. Se vad som hände med Tjetjenien till exempel. Där dog 100.000 civila för att de ville bli självständiga.
Citera
2022-10-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
tänk om varje svensk bidrog med 1000 kr det har alla råd med det skulle bli 10miljarder. Räcket till 10st Gripenplan. Hur svårt kan det vara eg.
Ett sådant bidrag skulle förränta sig väl och def. hjälpa till att säkra freden både för oss och nästa generation. Ett svagt men inte helt utblottat Ryssland är ju ett bra Ryssland så varje krona vi ger i stöd till det fria kämpande Ukraina är en mycket bra investering för framtiden.
Har faktisk själv försökt bidra det jag kan men lite nya vinterkläder samt skor stövlar lite strumpor mm allt faktisk nytt och oanvänt som stått på vinden och ändå bara samlat damm. Förhoppningsvis är det snart framme i Ukraina för att värma någon eller några som fallit offer för den ryska terrorn.
Citera
2022-10-10, 20:48
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du kan väl inte mena att du tror på detta. Du kan ju lika gärna se på de videos där Ukrainare har befriat byar från Rysk ockupation och folket gråter av glädje och kramar om soldaterna.

För det första skall du ju veta att väldigt många redan har flytt innan ryssarna kom dit och att det har gjorts omfattande utrensningar. Människor har skickats till så kallade filtreringsläger och många har deporterats till Ryssland. De som är kvar är oftast lojala med Ryssland och om de inte är det riskerar de livet.
Det spelar dock ingen roll. Det går inte att lita på rösträkningen till att börja med.
Det går inte att lita på Ryssland i något som helst avseende.

Det positiva är att vissa relativt högt uppsatta ryssar explicit uttalat att lögnerna måste upphöra. De, åtminstone vissa, är less på sitt eget ljugande.
Citera
2022-10-10, 20:49
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Men vi vet ju från intervjuer på marken att de faktiskt hyser kärlek snarare än hat mot Ryssland. Ni projicerar ert eget groteska rysshat på dessa människor.

Säger inte att det är osant, MEN...skulle det vara svårt för Ryssland att flytta människor från X plats till dessa områden (som då är full av kärlek till Ryssland). Sen kan man förstås välja vilka man interjuvar osv.
Citera
Medlem
Citat:
Men vi vet ju från intervjuer på marken att de faktiskt hyser kärlek snarare än hat mot Ryssland. Ni projicerar ert eget groteska rysshat på dessa människor.

Man undrar ju på hur folk kan känna kärlek till ett land där högsta domstolen, regeringen, parlamentet och militären bara står passiva och tittar på när en president ändrar konstitutionen så att han kan sitta vid makten på livstid.
Vet dom hur ett välfungerande land borde vara?
Citera
Medlem
Jirens avatar
"Victoria Ivleva, 66, tog en morgonpromenad i centrala Kiev när bomberna började falla. Hon klarade sig oskadad – men är argare än någonsin.
– Jag är så förbannad, känner en sådan ilska. Jag vill bara slåss mot Putin och hans soldater."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y64qEJ/ilskan-i-kiev-mot-putin-efter-attacken-forbannad

Som redan konstaterats. Det enda Putin lyckades åstadkomma genom att slänga iväg en drös robotar över Ukraina, är att göra folket ännu mer fientligt och hatiskt inställda mot Ryssland.

Hat kan vara en oerhörd drivkraft, särskilt under krigstider.
Senast redigerad av Jiren 2022-10-10 kl. 20:52.
Citera
2022-10-10, 20:51
Bannlyst
Citat:

Då måste piss-ryzzarna som till äventyrs finns kvar i de ockuperade områdena vara helt vrickade.

Enligt dig så ”älskar” de alltså att bli våldtagna, få sopskaft och baseballträn uppkörda i röven eller underlivet, de ”älskar” att få könsdelarna utslitna, avslitna och avskurna med en mattkniv?

De gillar att bli skjutna med ett nackskott där kulan går ut genom ögat eller munhålan så att tänderna krasar sönder?

Fan, dom är helt obegripliga, piss-ryssarna…
Citera
2022-10-10, 20:51
Medlem
henrycostahills avatar
Läste i morse att Ryssland hade tagit mark runt Bachmut (?), var någonstans har Ryssland framgångar för tillfället?

Står Ukrainas offensiv helt still för tillfället eller gör man ytterligare framsteg?
Citera
2022-10-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Men du håller alltså med om att ryssarnas övergrepp i Ukraina är förkastligt. Bra.

Väldigt bra fråga. Du kallade mig inte ens för ett rysstroll det uppskattar jag. Jag var emot kriget från dag ett, jag har aldrig stått på någon sida. Min synd var att jag som emanuel macron, erdogan och kissinger uppmanade folk att lyssna på vad ryssland faktiskt säger och fredsförhandla. Vilket man gjorde i början av kriget, tills idioterna från Usa och Uk blandade sig i. Hade inte dom blandat sig in skulle kriget förmodligen vara över. Men nu kan usa's krigsindustri sälja vapen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in