2022-10-10, 17:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hon har alltså avvikit när hon var hos sin pappa på hans vecka? Pappan övervakar eller begränsar inte hennes internetansvändande heller tycks det.
Kan vara så, vi vet inte vem pappan är eller var han bor och om skolan ligger nära hans bostad. Ja, pappan verkar vara mer positiv till det än mamman och att det är hos honom hon har använt internet för kontakten med pojkar. Mamman skriver att hon inte använder det hos henne, om det är för att hon inte får det eller för att dottern inte vill eller vågar med tanke på vad hon sysslar med, framgår inte.

Mamman tillägger ju också att det var detta hon vara orolig för - att hon skulle försvinna (rymma) igen. Hon har försvunnit tidigare och det kan vara så att det var samma sak som hände då, att hon fick kontakt med en kille och var borta någon dag och mamman fick redan på numret och ringde honom som gjorde att hon kom snabbt tillbaka hem.

Det kan vara orsaken till att hon var så snabb att ringa när hon fick reda på telefonnumret genom SJ men den här gången gick det inte lika bra.
Citera
2022-10-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Från Mgm bostad (fjädermolnsgatan) är det närmare till Klare Mosse.
Men runt svarte mosseområdet är det mer rörelse.

Vad tror du om området norr om Svartedalsskolan? Skogsparti, väldigt nära hans lägenhet.
Citera
2022-10-10, 17:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyvärr tror jag MGM hindrade henne från att göra detta.

Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Flickan visste knappast om vilket track record MGM har när hon gick med på att träffa honom. Man får också hålla i minnet att hon är ett barn, inte ens 14 år fyllda. Min förhoppning är att när hon upptäckte hur obehaglig och ful MGM är drog hon bort från honom, kanske mer eller mindre i panik. Om min förhoppning stämmer är möjligheterna hyfsat stora att hon påträffas vid liv. Jag håller mina båda tummar hårt.

Tyvärr tror jag att MGM såg till att hon inte kunde göra det.
Citera
2022-10-10, 17:44
Medlem
Läser artikeln nu med uttalandet från polisen. De söker inte aktivt efter flickan.
Men kan de inte ens bemöda sig att knacka dörr hos alla kompisar till denna snubbe eller?
Citera
2022-10-10, 17:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Missing people kommer däremot att hålla i en sökinsats med start klockan 18 på måndagskvällen.

– Vi har inga direkta sökområden men vi kommer ändå att söka för att röra oss ute med mycket folk för att kunna få tips, eller hitta henne om hon finns någonstans, säger Hans Stigsjö, operativ chef för Missing people i Göteborg.

Sökinsatsen kommer att utgå från sjön Svarte mosse, och röra sig runtom i Biskopsgården.

källa/expressen
Solen går ner 18:22. De får skynda sig.
Citera
Medlem
Med tanke på flickans historik av HVB- hem tror jag det finns chans att hon håller sig undan frivilligt p.g.a. det blir pinsamt/jobbigt att konfronteras med pådraget. Bådar dock inte jättegott att hon fortfarande inte är hittad när nu han är hittad. Han kanske vill sitta på livstid i Sverige hellre än att åka hem. Han är kanske på flykt undan rättvisan i hemlandet. Så ohyggligt illa av Sverige att offra barn för den politiskt korrekta godheten. Hoppas att alla anhängare av C, V och MP förstår att detta är deras fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vilken radiokanal och vilken tid?

Sett henne när? Var? Vilken dag?

Lyssnade men inget av de nämndes.

Flickan är fortfarande borta, och polisen letar efter henne:

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-forsvunna-flickan-sags-vid-misstankte-mannens-hem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrelisa123
Tidigare i tråden skrev en att han kände honom och att han, på en direkt fråga om han trodde att mgm skulle vara kapabel att döda sa han ja för att han upplevs vara otäck bla.

Okey. Där har du en som kände honom. Mem det borde rimligen vara fler som kände honom.
När det kommer till andra brott i Biskops eller Länsmansgården. Ja då är trådarna fulla med folk som känner eller vet vem mgm är.

Risken är dock stor att BO kan befinna sig precis var som helst. Om mgm har tillgång till bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Styckad och transporterad i svarta liksäckar till någon avlägsen plats är min gissning. bara en tidsfråga innan hon hittas gissar på senast imorgon!!

Ja, sannolikheten är nog ganska hög för att kroppen åtminstone i viss mån blivit styckad, av transportskäl. Då lär polisen fått fullt utslag i lägenheten när de använt luminol. Något de isåfall givetvis inte går ut med ännu.
Citera
2022-10-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Läser artikeln nu med uttalandet från polisen. De söker inte aktivt efter flickan.
Men kan de inte ens bemöda sig att knacka dörr hos alla kompisar till denna snubbe eller?

Polisens uttalande ska du inte hänga upp dig på. De brukar säga på det viset. Men under huven pågår massivt inre spaningsarbete - och på fältet.
Citera
Medlem
Ovanligt att det är en MENA person som är GM.

Brukar vara svenne eller vita som gör sånt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Från Mgm bostad (fjädermolnsgatan) är det närmare till Klare Mosse.
Men runt svarte mosseområdet är det mer rörelse.
Okej tack för infon.
De borde söka uppe vid Hisingsparkens kolonistugeförening, nära bara andra sidan vägen.
Står väl troligtvis ganska öde nu när kolonistugesäsongen är över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in