Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Nja, men i det aktuella fallet verkar man ha använt en laddning i en lastbil och det kan knappast räknas som riktad sprängverkan. Ändå fick det mycket omfattande konsekvenser. En av körbanorna för bilar är helt knäckt och sedan sattes ett tåg på tågbron i brand, vilket är mycket märkligt då den ligger en bra bit ifrån körbanan där det small. Sprängladdningen måste ha varit mycket stor.
Nja vadå?? Vad har lastbilen att göra med att jag framför hur ATACMS och mindre HIM inte används? Får jag fråga min herre om han möjligtvis har använt eller blivit utbildad på dessa?

Så nej, där finns inget nja där, och källan är mig själv, och så var det med det. Att lastbilen "fungerade" är endast för att en abnorm mängd sprängmässigt (ja,det var inte 30 ton sprängMEDEL) medel ansattes på en liten yta. Detta utfört på ett sätt som ligger långt långt ifrån hur detta skulle utförts på RENT militärt plan

. Hade det varit riktad sprängverkan samt militärt, så kan du börja räkna KILO istället ja. Så, det jag sade i mitt inlägg hade inte ett skit att göra med brosprängningen som har skett, utan var endast en upplysning för de som kan vara intresserade om hur man INTE använder tex Himars. (Oavsett .var). Fridens!