2022-10-10, 10:17
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Är det en upptrappning vi ser nu på förmiddagen?

Det vi ser är en förlamad tax som vill slåss. Putler är sur för att det går dåligt men det är inget jämfört med det som kommer. När vi ser kärnvapen så är det en upptrappning. I början av kriget så terrorbombade rySSland överallt i Ukraina.
Citera
2022-10-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Hur ska det gå till?

Hur i all världen ska århundradets sämsta armé kunna jämna Ukraina med marken? En armé som inte kan annektera en telefonkiosk, ens, ska enligt ditt vrickade önsketänkande ”annektera hela landet”.

Hur fan ska det gå till?

Du tror på flygande enhörningar också eller?

Minns i början så hade inte ens deras stridspiloter gps utan detta fick man fixa på egen hand! LOL

"Despite the Kremlin’s claims of military and technical superiority, the Russian Air Force continues to face a big problem with its navigation systems.

Russian military pilots are still actively using insecure, non-military navigation equipment due to the low quality of Russian own navigation systems.

Ukraine has shared abundant evidence that Russians have added off-the-shelf GPS systems, such as Garmin, to the cockpit of its combat aircraft. During the interrogation of the Russian pilot captured on June 18, it turned out that he had with him a Garmin navigator and a smartphone with the ‘Pronebo’ soft in order to have more accurate navigation than the onboard navigation aids of the Russian Air Forces."
https://defence-blog.com/russian-pilots-still-use-non-military-navigation-equipment/
Citera
2022-10-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Lol, Zzzzzz! Den har man inte hört förut... Gå och lägg dig Golum!

Säger som så att "bring it on" med kärnvapen så ska vi se hur det går, Rysshora!
Ja, jag tycker precis likadant. Jag tror NATOs kärnvapen är litet vassare än Ryssarnas.

Frågan är bara hur mycket Ryssarna hinner förstöra med sina kärnvapen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Hur ska det gå till?

Hur i all världen ska århundradets sämsta armé kunna jämna Ukraina med marken? En armé som inte kan annektera en telefonkiosk, ens, ska enligt ditt vrickade önsketänkande ”annektera hela landet”.

Hur fan ska det gå till?

Du tror på flygande enhörningar också eller?
Jag tror på General Surovikin. Han levererade en jävla känga på Zelensky nu på morgonen. Jag undrar om det här bara var en varning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Inbrottsvåg hos svenska vapenhandlare enligt TV4-nyheterna. Det som stjäls är inte vapen utan avancerade kikarsikten och mörkersikten med destination Ukraina. Lite konstigt att UAF har brist på kikarsikten med tanke på att de fått en halv svensk statsbudget i "stöd" av USA. Men det mesta har väl försnillats kan man tro, Ukraina är ju som bekant genomkorrupt på alla nivåer...

Jo, vi måste stänga gränsen och sparka ut alla ryssar i sverige, de har ju inga handelsparteners kvar, så stöld är ju enda alternativet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det vi ser är en förlamad tax som vill slåss. Putler är sur för att det går dåligt men det är inget jämfört med det som kommer. När vi ser kärnvapen så är det en upptrappning. I början av kriget så terrorbombade rySSland överallt i Ukraina.

Nästan så man är förvånad att Ryssland inte har terrorbombat mera egentligen! Dom gillar ju mörda civila!
Citera
2022-10-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ingen risk, tror inte att ryssen är speciellt intreserad av att alla deras "intresse områden" får tillgång till kärnvapen.

För det är ju trots allt slutet på den "teoribildningen", dvs att alla länder MÅSTE ha kärnvapen för att defineras som "riktiga" nationalstater.
Ja jag hoppas du har rätt.

Jag tycker bara att Putin är så jävla oberäknelig.
Citera
Medlem
Lite terrormissiler från NaziRyzzland emot olika Ukrainska städer ändrar inte på fundamenta på marken,och det är det som räknas.
Ser fram emot nästa attack på Krimbron.Förhoppningsvis så kan den demoleras fullständigt då.
Citera
Bannlyst
Citat:

Nej. Det är ett ryzkt ”på-måfå-anfall”.

Man kastar in sista resterna av artilleri, luftvärn, missiler och tömmer, bottenskrapar det sista man har i ammunitionslager. Kanske följer med nån sjömålsrobot också.

Hoppas det blir riktigt jävla kallt i Ukraina snart!
Citera
Medlem
Både värmeverk och huvudkontor för ett energibolag har träffats i Kiev.
Slump?

Bombningarna verkar rätt så omfattande, kommer mer och mer information.
Även rapporter om att Ivano-Frankivsk och Lviv har utsatts. Fortsätt lite till och du hamnar i Polen.

https://twitter.com/Tendar/status/1579382572026834945
Citera
2022-10-10, 10:20
Medlem
Citat:

Hämnd... Pga att Ukraina sprängde bron Och använde sig av en civil i blindo att köra bomben åt dom.
stod det i Ryska nyheter.
Citera
2022-10-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det är inget i sammanhanget och jämfört med vad krigen i Afghanistan och Irak kostade är det peanuts. Problemet i det här fallet är att vi har att göra med en mini-Hitler med kärnvapen.

Det är bara som så att Biden och Demokraterna i USA behöver en snabb seger. Annars är de körda.

Kanske det bara var en andhämtning och omgruppering från ukrainsk sida men både offensiverna från ukrainsk sida i Cherson och Charkov och nu dessa spektakulära terrorhandlingar med Nordsteam och bron tyder på planerad snabboffensiv och en slutgiltigt mycket för ryssarna farlig offensiv ned mot Azovska sjön som skulle sätta ryssarna i katastrofläge. Tror faktiskt inte Biden och Pentagon-Generalerna vill ha ett nytt "never ending war".

Ja ja... den där stackars nissen som redan nu ville plocka fram jaktkniven skulle ta och lugna ned sig lite. Än finns det hopp för er.

Jag för min del har inte ens packat upp den ryska flaggan jag beställt ur sin förpackningen den kom i ännu. Hoppas kunna plocka fram den 9 maj nästa år och vara med på manifestationen. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in